Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، انتخابات انجمنهای حزبی دموکراتها در ایالت نوادا ساعت از ساعت 3 بعد از ظهر به وقت محلی آغاز شده است. 

این سومین ایالت آمریکاست که انتخابات درون حزبی در آن برگزار می‌شود. پیش از این انتخابات در ایالتهای آیووا و نیوهمپشایر برگزار شده بود.

براساس گزارش شبکه راشا تودی، نتایج نظرسنجیهای پای صندوق نشان می‌دهد که سناتور برنی سندرز شدیدا مورد اقبال رای دهندگان در این ایالت است هرچند که پیش بینی پیروز نهایی این میدان هنوز خیلی زود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس این گزارش، نتایج نظرسنجیهای شبکه ای بی سی نیوز و سی بی اس نشان می‌دهد که برنی سندرز نامزد پیشروی انتخابات درون حزبی دموکراتها از جایگاه قدرتمندی در ایالت نوادا برخوردار است و میتواند پیروز سومین ایستگاه رقابت نامزدهای دموکرات باشد. 

براساس این نظرسنجیها، از هر 10 نفر از اعضای انجمنهای حزبی 6 نفر از سیستم خدمات درمانی که برنی سندرز آن را تبلیغ و نمایندگی می‌کند حمایت می‌کنند.

شبکه ای بی سی نیوز می‌گوید، 62 درصد رای دهندگان از سیستم خدمات درمانی که سندرز وعده داده است حمایت می‌کنند و 43 درصد نیز گفته‌اند که مساله خدمات درمانی و سلامت از مسائل اصلی است که هنگام رای دادن به یک نامزد به آن توجه می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، با برگزاری انتخابات انجمنهای حزبی در دو ایالت آمریکا، «پیت بوته‌جج» ۳۸ ساله هم‌اکنون توانسته رأی ۲۲ وکیل ایالتی و سناتور برنی سندرز رأی ۲۱ وکیل ایالتی را به دست بیاورند و با اختلاف قابل توجه در صدر نامزدهای دموکرات قرار بگیرند.

ایالت نوادا تنها 9 دهم درصد(36 وکیل انتخاباتی) آرا وکلای انتخاباتی را در اختیار دارد، با این وجود نتیجه انتخابات در این ایالت از این حیث اهمیت دارد که اولین ایالت با جمعیت قابل توجه غیرسفید پوست است که انتخابات درون حزبی در آن برگزار می‌شود. 

در ایالتهای آیووا و نیوهمپشایر بیش از 93 درصد مردم سفید پوست هستند اما در ایالت نوادا تنها 49 درصد جمعیت سفیدپوست و بقیه از رنگین پوستان آمریکا هستند.

منبع: الف

کلیدواژه: انتخابات درون حزبی ایالت نوادا برنی سندرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۱۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، سرهنگ فریدون قنبرزاده در نشست خبری اعلام کرد: در زمان حاضر تعداد دوربین های کنترل سرعت این شهر کمتر از ۲۰ دستگاه است که از این تعداد نیز دو سه دستگاه از کار افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: کنترل های سنتی در دنیا منسوخ شده است و در بیشتر کشورها و حتی کلانشهرهای ایران، پلیس از طریق دوربین ها و چراغ راهنماهای هوشمند معابر را کنترل می کند.

افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه افزایش تصادفات درون شهری منجر به فوت در داخل شهرهای استان نگران کننده است، گفت: سرعت بالا و غیرمجاز، عامل بسیاری از تصادفات منجر به فوت و جرح در استان است.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۲۵۴ نفر در استان در اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۲۱۶ نفر بود ۳۸ نفر معادل ۱۷.۶ درصد بیشتر شد.

وی ادامه داد: بیشترین تصادفات درون شهری منجر به فوت در سال گذشته در تبریز با ۱۳۲ رخ داد و شهرهای مراغه با ۲۴ نفر و اسکو با ۱۷ نفر فوتی در رده های بعدی قرار گرفتند.

قنبرزاده با بیان اینکه ۵۲ درصد تصادفات منجر به فوت استان در سال گذشته در تبریز روی داده است، گفت: علت بیشتر این تصادفات سرعت بالا و برخورد با جسم ثابت بود در حالیکه در گذشته، عامل عدم توجه به جلو، علت بیشتر تصادفات بود.

ساعات ۱۸ تا ۲۴، بیشترین زمان وقوع تصادفات فوتی در استان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی به زمان وقوع تصادفات فوتی در استان نیز اشاره کرد و گفت: ۶۰درصد تصادفات فروردین ماه ۱۴۰۳ بین ساعات ۱۸ تا ۲۴ و زمانیکه معابر خلوت و کنترل های فیزیکی کاهش می یابد اتفاق افتاده است.

