Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:19:40 GMT

عربستان میدان گازی خود را توسعه می دهد 

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۰۸۲۸

عربستان میدان گازی خود را توسعه می دهد 

به گزارش عرب نیوز، "یاسر الرومیان" مدیرعامل شرکت آرامکو سعودی وعده داد که با توسعه میدان گازی الجافوره موقعیت عربستان در بخش انرژی جهانی ارتقا می یابد و به دستیابی برای رسیدن به کشور برجسته در حوزه انرژی و مواد شیمیایی در جهان کمک خواهد کرد. 
میدان گازی الجافوزه دارای حجم منابع گازی به مقدار ۲۰۰ هزار میلیارد فوت مکعب گاز خام غنی است که این میزان می‌تواند نیاز صنایع پتروشیمی و فلزی را تأمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به گفته مقام های سعودی، توسعه میدان گازی الجافوره به چند مرحله تقسیم شده و انتظار می‌رود تولید گاز در این میدان از سال ۲۰۲۴ آغاز و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۶ تولید گاز به حدود ۲. ۲ میلیارد فوت مکعب در روز برسد. 
عربستان برنامه سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد دلاری برای اجرای برنامه‌های توسعه در حوزه گاز دارد. 


 

برچسب‌ها آرامکو گاز مایع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آرامکو گاز مایع آرامکو گاز مایع میدان گازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: شهرستان بردسکن بیش از ۵ هکتار مزرعه گل محمدی دارد و با توجه به شرایط آب و هوایی و کم آبی باید به سمت سوی توسعه گیاهان کم آب طلب نظیرِ گل محمدی حرکت کند.

 

مهدی مسروری افزود: گل محمدی علاوه بر اینکه یک گیاه کم آب طلب است نیازی به نهاده‌ های کشاورزی ندارد و مواد عالی موجود در خاک مزرعه برای رشد این محصول کفایت می‌ کند.

 

وی اظهار داشت: یکی از سیاست‌ های وزارت جهاد کشاورزی، توسعه ۳ برابری محصولات و گیاهان دارویی است که شهرستان بردسکن در بحث توسعه و ترویج گیاه گل محمدی، آنغوزه، زیره سیاه و سبز عملکرد خوبی را داشته است.

 

مسروری بیان کرد: از هر هکتار سطح زیر کشت گل محمدی چهار تن گل تازه برداشت می‌ شود و به ازای هر کیلوگرم گل محمدی ۲ لیتر گلاب تولید می‌ شود و از سال سوم به ازای هر هکتار یک و نیم لیتر اسانس گل محمدی تولید می‌ شود که قیمت هر کیلو از آن ۱۰۰ میلیون تومان است.

 

وی روستای باب الحکم را قطب تولید محصول انجیر در خراسان رضوی خواند و از باغداران خواست باغ های خود را حفظ کنند و با توجه به شرایط آب و هوایی و سازگاری منطقه محصول انجیر خود را به صورت گلخانه ای توسعه و ترویج دهند تا  از درآمد اقتصادی بالایی برخوردار شوند.

 

رئیس اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی بردسکن هم یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را ترویج و توسعه گیاهان کم آب طلب و گیاهان دارویی از جمله گل محمدی اعلام کرد و گفت: گل محمدی علاوه بر اینکه یکی از گیاهان دارویی و کم آب طلب است، در حوزه فرآوری نیز گیاه ارزشمندی می‌ باشد.

 

جواد اسماعیل نیا افزود: بردسکن یکی از مناطق مستعد توسعه محصول گل محمدی است و کشت گل محمدی در روستای باب الحکم نیز نتایج خوبی داشته است.

 

در پایان این جشنواره شرکت کنندگان از مزرعه گل محمدی بازدید و به منظور حمایت از تولید کنندگان گل محمدی در روستای باب الحکم، از فرآورده‌ های تهیه شده از گل محمدی از جمله گلاب، مربا و شربت خریداری کردند.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند
  • ۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • الگوی حکمرانی تولید تدوین شود/ اگر به مردم میدان داده شود جهش تولید اتفاق می‌افتد
  • جنرال گلد بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر
  • برنامه های هند برای توسعه تعاونی ها