Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس توافق خرداد ماه سال ۹۸ قرار بود گلستان شهر بجنورد به طور کامل به شهرداری مرکز خراسان شمالی تحویل داده شود اما عدم انجام توافقات از سوی راه و سازی٬ تا کنون این امر را با مشکل مواجه کرده است. ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۷ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ شهرک مسکونی گلستان شهر بجنورد با آماری قریب به 17 هزار خانوار ساکن٬ دارای مشکلات متعدد شهری و زیربنایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبود راه مناسب٬ آسفالت معابر٬ واحدهای نیمه ساخته٬ نبود فضای سبز و امکانات رفاهی و... از جمله مشکلاتی است که مردم این منطقه با آن دست و پنجه نرم می‌‌کنند.

ساکنان گلستان شهر بجنورد قربانی اختلافات اداری شده‌اندشهرداری بجنورد و دستگاه‌های اجرایی تکلیف‌ گلستان شهر را مشخص کنندنرخ سود 4 درصد تسهیلات به تمام متقاضیان گلستان شهر بجنورد تعلق می‌گیرد

خدمات دهی شهری در شهرک گلستان٬ در گیر و دار امور اداری و مساله تحویل کامل این منطقه از سوی راه و شهرسازی به شهرداری٬ مانده است. بر ساسا توافق سال گذشته شهرداری بجنورد با راه و شهرسازی خراسان شمالی٬ مقرر شد شهرداری بجنورد در قبال دریافت مبلغی و هم‌چنین دریافت قطعات زمین در آن منطقه از اداره‌کل راه و شهرسازی٬ امورات شهرک گلستان را در دست گیرد.

تا کنون گویا برخی از این توافقات به علل مختلف انجام نشده و این در حالی است که همه دستگاه‌ها تلاش خود را می‌کنند تا مسایل مالی و اختلافات٬ حل و فصل شود.

توافقات عملیاتی نشده؛ شهرداری توان اداره گلستان شهر را ندارد

هادی زارعی شهردار بجنورد در این باره اظهار داشت: در خرداد ماه امسال٬ با مسکن و شهرسازی توافق شده که شهرک گلستان به شهرداری تحویل داده شود. تا کنون با گذشته بیش از 7 ماه به این توافقات عمل نشده است.

وی افزود: بر اساس این توافق٬ قرار بوده حدود 10 میلیارد تومان پول به حساب شهرداری واریز شده و 17 هکتار قطعه زمین هم به شهرداری داده شود. آماده سازی فاز سوم گلستان شهر با توجه به راه‌اندازی زیرساخت‌ها نظیر فضای سبز٬ راه دسترسی و ایستگاه‌های خط واحد٬ بودجه‌ای قریب به 90 میلیارد تومان می‌خواهد که زمین و وجه نقد برای این موضوع است.

شهردار بجنورد گفت: اخیراً استاندار خراسان شمالی نیز مکاتبه‌ای داشته که بر همان اساس هم 5 میلیارد تومان بابت هزینه‌های عمرانی از سوی شهرداری پرداخت شده و ریالی به شهرداری داده نشده است. اگر وضع به همین منوال باشد٬ شهرداری توان انجام امور آن منطقه را نداشته و وضعیت به همین شکل باقی می‌ماند. در حال حاضر توان اداره شهرداری ناحیه را در گلستان شهر نداریم.

مشکلات را قبول داریم؛ 6 میلیارد تومان پرداخت می‌کنیم

عبدالمجید صفوی نژاد مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی٬ با اشاره به مشکلات پیش‌آمده در اجرای تعهدات دو طرفه با شهرداری بجنورد٬ گفت: وجود مشکلات و برخی از کاستی‌ها در اجرای توافقنامه با شهرداری را تأیید می‌کنیم. دو جلسه با دو معاون وزیر داشتیم که مشکلات گلستان شهر حل و از این حالت خارج شود. توافق شده است که 3 میلیارد تومان به شهرداری داده شود و بقیه هم تا 6 میلیارد تامین٬ تا تعهداتمان با شهرداری اجرایی شود.

وی افزود: قرار است جلسه‌ای با وزیر و معاونین محترم داشته باشیم و این قول را می‌دهیم که تعهداتمان را به شهرداری اجرایی کنیم و هم بخش نقدی و هم زمین را به شهرداری بدهیم. البته در حال حاضر دولت مشکلات مالی زیادی دارد ولی ما مطمئن هستیم که در این طرف سال بخشی از این هزینه‌ها را جبران می‌کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: در استان هم این مصوبه را گذرانده‌ایم که تمام مساکن مهر در همه شهرها دارای فضای سبز و فضای بازی کودکان شود. این کار در اسفراین شروع شده و در همه شهرها این طرح را با کمک شهرداری‌ها اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/312/ز

R7719/P4001/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گلستان شهر بجنورد شهرداری بجنورد میلیارد تومان راه و شهرسازی خراسان شمالی داده شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساری در مازندران الگو باشد/ وجود ۵۰۰۰ نیروی مازاد در شهرداری

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه سه‌شنبه در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر ساری، ضمن گرامیداشت عملیات غرورآفرین سپاه در انتقام از رژیم غاصب صهیونیستی، ضمن تقدیر از گرامیداشت و فضاسازی خوب شهرداری ساری در مناسبت‌های دینی و ایام نوروز، افزود: مدیریت شهر باحضور مسافران و حذف برخی چاله‌های معابر و کوچه‌های شهر نیز انجام شد.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه معضلات باقیمانده از گذشته را هم باید مشکل روز ببینید، انتظار داریم مرکز استان الگوی استان شود، مثلاً اقداماتش در بحث حل مشکل زباله، مدیریت پارک‌ها، روان شدن ترافیک، مدیریت شهرداری، حفظ محیط زیست، فضای سبز و منابع طبیعی، برخورد با متجاوزین و متصرفین سوءاستفاده‌گر، کاهش آسیب‌های اجتماعی، صرفه‌جویی در استفاده از آب، برق، گاز، سوخت و امثال اینها چگونه بوده است.

وی یادآور شد: ساری باید برای مراکز استان‌های دیگر حداقل آنانی که در دسته و رده خودش هستند الگو باشد، در نظافت، نبود بیکار، استفاده از تبدیل زباله به ثروت و سرمایه الگو باشد.

آیت الله محمدی لائینی گفت: ان‌شالله این جلسات مخصوص مرکز استان را جدی پیگیری کنید، هر فصلی یک جلسه داشته باشید، علاوه بر این ما در داخل شهر دو سه محله نسبتاً آلوده با آسیب‌های بالا، عمران و آبادانی عقب افتاده و بهداشت پایین داریم و برخی هم داخل طرحی قرار دارند که آخرش نمی‌دانیم چه می‌شود، مردم نمی‌توانند منازل خود را بفروشند.

این مسئول بیان کرد: نسبت به ساخت و سازهای شهر توجه داشته باشید که شهرسازی، شهربانی و شهرداری به هم وصل هستند و شهرسازی هر چه مشکل‌دارتر شود شهرداری دارای مشکل خواهد شد، در بحث نظام مهندسی در ارائه مجوز، برخورد با تخلفات نباید با جریمه تمام شود.

وی گفت: ظاهر شهر همچنان نامناسب و نافرم است و اصول شهرسازی را در ساری پیاده کنید، طرح‌های کلان و همت بلند در سر داشته باشید، روزمرگی فایده‌ای ندارد.

وی افزود: در رابطه با سفر گذشته رئیس جمهوری ببینید که برای ساری چه تصمیماتی گرفته شده بود و مصوبات را پیگیری کنید که کدام انجام شده است.

آیت الله محمدی لائینی اظهار کرد: ساری نقاط میراثی بسیار بسیار خوبی دارد و بازسازی شود، نورپردازی شود، شما از مازاد حدود پنج‌هزار نیرویی که دارید درآمدزایی و مولدسازی کنید.

کد خبر 6080325

دیگر خبرها

  • تراکم جمعتی تهران به ۱۴۰ نفر در هکتار رسید
  • تخصیص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث دیوار ساحلی جوادیه بجنورد
  • ساری در مازندران الگو باشد/ وجود ۵۰۰۰ نیروی مازاد در شهرداری
  • بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • لزوم ارزیابی مصوبات سفر رئیس جمهور به مازندران
  • مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم
  • شهرداری ساری نیروی مازاد را از حالت تهدید به یک فرصت کسب درآمد تبدیل کند
  • پرونده خندقلو در وزارت راه؛ آیا این گره ترافیکی خراسان شمالی باز می شود؟
  • ۱۳ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود