Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این تفام نامه چهارجانبه میان پست و مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دبیر توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت نیرو موتور سهند و با هدف کمک به کاهش آلودگی هوا و استقرار مدیریت سبز منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب این تفاهم نامه، سه هزار موتور سیکلت برقی با مشخصات فنی مورد تایید شرکت ملی پست و قابلیت استفاده از طرح باتری SWAP تولید و طی دو مرحله در اختیار موزعین قرار می‌گیرد؛ که در مرحله نخست ۵۰ دستگاه از این موتورسیکلت‌ها تولید و پس از تایید قابلیت‌های مورد نظر از قبیل میزان پیمایش، توان باتری، کارآمدی موتور سیکلت و سایر موارد، بقیه موتورسیکلت‌های تعهد شده نیز تولید و آماده تحویل می‌شود.

معاونت و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تامین تسهیلات نوسازی با کارمزد چهار درصد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال برای هر موتور سیکلت (نیمی از قیمت کل)، به منظور جایگزینی ۵۰ دستگاه موتور سیکلت برقی با مهلت پرداخت ۳۶ ماهه، این فرصت را برای موزعین شرکت ملی پست فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: بازگشت دسته چک سفید امضا به صاحبش توسط پستچی امین

در راستای اجرای این تفاهم نامه، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته متعهد شد تا در زمینه فراهم کردن زمینه‌های لازم برای همکاری سایر بخش‌های معاونت و دیگر سازمان‌های دولتی مرتبط در جهت تسهیل در اجرای مناسب تفاهم نامه اقدام کند. این ستاد موظف است زمینه تامین منابع مالی و اعتباری در قالب تسهیلات برای توسعه خط تولید موتورسیکلت برقی در حد مقدورات پس از اجرای موفقیت آمیز مرحله اول (۵۰ دستگاه موتور) را فراهم کند.

برنامه ریزی برای به کارگیری فناوری‌های نوین برای ارتقای خدمات، بهره وری و تسهیل در توسعه موتورسیکلت‌های برقی در کشور و تلاش در جهت رفع موانع توسعه موتور سیکلت‌های برقی متکی بر فناوری‌های پیشرفته از دیگر تعهدات این ستاد در تفاهم نامه چهارجانبه است.

تولید ۵۰ دستگاه موتورسیکلت برقی با مشخصات فنی اعلام شده، تحویل ۵۰ دستگاه موتور سیکلت برقی به موزعین پست حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۹۹، تولید و تحویل ۲۹۵۰ دستگاه موتورسیکلت برقی تولید شده به موزعین پست معرفی شده توسط شرکت ملی پست طی مدت معین و با مشخصات و شرایط قرارداد منعقده پس از تایید مراحل تست پایلوت و گارانتی موتورسیکلت‌های تولید شده به مدت یک سال از زمان تحویل موتور سیکلت‌ها از جمله تعهدات شرکت تولید کننده موتور سیکلت در این تفاهم نامه است.

بر اساس آمار‌های موجود، ۱۸ درصد از آلایندگی در تهران مربوط به موتورسیکلت‌هاست که عمده آن‌ها مربوط به موتور‌های کاربراتوری است که این موتور‌ها آلایندگی بالا دارند. هر یک از این موتور‌ها به اندازه شش خودرو آلودگی ایجاد می‌کنند.

جایگزین کردن موتوسیکلت‌های برقی با بنزینی، سالانه دو هزار و ۱۰۰ لیتر به ازای هر دستگاه موتور سیکلت، کاهش مصرف سوخت به همراه خواهد داشت. با پیاده سازی طرح جایگزینی موتور سیکلت‌های برقی با بنزینی برای ۳۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت در تهران حدود ۱.۵ میلیون تن آلایندگی از فضای شهری کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت پست موتورسیکلت توزیع کننده آلودگی هوا صرفه جویی سوخت دستگاه موتور سیکلت موتور سیکلت برقی سیکلت های برقی موتورسیکلت ها سیکلت برقی تفاهم نامه حمل و نقل سیکلت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد موتور سیکلت ها در جاده چالوس

سرهنگ پیمان کرمی گفت: با توجه به حجم فزاینده سفر و ترافیک سنگین در روز‌های تعطیل تردد موتور سیکلت‌ها در این محور می‌تواند خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: دراین شرایط ترافیکی ممنوعیت تردد می‌تواند تا حدودی از حوادث احتمالی پیشگیری کند.

کرمی گفت: برخی راکبان با توجه به اجرای ممنوعیت تردد اصرار به سفر از مسیر جاده چالوس دارند که ماموران پلیس راه به هیچ عنوان اجازه ورود نخواهند داد.

رییس پلیس راه البرز افزود: درتعطیلات هفته گذشته از ادامه تردد تعداد زیادی موتور سیکلت در جاده کرج - چالوس جلوگیری شد.

 

به گزارش ایرنا، نیمی از جاده ۱۶۰ کیلومتری کرج - چالوس درحوزه استان البرز و نیمی دیگر نیز درحوزه استان مازندران است که روزانه بیش از ۱۲ هزار تردد در این مسیر انجام می‌شود که در روز‌های تعطیل این حجم تردد چند برابر افزایش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ سهمیه بنزین چه تغییری کرد؟
  • کشف یک دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • ​آغاز برقی سازی اتوبوس ها و تاکسی ها برای کاهش آلودگی هوای شهرها
  • موشک ۱۳۰ تنی چند بار مصرف چینی رکورد تست را شکست
  • ممنوعیت تردد موتور سیکلت ها در جاده چالوس
  • یاماها، یک اسطوره ژاپنی
  • دستگیری سارقان سابقه‌د‌ار خودرور و موتورسیکلت در شهرری
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر (+عکس)