Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و حساسیت این موضوع در فضا‌هایی نظیر مدارس، دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش توصیه‌هایی را برای مراقبت از دانش آموزان اعلام کرد.

۱۳ راهکار کلیدی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا به شرح زیر پیشنهاد شده است:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس کرونا، عمدتاً از راه دهان، بینی، چشم و گوش وارد بدن می‌شود. بنابراین دست‌هایتان را قبل از شست و شوی کامل با آب و مایع دستشویی به این ۴ قسمت بدن نزنید.

۲. هر روز چندین بار دست هایتان را با آب و مایع دستشویی و هر بار به مدت نیم دقیقه با دقت بشویید. اگر مایع یا ژل ضدعفونی کننده هم بزنید، بهتر است.

۳. همراهتان یک مایع ضدعفونی کننده کوچک داشته باشید تا در محیط‌های عمومی مانند مترو و خیابان و ... که دسترسی سریع به آب و مایع دستشویی ندارید، بعد از تماس با افراد و اشیاء، مدام دست‌هایتان را ضدعفونی کنید.

۴. اگر نزدیک شما، کسی سرفه با عطسه کرد، فوری دهان و بینی‌تان را ببندید و حتی‌المقدور چند متری از او دور شوید، چون یکی از راه‌های انتقال کرونا، تنفس است.

۵. اگر مسئول اشیائی هستید که دست‌های افراد مدام با آن‌ها در تماس است، آن‌ها را بار‌ها ضدعفونی کنید مانند دستگیره‌های در، ستون‌های فلزی اتوبوس و مترو که افراد برای حفظ تعادل آن‌ها را می‌گیرند، پیشخوان بانک‌ها و ادارات، خودکار‌های عمومی بانک‌ها، دکمه‌های آسانسور و خودپرداز‌ها، نازل بنزین، نرده‌های کنار پله‌ها و غیره.

همچنین سعی کنید تا حد امکان به چنین اشیایی دست نزنید و اگر هم زدید (که اکثراً ناگزیر هستید) دست‌های خود را بشویید یا ضدعفونی کنید و قبل از شست و شو، به آن ۴ قسمت بدن که در بند اول گفتیم، دست نزنید.

۶. دست دادن و روبوسی را به حداقل ممکن برسانید.

۷. بلافاصله بعد از ورود به خانه، دست‌های خود را بشویید و ضدعفونی کنید. این را از همه اعضای خانواده بخواهید. همچنین در محل کار نیز با همکاران چنین قراری بگذارید.

۸. سیستم ایمنی بدن تان را با خوردن ویتامین C، میوه‌ها، سبزیجات و دارو‌های تقویتی، ارتقا دهید. خوردن روزانه یک لیوان "آب ولرم + آب لیموی تازه + یک قاشق عسل طبیعی" توصیه می‌شود.

۹. میوه‌ها و سبزیجات را کاملاً بشویید.

۱۰. غذای آلوده از راه‌های انتقال کروناست. از خوردن غذا و مایعات در جا‌های غیر‌مطمئن خودداری کنید.

۱۱. غذاهایتان کاملاً پخته شود؛ بنابراین از خوردن غذا‌های نیم پز مانند تخم مرغ عسلی، استیک نیم پز یا آبدار خودداری کنید.

تاکید می‌شود مرغ و گوشت قرمز و شیر را خوب بجوشانید و کامل بپزید و مصرف ویتامین C، میوه و سبزی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و فرد را در مقابل ابتلا به ویروس کرونا مقاوم می‌کند.

۱۲. مسواک‌تان را مدام بشویید و ضدعفونی کنید.

۱۳. تا حد امکان در خانه بمانید، اگر بیرون رفتید بکوشید به جا‌های شلوغ نروید و مدام دست هایتان را ضدعفونی کنید.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ مبتلایان به بیماری‌های مزمن چگونه از خود در برابر کرونا محافظت کنند؟ راست و دروغ‌های ویروس کرونا تولید داروی ضد ویروس کرونا لیست بیمارستان‌های پذیرش کننده مبتلایان به کرونا اعلام شد برگزاری کلاس‌های جبرانی برای دانش آموزان غایب مشکوک به کرونا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس دست هایتان ضدعفونی کنید ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۰۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

آفتاب‌‌نیوز :

 ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود، اما به‌دلیل درجریان بودن هماهنگی‌های نهایی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه، زمان آغاز ثبت سفارش به تعویق افتاد.

هم‌اکنون ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد و تا پایان خرداد ادامه دارد. 

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از ۱۰ تیرماه آغاز می‌شود و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم نیز از ۱۰ تیرماه باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • مخبر: نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند/ نظام سلطه جرات مقابله نظامی با ایران را ندارد