Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:10:57 GMT

تدابیر عمومی برای مقابله با کرونا در ساوه

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۰۶۴۸

تدابیر عمومی برای مقابله با کرونا در ساوه

«کیوان گودرزی راد» به عنوان نماینده فرماندار ساوه در قرارگاه پدافند زیستی و ستاد پیشگیری از ویروس کرونا به ایرنا، گفت: بر اساس مصوبات قرار شد شهرداری نسبت به ضدعفونی کردن تاسیسات شهری، تاکسی و اتوبوس ها و مراکز عمومی اقدام کند.

وی گفت: همه فعالیت ورزشی و اماکن ورزشی در رشته هایی که عمومی هستند از جمله مسابقات فوتبال و فوتسال تا پایان هفته جاری تعطیل است و اداره صنعت، معدن و تجارت نیز مکلف است از برگزاری نمایشگاه فروش بهاره تا اطلاع ثانوی اجتناب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او بر اساس یکی دیگر از مصوبات این ستاد، دانشکده علوم پزشکی ساوه باید برای تهیه ماسک و لوازمی مانند ژل بهداشتی و الکل از شرکتی در زرندیه که تولیدکننده این اقلام است، اقدام کند و در این زمینه با استاندار مرکزی نیز مکاتبه خواهد شد.

نماینده فرماندار در قرارگاه پدافند زیستی و ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان ساوه گفت: تهیه پیامک های راهنما و هشداری از سوی دانشکده علوم پزشکی و ارسال آن بر روی تلفن همراه شهروندان از سوی مخابرات شهرستان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گفته گودرزی، بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری ساوه برگزاری هرگونه کنسرت، همایش، اجتماعات و برنامه های عمومی تا اطلاع ثانوی در این شهرستان لغو شده است.

وی گفت: مقرر شد بیمارستان شهید چمران ساوه نیز به عنوان مرکز درمانی معین برای مداوا و ارائه خدمات لازم به مبتلایان احتمالی تعیین شده و رایزنی ها با استاندار مرکزی و سازمان تامین اجتماعی به عنوان مالک این مرکز در جریان است تا کار تخلیه و ایجاد بخش های مورد نظر در آن انجام شود.

گودرزی اظهار داشت: قرار است با همکاری استان، ماسک مورد نیاز شهروندان تهیه و در داروخانه ها با قیمت مصوب یا رایگان میان مردم توزیع شود و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز مکلف است بازرسان خود را برای نظارت بر روند توزیع ماسک و جلوگیری از بازار سیاه و سوء استفاده های احتمالی به کار گیرد.

وی گفت: ادارات ساوه نیز قرار است با کارکنانی که فرزند دانش آموز دارند با نظر مساعد نسبت به اعطای مرخصی اقدام کنند.

وی گفت: جلسات ستاد پیشگیری به صورت هر 2 روز یکبار برگزار و روند اجرای مصوبات بررسی و رصد می شود.

برچسب‌ها ساوه ویروس کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه ویروس کرونا بهداشت و سلامت ساوه ویروس کرونا بهداشت و سلامت ستاد پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۰۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برای ارائه مضامین ارزشمند پیشگیری از اعتیاد به جوانان و نوجوانان، باید از ظرفیت هنر به ویژه «ساحت شعر فارسی» استفاده کنیم که «جشنواره شعر نفس پاک» گام محکمی در این راستا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمد جمالو در نشست خبری «جشنواره شعر نفس پاک» اظهار کرد: در عرصه جهانی مبارزه با موادمخدر پرچم‌دار هستیم و با جانفشانی این شهدا بیشترین کشفیات مواد را در دنیا داریم.

وی افزود: با یک آلودگی جسمی، روانی و اجتماعی که هم پیش‌رونده و هم عودکننده است، روبه‌رو هستیم که رهایی از آن بسیار دشوار است، بنابراین باید تلاش کنیم کسی وارد این بلای خانمان‌سوز نشود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های ارزشمند این‌چنینی در همین راستا است تا بتوانیم از ظرفیت هنر در پیشگیری از اعتیاد استفاده کنیم.

جمالو بیان کرد: در دنیای امروز که پر از محتوا و ذهن انسان‌ها در حال فراگیری است، ظرفیت هنر می‌تواند در بهترین شرایط، فراگیری را برای آن‌ها ایجاد کند، رساندن یک پیام کافی نیست، بلکه ایجاد باورمندی بین فرزندانمان مهم است، به‌ویژه در آموزه‌های پیشگیری از اعتیاد باید این امر در نظر گرفته شود.

وی گفت: هر زمان از زبان هنر استفاده کردیم، بیشترین موفقیت را کسب کردیم، بنابراین باید مهم‌ترین آموزه‌ها را با زبان آهنگین و شاعرانه بین اذهان همه ایرانیان ایجاد کنیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر تاکید کرد: اگر می‌خواهیم مضامین بسیار ارزشمند «پیشگیری از اعتیاد» را به جوانان و نوجوانان ارائه کنیم، باید از ظرفیت هنر به ویژه «ظرفیت ارزشمند شعر فارسی» استفاده کنیم که این جشنواره گام محکمی در این راستا خواهد بود.

جمالو افزود: هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره یک ریل‌گذاری اثرگذار است تا افراد با آموزه‌های پیشگیری از اعتیاد آشنا شوند؛ بهره‌مندی از ظرفیت هنر برای آموزش مهارت‌های ده‌گانه زندگی از جمله تصمیم‌گیری، حل مسئله، ارتباط مؤثر، خودآگاهی، مدیریت خشم، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، همدلی و مدیریت استرس، بسیار مؤثر است و اگر کسی این مهارت‌ها را فرابگیرد، کمتر به سمت اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی می‌رود.

کد خبر 746902

دیگر خبرها

  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی/تعطیلی تمام کمپ‌های کویرنوردی یزد
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • ایران بیشترین کشفیات موادمخدر دنیا را دارد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در دنیا/ استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد