Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@11:13:12 GMT

برپایی نمایشگاه کتاب در استان سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۰۶۲۱

برپایی نمایشگاه کتاب در استان سیستان و بلوچستان

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز، قائم مقام نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، عصر شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان در زاهدان گفت: برپایی نمایشگاه کتاب در این استان نشان‌دهنده فرهنگ غنی و سابقه تمدنی مردم این دیار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 وی اظهار داشت: کتاب در اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا جایی که معجزه پیامبر (ص) کتاب است و اولین خطاب خدا به ایشان نیز "اقرأ" یعنی "بخوان" است.

وی با اشاره به اینکه اولین سوره نازل شده بر پیامبر (ص)تجلیل و تعظیم از قلم است، گفت: در قرآن بیش از ۲۵۲ بار لفظ کتاب، بیش از ۵۸۰ بار علم، سه بار کلمه اقرأ و ۲ بار قلم ذکر شده که همه دلیل بر اهمیت علم، کتاب و کتابخوانی است.

قائم مقام نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان افزود: اهتمام به علم، کتاب و کتابخوانی از کارهای ارزشمندی است که باید نگاه ویژه‌ای به آن داشت.

وی بیان کرد: یک جامعه متمدن جامعه‌ای است که توجه به کتاب و کتابخوانی داشته باشد اما متاسفانه با وجود فرهنگ غنی کشور و این استان سرانه مطالعه کتاب در مقایسه با جهان پایین است.

حجت الاسلام بی‌نیاز به نمایشگاه کتاب اشاره کرد و ادامه داد: این نمایشگاه یکی از پررونق‌ترین نمایشگاه‌ها در سطح استان است که خود نشان از توجه مسوولان و مردم به کتاب و کتابخوانی است.

وی گفت: انس با کتاب و فرهنگ کتابخوانی و توجه به آن بسیار مهم است که امیدواریم شاهد ارتقای بیشتر این فرهنگ در سیستان و بلوچستان باشیم.

مفتی محمد قاسم قاسمی، استاد حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم اظهار داشت: عده‌ای ندانسته و عده‌ای به قصد می‌خواهند چهره‌ای بد و خشن از سیستان و بلوچستان را نشان دهند که اقداماتی مانند برپایی نمایشگاه کتاب می‌تواند چهره استان را به بهترین شکل نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ علم و دانش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان رونق یافته است، افزود: باید در کنار این نمایشگاه‌ها تلاش شود تا فرهنگ کتابخوانی رونق پیدا کند و کتاب‌ها را توسعه دهیم.

وی گفت: امروز فضای مجازی فرهنگ کتابخوانی را کمرنگ کرده که باید اقدامات خوبی در این زمینه انجام شود.

در پایان این مراسم از کتاب تبارشناسی شکاف‌های قومی و اجتماعی سیستان و بلوچستان نوشته قاسم سیاسر رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی عصر دوشنبه در نشست کتابخانه‌های عمومی استان از هدف‌گذاری بازدید ۳۰ هزار دانش آموز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و اظهار داشت: مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی یک دستگاه فرهنگی حاضر در صحنه است که در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت فعال است.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه پیشکسوتان جهاد و مقاومت تأکید کرد و افزود: باید در این راستا به دنبال عوامل انگیزشی باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران یادمان‌های شهدای گمنام و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را یک ظرفیت برای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد و بر ضرورت ایجاد کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در این دو مکان تأکید کرد.

این مسئول ایجاد بزرگترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس را در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران ضروری دانست و با اشاره به مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت، کتابخانه‌های عمومی را بهترین ظرفیت برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: ایجاد کارگروه مشترک بین دو اداره کل در تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی مؤثر خواهد بود.

سرهنگ سلامی بر لزوم توجه به حوزه کودک و مهدهای کودک تأکید کرد و ادامه داد: تدوین کتاب‌هایی با محوریت کودکان و دفاع مقدس باید از اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی باشد و در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان باید در مناسبت‌های دفاع مقدس به فضای ارزشی و معنوی تبدیل شود، تصریح کرد: ایجاد غرفه‌های کتاب دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان کار ارزشمندی است که باید هدف‌گذاری شود.

این مسئول بر همکاری و مشارکت در اجرای جشنواره‌های دفاع مقدس و مقاومت و تجلیل از نویسندگان حوزه جهاد و مقاومت تأکید و خاطرنشان کرد: همچنین تقویت تعامل دو مجموعه مورد تأکید است.

کد خبر 6085846

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • نمایشگاه خوشنویسی تقریر عشق در شیراز برگزار می‌شود
  • برپایی نمایشگاه «معلم من یک هیولاست!» در کانون پرورش فکری
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد