Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل یک شرکت استارت‌آپی گفت: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش فرصت‌های شغلی یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوطه باید در این راستا اقدامات اساسی انجام دهند.

رضا محصل در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به ضرورت تقویت اقتصاد دانش‌بنیان برای حل مسائل کشور اظهار کرد: از ویژگی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان به ثروت‌آفرینی، تجاری‌سازی فکر، ایده، علم و فناوری اشاره کرد؛ تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش فرصت‌های شغلی، یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوطه باید در این راستا اقدامات اساسی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استفاده از ظرفیت نخبگان، متخصصان و شرکت‌های فناور موجب هم‌افزایی میان سرمایه‌های انسانی و رشد علمی کشور شده و تکیه بر منابع زیرزمینی و خام‌فروشی کم می‌شود؛ این موضوع باعث تحول اقتصادی داخلی بدون نگاه به خارج از کشور خواهد شد.

مدیرعامل این شرکت استارت‌آپی بیان کرد: دانشگاهیان با تمرکز بر روی استفاده از علوم و دانش کسب شده در مسیر استفاده هر چه بیشتر جامعه، مراکز صنعتی و کشور می‌توانند به تولید علم در کشور کمک کنند؛  شرکت‌های دانش‌بنیان در پیشرفت علمی کشور مؤثر بوده و با خلق محصولات جدید، ارزش‌آفرینی و تمرکز بر روی رفع نیازهای کشور می‌توانند نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

محصل خاطرنشان کرد: مشکلات ارزیابی واحد‌های دانش‌بنیان، عدم امنیت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران، مشکلات اقتصادی کشور و عدم حمایت مالی از جمله چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است که باید برای تقویت این شرکت‌ها کار و تلاش اساسی کرد.

وی با اشاره به اینکه اعضای مجموعه ما از دانشجویان دانشگاه کاشان است، گفت: نزدیک سه سال که در کنار یکدیگر به فعالیت استارت‌آپی مشغول هستیم و با همه فرازونشیب‌های موجود، محدودیت‌ نفرات و دوری از محل اقامت یکدیگر، با یاری خداوند و حمایت مسئولان دانشگاه توانسته‌ایم سامانه‌ای را بر اساس فناوری پلاسما تهیه کنیم.

مدیرعامل این شرکت استارت‌آپی ادامه داد: این سامانه، کار تصفیه پساب و آب را با راندمان خوب و مناسب انجام داده و با استفاده از برق شهری و ایجاد تخلیه پرقدرت الکتریکی در آب، فرآیند تخریب آلاینده‌ها را انجام می‌دهد. این سیستم در نمایشگاه فناوری‌های نانو در مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران رونمایی شد.

محصل خاطرنشان کرد: شرکت ما در مسیر علم و فناوری، به دو محصول بر پایه فناوری پلاسما رسیده‌ است که برای استفاده در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کاربرد دارد و فرآیند تبدیل شدن به یک شرکت دانش‌بنیان را طی می‌کند.

انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: تولید علم شرکت دانش بنیان استارت آپ شرکت های دانش بنیان دانش بنیان استارت آپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات گفت: این ستاد، شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه برق و مخابرات را در دستور کار خود قرار داده است تا با توجه به اولویت‌ها و ضرورت‌های کشور که کدام فناوری ، نیاز به بازاریابی و تسهیل‌گری دارد، از این شرکت‌ها حمایت مادی و معنوی شود . سید محمد کرباسی در بازدید از یک شرکت دانش بنیان افزود : موضوع اصلی در معاونت علمی، توسعه فناوری‌ها در سطح علمی و اقتصادی در شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ از این رو، تسهیل همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر‌های پیش‌رو از اولویت‌های ستاد محسوب می‌شود. وی گفت : در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال رایزنی هستیم و یکی از پتانسیل‌های ستاد معرفی شرکت‌ها به نهاد‌های دولتی برای رفع موانع تولید و رفع چالش‌ها است. این شرکت دانش‌بنیان از سال ۱۳۹۵ با هدف توسعه محصولات استراتژیک در حوزه مخابرات آغاز به فعالیت کرد و هشت محصول دانش‌بنیان باسطح فناوری یک در کارنامه خود دارد و در دسته شرکت‌های فناور دانش‌بنیان قرار می گیرد. مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان نیز در این بازدید،  با بیان اینکه این مجموعه با حمایت جمعی از نخبگان توانسته است گام‌های مثبتی در راستای رفع نیاز‌های کلیدی کشور در برخی صنایع استراتژیک بردارد، گفت : تخصص این شرکت به طور خاص طراحی و تولید محصولات حوزه مخابراتی است. فاصله سنج‌های رادیویی، لینک‌های ارتباط داده و تقویت کننده‌ها نیز از دیگر تخصص‌های این شرکت محسوب می‌شود. حمیدرضا پوریعقوبی افزود : شناسایی درست مسائل استراتژیک صنایع، سرمایه‌گذاری و چندین سال تمرکز روی حل این مسائل باعث شده است علاوه بر محصولات تولید شده، انباشت کم‌نظیری از دانش فنی در این حوزه حاصل شود. در نتیجه فعالیت‌های ما در این شرکت، این ظرفیت‌های ایجاد شده به درستی به صنایع مربوطه متصل و زمینه همکاری‌های عمیق و سازنده‌ای را برای کشور فراهم آورده است. وی گفت : اهتمام جدی به مسئله ارتقاء، کیفیت تولید در تراز جهانی، رعایت استاندارد‌ها در بخش تولید، تأمین قطعات از منابع معتبر، صحت سنجی از قطعات در آزمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی و تعریف فرآیند‌های دقیق و کارآمد در کنترل کیفیت از مهمترین اقداماتی است که موجب ارتقاء محسوس کیفیت در تولیدات شرکت شده است. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، همچنین از یک شرکت دانش‌بنیان دیگر که در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه فناوری اطلاعات، تولید نرم افزار، سخت افزار و شبکه رایانه‌ای، واردات و صادرات در حوزه فناوری اطلاعات اعم از سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه، انجام تمام فعالیت‌های مرتبط در حوزه شبکه‌های رایانه‌ای، امنیت داده و شبکه، پایگاه‌های داده و سیستم‌های ویژه، خرید و فروش در حوزه فناوری اطلاعات، انجام دیگر فعالیت‌های مرتبط با کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند ، نیز بازدید کرد و طی این دیدار بر اتصال این شرکت به نهاد‌های مرتبط از جمله معاونت علمی برای تسهیل‌گری زمینه‌های همکاری و حمایت‌های مادی و معنوی تاکید کرد.  

دیگر خبرها

  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / ۱۱ هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان دانشگاه سمنان