Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@00:35:23 GMT

درخواست طلاق به خاطر مستقل نبودن شوهر

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۰۷۱۸

درخواست طلاق به خاطر مستقل نبودن شوهر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طبقه دوم مجتمع قضایی خانواده محلی است که چندین زوج جوان در انتظار ورود به شعبه رسیدگی به درخواست طلاقشان هستند. نگاه حسرت بار، ویژگی چشم‌های بسیاری از افرادی است که در این مجتمع ایستاده‌اند، اما در نگاه‌های بیتا به زن میانسالی که رو به رویش ایستاده بیشتر تنفر دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند یک سال بیشتر از عروس شدنش نمی‌گذرد، اما انگار کینه‌ای چندساله به این زن در وجودش ریشه دوانده است.

دقایقی گذشت تا اینکه منشی دادگاه بیتا و پدرام ۲۷ ساله را به داخل شعبه هدایت کرد. ابتدا بیتا و پس از آن هم پدرام به همراه مادر و خواهرش وارد شعبه شدند.

قاضی مرد میانسالی بود و ته ریش سفیدی داشت. پرونده آن‌ها را ورقی زد و سرش را بلند کرد و گفت: مشکلتان چیست؟ بیتا و پدرام نگاهی به هم کردند و بیتا پاسخ داد: من و پدرام در دانشگاه همکلاسی بودیم و بعد از آن تصمیم به ازدواج گرفتیم. همه چیز خیلی خوب پیش رفت و بعد از ۴ ماه نامزدی ازدواج کردیم و مستقل شدیم. پدرام خیلی از معیار‌های مرد ایده آل مرا داشت اما...
قاضی حرف بیتا را قطع کرد و گفت: خب پس مشکل کجاست؟ شما که چند سال همکلاس بودید و چند ماهی هم نامزد شده و باهم در ارتباط بودید. حالا هم یک سال بیشتر از ازدواجتان نگذشته است چرا پای شما باید به دادگاه باز شود؟!

پدرام بلافاصله گفت:، چون این خانم توهم دارد و فکر می‌کند همه در کار و زندگی‌مان دخالت می‌کنند.

در همین لحظه بیتا نگاهی به پدرام کرد و با بغض ادامه داد: واقعاً من توهم می‌زنم یا تو که استقلال فکری نداری. من فکر می‌کردم با کسی زندگی می‌کنم که از هرنظر مستقل است و می‌توانم به او تکیه کنم، اما از همان اوایل زندگی متوجه شدم که این مرد یک دهان بین است و مدام به‌دنبال رأی و نظر دیگران است.

قاضی پرسید: اگر شما مدعی هستید که او وابسته به‌حرف و نظر دیگران است چرا صریح صحبت نمی‌کنید. همسر شما از چه کسی تأثیر می‌گیرد؟!

در همین لحظه بیتا اشکش سرازیر شد و به مادر پدرام نگاه کرد و گفت: این زن! جناب قاضی این زن مادرشوهر من است، اما او با تأثیری که بر رفتار پدرام دارد، تمام زندگی‌ام را نابود کرده. من یکبار از پدرام کتک خوردم که چند روز بعد فهمیدم این نسخه مادرشوهرم بوده که برایم پیچیده.

مادرشوهر بیتا ناگهان با حرف‌های عروسش از کوره در رفت و گفت: اگر من گفتم. خوب کاری کردم اصلاً باید همان روز اول تو را کتک می‌زد تا قدر زندگی ات را بدانی.

در این لحظه قاضی از طرفین خواست تا نظم دادگاه را رعایت کنند.

مادرشوهر بیتا با لحنی آرام‌تر ادامه داد: من هیچوقت برای زندگی شما نسخه نپیچیدم فقط احساس کردم شما جوان هستید و خام و من به‌عنوان یک فرد باتجربه باید بعضی موارد را به شما یاد بدهم.

بیتا در پاسخ گفت: یاد دادن بعضی موارد؟! دیگر مسأله‌ای مانده که شما در آن دخالت نکرده باشید؟!

مادر پدرام پاسخ داد: در هرکاری که ورود کردم به صلاح پسرم بود، چون تو او و ذهنش را اسیر کرده بودی و من به‌عنوان یک مادر وظیفه داشتم پسرم را حمایت کنم. بیتا حرف او را قطع کرد و گفت: آقای قاضی من نمی‌توانم با مردی که چنین روحیه وابسته‌ای دارد زندگی کنم. او علاوه بر مادرش با حرف‌های همه اطرافیانش خام می‌شود و از آن‌ها تأثیر می‌گیرد و در نهایت زندگی من دستخوش نصیحت‌ها و سفارش‌های دیگران شده است.

قاضی رو به پدرام کرد و گفت: چرا اینقدر به حرف‌های دیگران توجه می‌کنی؟

پدرام جواب داد: من دهان بین نیستم. فقط می‌خواهم از تجربه‌های بزرگتر‌ها استفاده کنم. مادرم صلاح من را می‌خواهد و فکر می‌کنم او هرچیزی می‌گوید برای بهتر شدن زندگی‌مان است. اما بیتا انتظار دارد من با هیچکس مشورت نکنم و هرچیزی که خودش می‌گوید را چشم بسته بپذیرم. من حرف‌های بزرگتر‌ها بخصوص مادرم را خیلی قبول دارم و...

در همین هنگام بیتا با لحنی عصبانی از روی صندلی بلند شد و گفت: دیدید جناب قاضی! او اصلاح پذیر نیست. خودش اعتراف کرد که نمی‌تواند استقلال فکری داشته باشد. لطفاً حکم طلاق من را بدهید.

قاضی رو به هردو نفر کرد و گفت: شما دو نفر عصبانی هستید. چند هفته‌ای به شما مهلت می‌دهم تا در مورد تصمیمی که گرفته اید بیشتر فکر کنید امیدوارم در این چند هفته تأمل بیشتری بر رفتارهایتان داشته باشید مشورت با بزرگتر‌ها کار بسیار خوب و پسندیده‌ای است، اما به شرط آنکه کل زندگی را تحت‌الشعاع قرار ندهد از این‌رو در این چند هفته با خودت مرور کن که آیا می‌توانی در کنار مشورت‌های سازنده استقلال فکری داشته باشی یا خیر.

منبع: ایران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث دادگاه خانواده درخواست طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) با "دوست دارم" گفتن شوهر به زنش مشکل داشتند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) با "دوست دارم" گفتن شوهر به زنش مشکل داشتند
  • قتل هولناک یک جوان به خاطر کل کل در فضای مجازی
  • از بوی بد دهان تا چای سرد
  • آغاز اکران آنلاین فیلم «آخرین تولد»
  • به رنگ حمایت و همدلی در خانواده
  • درخواست دانشجویان از مجلس درباره اصلاح ایرادات یک طرح
  • چیزی کم ندارم فقط به دنبال همدم بودم ! | انگار جای زن و مرد در زندگی ما عوض شده است
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (28 فروردین)
  • مردی همسرش را به دلیل درخواست طلاق کشت
  • تیغه چاقوی شوهر در قلب زنی که طلاق می‌خواست | مرد همسرکش بخشیده شد چون...