Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@17:54:03 GMT

همه سختی‌های مسیر کسب سهمیه المپیک

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۰۹۵۴

همه سختی‌های مسیر کسب سهمیه المپیک

مربی تیم ملی بوکس گفت: بوکس آسیا در حدی پیشرفت کرده که هرچه از سختی مسیر کسب سهمیه المپیک بگوییم، باز هم کم است.

به گزارش مشرق، همایون امیری، در خصوص دور جدید تمرینات تیم ملی بوکس اظهار داشت: دور نهایی تمرینات از روز گذشته آغاز شد و تا زمان اعزام به مسابقات ادامه خواهد داشت. از روزی که کارمان را در تیم ملی شروع کردیم تمام تمرکزمان روی کسب سهمیه بود و باید ببینیم در این رقابت‌ها شرایط چطور پیش خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: فرجام ورزشکارانی که به وطن خود پشت کردند روزبهانی: کجا بروم بهتر از ایران؟

وی افزود: بوکس ایران در المپیک گذشته تنها یک نماینده داشته و اینکه چند سهمیه المپیک برای ما موفقیت تلقی می‌شود واضح است. البته تعداد انگشت شماری از دوستان دنبال ایجاد توقع بودند که خیلی زود با آمار و ارقام جواب آن‌ها را دادیم و همه دیدند که حق با چه کسانی است. ما مثل خیلی‌ها به ۱۰ سفر تدارکاتی نرفتیم، اما باز هم از تلاش مجموعه فدراسیون تشکر می‌کنم و امیدوارم تیم ملی بوکس نتایج خوبی در اردن کسب کند.

مربی تیم ملی در خصوص اینکه در چند وزن شانس کسب سهمیه المپیک برای ملی‌پوشان قائل است، تصریح کرد: نمی‌توانم بگویم در چه وزنی خوب و در چه وزنی نا امید هستیم، چون ما ۸ بوکسور آماده را راهی رقابت‌های گزینشی المپیک می‌کنیم. اتحاد و یکدلی در تیم ما حرف اول را می‌زند و به بوکسورهای خود امید زیادی داریم.

امیری در خصوص قدرت تیم‌های آسیایی بوکس گفت: وقتی از ۸ تیم برتر جهان ۴ تیم آسیایی هستند، مشخص است که موفقیت در این قاره تا چه اندازه دشوار خواهد بود. در گذشته ازبکستان و قزاقستان قدرت‌های این قاره بودند، اما الان تیم‌هایی مثل هند، فیلیپین و چند کشور دیگر هم پیشرفت بسیار خوبی داشته‌اند.

مربی تیم ملی بوکس در پایان خاطرنشان کرد: بوکس با هیچ رشته دیگری قابل مقایسه نیست و هرچه از سختی مسیر کسب سهمیه المپیک بگوییم، باز هم کم است. کادرفنی تیم ملی در این مدت تلاش زیادی برای پیشرفت بوکسورها انجام داده و در مسابقات جهانی و احمد کومرت این پیشرفت به وضوح مشخص بود. تلاش می‌کنیم در رقابت‌های گزینشی المپیک هم تیم را به بهترین شکل آماده کنیم تا در این ماموریت سخت، موفق باشیم.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا بوکس کمیته ملی المپیک قزاقستان فدراسیون مشرق آسیا تیم ملی ازبکستان تیم ملی بوکس فیلیپین کسب سهمیه المپیک تیم ملی بوکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۰۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الفتی، سومین ژیمناست تاریخ ایران در المپیک

مهدی الفتی پس از ۶۰ سال ژیمناستیک ایران را به سهمیه المپیک رساند؛ سهمیه‌ای که در سال‌های بسیار دور فقط توسط دو ورزشکار دیگر کسب شده بود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی الفتی ملی‌پوش ژیمناستیک ایران پس از چند مرحله تلاش برای کسب سهمیه المپیک که از سال 1402 آغاز شده بود، سرانجام به این سهمیه ارزشمند دست یافت. او که با کسب مدال نقره در بازی‌های آسیایی هانگژو تاریخ‌ساز شده و اولین مدال تاریخ این رشته در بازی‌های آسیایی را کسب کرده بود، به فاصله چند ماه به دومین موفقیت بزرگ خود رسید.

تاریخ‌سازی بزرگ در ژیمناستیک ایران؛ الفتی سهمیه المپیک گرفت

 

ارزش سهمیه کسب شده از آن جهت است که او تنها ژیمناست ایرانی حاضر در المپیک طی 60 سال گذشته خواهد بود.

پیش از الفتی، دو ژیمناست ایرانی سابقه حضور در المپیک را داشتند که این موضوع مربوط به سال‌های دور می‌شود. در المپیک 1964 که به میزبانی توکیو برگزار شد، کاروان ایران با 63 ورزشکار شرکت کرد که سهم رشته ژیمناستیک دو نفر بود. جلال بازرگان و جمیله سروری دو ورزشکار ایرانی در این رویداد بودند که در نخستین تجربه خود رتبه خوبی را هم کسب نکردند.

بازرگان در 6 اسباب در رده 118 قرار گرفت و در ماده‌های مختلف نیز فرصت حضور در فینال را پیدا نکرد و به کارش در همان مرحله مقدماتی پایان داد.

جمیله سروری نیز در 6 اسباب به مقام 82 بسنده کرد و در 4 ماده‌ای هم که در آنها شرکت کردند بود، جواز حضور در فینال را به دست نیاورد.

بدون شک سهمیه کسب شده توسط الفتی بسیار ارزشمند است و حتی این امیدواری وجود دارد که به فینال نیز برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • المپیک شگفتی‌ها
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • واکنش کاپیتان تیم ملی به انصراف ملی‌پوشان: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!
  • عبادی‌پور: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!
  • باید به سهمیه المپیک برسیم
  • تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید
  • کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۴ اردیبهشت
  • الفتی، سومین ژیمناست تاریخ ایران در المپیک
  • ایران با ۳۱ سهمیه المپیک در مسیر المپیک پاریس