Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک تایمز در گزارشی به موضوع فعالیت گروه‌ های راست افراطی در آلمان پرداخته که طی سال‌ های اخیر رشد داشته است.

به گزارش مشرق، مقام های آلمانی پس از حادثه تیراندازی اخیر، تروریسم راست گرایان افراطی را تهدیدی شماره یک برای شهروندان این کشور خواندند.

بیشتر بخوانید: مرکل: سم نژادپرستی در جامعه ما وجود دارد

مقام های آلمان که سال هاست به دلیل فعالیت گروه‌های افراطی راستگرا مورد انتقاد می‌گیرند، وعده داده اند تا نیروهای پلیس در اماکن عمومی از جمله مساجد، فرودگاه‌ ها، ایستگاه‌ های قطار و مرزها را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش نیویورک تایمز، دولت آلمان سال‌هاست که به چشم پوشی بر تهدیدات ناشی از افراط گراهای راست گرا متهم شده است، اما پس از آنکه یک فرد مهاجم با تفکرات نژادپرستانه اقدام به تیراندازی به سمت گروهی از جوانان در باشگاه شبانه شهر «هانو» کرد، پاسخ روشنی به چشم پوشی‌های مقام های داده شد.

وزیر دادگستری آلمان روز جمعه گفته که فعالیت‌های تروریستی از سوی گروه‌ های راست گرای افراطی بزرگ‌ترین تهدید برای جامعه آلمان به شمار می‌آید.

وی در ادامه گفته است که شمار و شدت این نوع از حملات به وضوح قابل مشاهده است.

تیراندازی روز چهارشنبه گذشته در شهر «هانو» جدیدترین مورد از حملات گروه‌ های افراطی راستگرا در آلمان به شمار می‌آید.
 
مقام‎های رسمی آلمان از افزایش جرایم ناشی از نفرت توسط راست گرایان افراطی طی سال‌های اخیر خبر دادند.
 
مقام‎های امنیتی این کشور ۱۲ هزار نفر از افرادی که در این نوع از گروه‌ها فعالیت می‌کنند را شناسایی کردند.
 
قتل یک مقام سیاسی به دست یک راستگرای افراطی در ماه ژوئن و حمله به یک کنیسه در ماه اکتبر منجر به کشته شدن ۲ نفر شد؛ گزارش دیگر در روز پنجشنبه مبنی بر کشف یک بسته مشکوک باعث شد تا زنگ هشدار بار دیگر در آلمان به صدا درآید.

همچنین در سال ۲۰۱۶ فردی مسلح به فروشگاهی در مونیخ حمله کرد و ۹ نفر را به قتل رساند.

پس از هر حمله تروریستی که در آلمان صورت می‌گیرد، اقدامات امنیتی جدید و سختگرانه تری برای حمل سلاح اعمال می‌شود اما هیچ کدام از این اقدامات نتوانسته جلوی اقدام نژادپرستانه مهاجم ۴۳ ساله که ۹ مهاجر را در شهر «هانو» به قتل رساند، بگیرد؛ در این حادثه ۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند که حال یک نفر از آن‌ها وخیم اعلام شد.

در حالی که نژادپرستی در آلمان عمیقاً ریشه دوانده است، اما رسانه‌ های خبری به ندرت این موضوع را تیتر می‌کنند.
 
گروه‌های اقلیت که در آلمان زندگی می‌کنند با این موضوع در هر روز دست به گریبان هستند؛ آنان با ترس همیشگی از اینکه در معرض خشونت‌های نژادپرستانه قرار بگیرند روزگار خود را سپری می‌کنند.

به گزارش تحلیلگران مرکز تروریسم جین (JTIC)، عملیات ضد تروریستی برای مقابله با افراط گرایان دست راستی یا جنایات ناشی از تنفر بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ شاهد رشدی ۸۸ درصدی بوده است.

«توماس هالدنوانگ» رئیس بخش اطلاعات داخلی آلمان در این ارتباط گفته که سازمان‌ های اطلاعاتی این کشور در سال ۲۰۱۹ کارمندان خود را ۵۰ درصد افزایش داده است.

مقام‎های امنیتی با اشاره به تهدید رو به رشد راست افراطی در کشورهای اروپایی و تقویت سازمان یافتگی و شاخه سازی آن‌ها در سراسر اروپا در مورد چالش بزرگی پیش روی این کشورها هشدار داده‎ اند.
 

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا نژادپرستی آلمان مشرق اروپا تروریسم نیویورک تایمز دولت آلمان مونیخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فایننشال تایمز: برنامه اروپا برای تشدید تحریم‌ ایران

نشریه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که در پی حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل در پاسخ به جنایات این رژیم، مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند.

نشریه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که در پی حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل در پاسخ به جنایات این رژیم، مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند و در عین حال تلاش می‌کنند برای جلوگیری از رویارویی مستقیم بین جمهوری اسلامی و اسرائیل، از تمام کانال‌های دیپلماتیکی که با تهران دارند، استفاده کنند.

ایران شنبه شب ۳۰۰ موشک و پهپاد را به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک کرد که اولین حمله مستقیم این کشور به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. اقدام ایران در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در سوریه صورت گرفت.

در گزارش این نشریه آمده است: موج دیپلماسی که دیروز در کنفرانس ویدئویی اضطراری رهبران گروه ۷ به اوج خود رسید، مقامات اروپایی در سه حوزه متمرکز به توافق رسیدند: محکومیت ایران و ابراز همبستگی با اسرائیل؛ تدوین برنامه‌هایی برای تحریم‌های احتمالی؛ و استفاده از هر اهرم فشاری که آنها هنوز علیه تهران دارند تا تنش‌ها را کاهش دهند.

به گفته منابع آگاه، مقامات اتحادیه اروپا در روز‌های اخیر "تماس‌های زیادی" با همتایان ایرانی داشته‌اند تا خصومت‌ها را کاهش دهند. این مذاکرات شامل گفتگوی بین جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران می‌شود.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است فردا یک نشست ویدئویی اضطراری داشته باشند که به بروکسل فرصتی برای ارزیابی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران می‌دهد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که تحریم‌ها علیه "برنامه‌های پهپادی و موشکی" ایران در حال بررسی است.

بر اساس این گزارش، این موضوع همچنین بستگی زیادی به واکنش اسرائیل دارد. کابینه جنگ این رژیم عصر دیروز برای بحث در مورد این موضوع تشکیل جلسه داد.

ایالات متحده در راس گروه ۷ در تلاش است تا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را متقاعد کند اقدام نظامی انجام ندهد، چرا که واشنگتن نگران آن است که روند یک "جنگ گسترده‌تر" تسریع شود.

چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از نشست گروه ۷ گفت: همه طرف‌ها باید خویشتن داری کنند. ما به همه تلاش‌های خود برای کاهش تنش ادامه خواهیم داد.

وی افزود که این موضوع در نشست سران اتحادیه اروپا در این هفته مورد بحث قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

tags # اتحادیه اروپا سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • آشکار شدن وابستگی بالای آلمان به چین در سفر شولتز به پکن
  • گزافه‌گویی وزیر خارجه آلمان علیه ایران
  • فایننشال تایمز: برنامه اروپا برای تشدید تحریم‌ ایران
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات
  • مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • دردسر مقام پارلمان آلمان بعد از توئیت انتقادی از اسرائیل
  • واکنش آلمان و کمیسیون اروپا به حملات موشکی ایران به اراضی اشغالی
  • پیاده‌روترین شهر جهان کجاست؟