Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه مدیریت و کنترل آفت خطرناک سوسک سرخرطومی حنایی در نخیلات این شهرستان تا کنون موفق بوده است، گفت: تزریق سم به نخیلات آلوده با امکانات دولتی در منطقه دشت لار آغاز و در هفته‌های آتی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرام فلامرزی افزود: یک اکیپ متشکل از کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی افزر با دستگاه‌های اهدایی مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اقدام به تزریق سم سیوانتو در نخیلات آلوده می‌کنند.

او تصریح کرد: میزان سم مورد استفاده در هر نخل آلوده صد سی سی است که تا کنون در ۲۰ اصله از نخیلات عملیات تزریق انجام شده که تمامی هزینه‌ها از محل منابع دولتی صرف می‌شود.

فلامرزی گفت: این مدل از مبارزه با سوسک سرخرطومی حنایی تکمیل کننده روش استفاده از قرص‌های تدخینی و ایزولاسیون تنه درخت آلوده است که درصد موفقیت در کنترل آلودگی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه استفاده از سنسور‌های شنوایی، سگ‌های ردیاب و فرمون‌های جاذب سوسک از روش‌های نوین در ردیابی این آفت است، اظهار کرد: با توجه به امکان یابی‌های انجام شده در صورت دسترسی به خطوط دیتا در منطقه آلوده پهباد شناسایی آلودگی نیز به منطقه اعزام خواهد شد.

به گفته او؛ سنجش از راه دور با استفاده از سنسور‌های حرارتی نصب شده بر پهباد و تلفیق آن با تصاویر ماهواره‌ای از جدید‌ترین فناوری‌های تشخیصی مورد استفاده است.

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: آفت قرنطینه‌ای سوسک سرخرطومی حنایی از تابستان ۹۶ در چهار قطعه باغ واقع در منطقه دشت لار شناسایی و تا کنون منجر به انجام اقدامات درمانی در بیش از ۲۳۶ اصله از نخیلات شده است.

قیروکارزین با سطحی بالغ بر ۵ هزار هکتار باغ‌های نخیلات و تولیدی فراتر از ۷۰ هزار تن انواع خرما بزرگ‌ترین تولید کننده این محصول در استان فارس است که در صورت بی توجهی به کنترل این آفت، خسارت‌های جبران ناپذیری به اقتصاد کشاورزی این شهرستان وارد می‌شود.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی تزریق سم شهرستان قیروکارزین جهاد کشاورزی حفظ نباتات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کار و تلاش شالیکاران مازندرانی با نشاء برنج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: نخستین نشاء برنج در استان مازندران در فصل زراعی جاری امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار مازندران و دیگر مسئولان اجرایی بصورت مکانیزه در روستای فیروزکلای علیا شهرستان آمل انجام می‌شود.


رمضانی با اشاره به اینکه شخم و شیار اراضی شالیزاری تاکنون در سطح ۱۷۳ هزار هکتار از شالیزار‌های استان (معادل ۸۱ درصد سطح کل) انجام شد گفت: آب تخت اولیه در سطح ۱۳۳ هزار هکتار (معادل ۶۳ درصد سطح کل) انجام شد.


وی تصریح کرد: خزانه‌گیری برنج تاکنون در سطح ۱۶۷ هزار هکتار (معادل ۷۸ درصد سطح کل) و بذر پاشی هم در سطح ۱۵۰ هزار هکتار (معادل ۶۹ درصد سطح کل) از اراضی شالیزاری استان انجام شد.


رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: کشاورزان امسال راغب شدند به کشت ارقام پرمحصول بپردازند و پیش بینی می‌شود ۴۰ هزار هکتار به کشت ارقام پرمحصول در استان افزوده شود.


به گفته رمضانی ۱۷۸ بانک نشاء در استان مازندران فعال هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز کار و تلاش شالیکاران مازندرانی با نشاء برنج
  • لزوم مدیریت بیماری و آفات درختان سیاه ریشه
  • دوره تغذیه و مدیریت بیماری‌های قارچی نخیلات در تنگستان برگزار شد
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • کشت نخیلات در ۴۷ هکتار از باغات کارون
  • توزیع بیش از ۶۰۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت
  • ایمن سازی مسیر رودخانه‌های در پی هشدار بارندگی
  • برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد