Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین در همین حال شمار موارد عفونت با ویرس جدید کورونا یا ویروس کوید-۱۹ در جهان از ۷۸۰۰۰ نفر فراتر رفت. با اینکه هنوز اغلب موارد بیماری در سرزمین اصلی چین رخ داده‌اند، اما خوشه‌های بیماری با منشا نامعلوم در سنگاپور، ایران و کره جنوبی پدیدار شده‌اند.

اعلام ششمین مرگ ناشی از ویروس کورونا در روز شنبه ۳ اسفند در ایران، باعث شد تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت نگرانی ویژه خود درباره شیوع بیماری در این کشور اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا به حال ۲۸ مورد عفونت با ویروس کورونا از چهار شهر ایران گزارش شده‌اند، اما کارشناسان معتقدند شمار بسیار بیشتری از موارد بیماری احتمالا شناسایی نشده باقی مانده‌اند. در همین حال مواردی از عفونت با ویروس کورونا در کانادا و لبنان شناسایی شده‌‌اند که به ایران مربوط بوده‌اند. گرچه به نظر می‌رسد شیوع بیماری در ایران قم شروع شده است، اما چگونگی شروع آن معلوم نیست.

چرا جهان نگران شیوع ویروس کورونا در ایران است؟ | کانون‌های ثانویه شیوع کورونا

همین عدم قطعیت درباره سنگاپور هم وجود دارد که هشت مورد از ۸۵ عفونت شناسایی شده در آن هیچ ارتباطی با موارد پیشین بیماری ندارند و در کره جنوبی یک کلیسای بحث‌برانگیز به عنوان کانون احتمالی شیوع بیماری مورد بازرسی قرار دارد.

قبریسوس روز شنبه نگرانی خود را درباره موارد بیماری شناسایی شده در کشورهای خارج از چین که هیچ ارتباطی با اشخاص دچار عفونت تایید شده قبلی در این کشورها یا سابقه مسافرت به چین نداشته‌‌اند، ابراز کرد.

او گفت: «گرچه شمار کلی موارد کوید-۱۹ در خارج چین هنوز نستا کم‌شمار است، ما نگران شمار موارد بدون رابطه اپیدمیولوژیکی (همه‌‌گیرشناختی) واضح هستیم.»

سازمان جهانی بهداشت: شیوع کورونا در ایران «بسیار نگران‌کننده» است | پنجره فرصت دارد بسته می‌شود

اغلب افراد دچار بیماری علائم خفیفی دارند و به همین علت ردیابی مسیر انتقال بیماری مشکل است. بر اساس داده‌های ابتدایی به دست آمده از چین میزان کشندگی ویروس جدید کورونا حدود ۲ درصد است.

مقامات بهداشتی کره جنوبی روز شنبه در شهر دیگو که اغلب موارد بیماری در این کشور مربوط به آن می‌شود، به شدت به دنبال آزمایش غربالگری عبادت‌کنندگانی هستند که ظاهرا در یک مراسم نیایش در کلیسای یک فرقه مسیحی بحث‌برانگیز در معرض ویروس قرار گرفته‌اند. از ساکنان این شهر ۲.۵ میلیون نفری خواسته شده است در در صورت امکان در خانه بمانند و مقامات در حال ارسال ملزومات پزشکی و کارکنان بهداشتی به این شهر هستند. تا به حال ۳۵۴ مورد آزمایش مثبت کورونا در شهر دیگو و نواحی اطراف آن شناسایی شده‌اند.

ایتالیا نیز دو مرگ مربوط به ویروس را ثبت کرده است و مقامات چندین شهر در نواحی لومباردی و ونتو در شمال این کشور را در قرنطینه کامل قرار داده‌اند. شمار موارد ثابت‌شده بیماری در ایتالیا به ۵۲ نفر رسیده است.

در چین که تا به حال بیش از ۲۳۰۰ نفر به علت شیوع بیماری درگذشته‌اند، روز جمعه ۳۹۷ مورد جدید بیماری گزارش شد.

به گفته رئیس سازمان جهانی بهداشت بزرگترین نگرانی امکان انتشار ویروس کوید-۱۹ به کشورهای با نظام بهداشتی ضعیف‌تر است.

کد خبر 486058 برچسب‌ها كروناويروس كرونا در ايران کره جنوبی چین ایتالیا سنگاپور

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس كرونا در ايران کره جنوبی چین ایتالیا سنگاپور ویروس کورونا شناسایی شده شیوع بیماری کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ مرکز متخلف فرآورده های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شد

به گزارش قدس خراسان، محمود قربان زاده اظهار کرد: نظر به ضرورت تامین سلامت و امنیت غذایی زائران و مجاوران بارگاه رضوی هیچگونه اغماضی در مورد متخلفان انجام نشده و با افرادی که امنیت و سلامت غذایی جامعه را به مخاطره بیندازند با همکاری دستگاه قضایی به شدت برخورد خواهیم کرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اشاره به آغاز اجرای طرح نظارتی دامپزشکی از ۱۹ اسفند ماه پارسال گفت: این طرح با حضور ۱۱۶ اکیپ به استعداد ۱۹۶ کارشناس اجرا می‌شود که طی این مدت  بیش از ۴۳ تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی توقیف و ۲۸ تن نیز معدوم شده است.

وی افزود: تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور استان تحت نظارت کامل دامپزشکی بوده و مصرف کنندگان می‌توانند محصولات این مراکز را با اطمینان مصرف نمایند مشروط بر اینکه به نشان دامپزشکی و نیز تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کافی را داشته باشند.

قربان زاده ضمن تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیر مجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی از کلیه شهروندان درخواست کرد، در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، ۱۵۱۲ (مرکز پیام اداره کل)، و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته و یا با سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • چرا بجای درمان های گران قیمت از سقز استفاده نکنیم؟
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • ۲۲ مرکز متخلف فرآورده های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شد
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • سیدحسین حسینی و ثبت ششمین کلین شیت در تیم ملی ایران
  • اهمیت مشاوره و آزمایش‌های پیش از ازدواج در پیشگیری از تالاسمی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • هشدار بازرس کل کردستان نسبت به اخذ زیرمیزی توسط بعضی از پزشکان
  • هشدار دامپزشکی درباره خطر شیوع تب کریمه کنگو؛ سمپاشی دام و اماکن دامی اصلی‌ترین روش‌ کنترل