قنبرزاده ادامه داد: ۴۰ درصد فوت شدگان در این تصادفات نیز در رده سنی ۲۰ تا ۲۵ سال قرار دارند و این نشانگر علاقه جوانان به رانندگی در سرعت بالا در ساعات خلوت شب است.

وی با بیان اینکه در بیشتر تصادفات منجر به فوت در فروردین ۱۴۰۳، راننده فاقد گواهینامه بوده است، افزود: انتظارمان از والدین این است که از دادن خودرو به فرزندانشان که گواهینامه ندارند خودداری کنند.

همکاری دستگاه ها، علت کاهش آمار تلفات در طرح نوروزی بود

رئیس پلیس راهور استان از کاهش آمار تلفات تصادفات درون شهری در طرح نوروزی (۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین) خبرداد و گفت: این کاهش نتیجه همکاری تمامی دستگاه های مرتبط بود به طوری که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه نفر کمتر شد.

قنبرزاده افزود: متاسفانه پس از اتمام این طرح، آمار تلفات به طور قابل ملاحظه ای در شهرستان های استان بالا رفت که از نبود کنترل هوشمند بر معابر نشات می گیرد.

سرهنگ فریدون قنبرزاده

اعمال قانون به تخلف تجاوز از سرعت مجاز ۲۲۳ درصد بیشتر شده است

قنبرزاده به آمار مقایسه ای برخورد با تخلفات حادثه ساز رانندگی در فروردین ماه ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: در ماه گذشته ۷۱۱ مورد اعمال قانون برای تجاوز از سرعت صورت گرفته که در مقایسه با فروردین سال ۱۴۰۲، ۲۲۳ درصد بیشتر شده است.

وی افزود: در این مدت اعمال قانون برای استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ۵۷۵ درصد، نقص فنی ۴۳۳ درصد، حرکت با دنده عقب در آزادراه ها ۲۲۷ درصد و عدم استفاده از عینک و سمعک در حین رانندگی ۴۳۲ درصد افزایش یافته است.

انجام تست الکل در محل تصادفات

قنبرزاده گفت: در بیشتر تصادفاتی که منجر به فوت و جرح می شود، تست الکل در محل از راننده گرفته می شود و در صورتیکه راننده هوشیار نباشد تاکیده شده است تا در بیمارستان ها این تست انجام شود.

وی ادامه داد: در همین ارتباط و در فروردین ماه گذشته ۴۹ فقره گواهینامه به دلیل استفاده از مواد روان گردان توقیف و ۱۲۵ نمره منفی در گواهینامه ها اعمال شد.

قنبرزاده گفت: همچنین در نتیجه کنترل های پلیس راهور، ۳۳۴ راننده بدون گواهینامه شناسایی و خودرو توقیف شده است و در مجموع ۶۵۸ مورد ضبط و توقیف گواهینامه و خودرو در فروردین ماه انجام شده است.

معرفی ۱۹۰ راننده پرخطر به طرح غربالگری

رئیس پلیس راهور استان به اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در بازه زمانی اول آبان سال گذشته تا دهم فروردین امسال، اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۹۰ نفر از رانندگان پرخطر برای غربالگری معرفی شده اند.

قنبرزاده ادامه داد: ۲۰ نفر از این افراد به کلینیک های تخصصی، سه نفر به بهداری ناجا و تقلیل گواهینامه و سه نفر به کمپ ترک اعتیاد و الکل ارجاع داده شدند و ۱۴۴ نفر نیز به اخذ تعهد و تحویل گواهینامه منجر شد.

وی افزود: برای این افراد در بار اول ۳۰ نمره منفی و سه ماه محرومیت از رانندگی، بار دوم ۲۵ نمره منفی و ۶ ماه محرومیت و بار سوم ۲۰ نمره منفی و ابطال گواهینامه در نظر گرفته شده است.

استانداردی برای تعداد نیروهای راهور تعریف نشده است

قنبرزاده با بیان اینکه استانداردی برای تعداد نیروهای پلیس راهور در شهرها تعریف نشده است، گفت: با هوشمندسازی معابر، تعداد بالای نیروی پلیس راهور معنایی ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با هوشمندسازی معابر، تعداد تصادفات و آمار تلفات در داخل شهرها و جاده ها کاهش یابد و ارگان های مرتبط نیز با اصلاح نقاط حادثه خیز و خطرناک در معابر شهری و جاده ای، به وظایف خود در این راستا عمل کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899098

دیگر خبرها

  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی
  • تدارکات نظامی آمریکا برای اوکراین از سر گرفته خواهد شد