Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:59:10 GMT

جشنواره‌های خصوصی هدفمند دلگرم‌کننده هستند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۱۵۲۰

جشنواره‌های خصوصی هدفمند دلگرم‌کننده هستند

مسعود دلخواه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا درباره برگزاری رویدادی مانند جشنواره تئاتر هامون اظهار داشت: وجود چنین رویدادی در کنار جشنواره سراسری رویداد خوبی محسوب میشود و می تواند به گروه های مختلف برای دیده شدن کمک کند.

وی با اشاره به صحبتهای هادی حجازیفر به عنوان دبیر و برگزارکننده جشنواره در خصوص آمار متقاضیان و شرکت کنندگان خاطرنشان کرد: تعداد کسانی که تقاضای شرکت در جشنواره را در بخش های مختلف داشتند عددی بزرگ و غیرقابلباور بود که نشان می دهد تقاضا وجود دارد و جوانان به دنبال فرصت هایی هستند که بتواند آثار و خلاقیت های هنری خود را به معرض تماشا بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این شرایط، برگزاری جشنواره تئاتر هامون با برگزار کردن این رویداد اقدامی مثبت و دلگرم کننده ای را به ثمر رساند تا مستقل از جشنواره های دولتی کاری برای هنرمندان انجام شود.

کارگردان نمایش شاه لیر تصریح کرد: به دلیل برگزاری همزمان این رویداد با دو جشنواره فجر که آنها نیز تداخل زمانی داشتند فرصت برای تماشای آثار نخستین جشنواره تئاتر هامون نداشتم اما در شب اختتامیه به عنوان میهمان شرکت کردم و از برگزاری چنین رویدادی حقیقتا خرسند شدم.

وی با بیان اینکه اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر هامون بسیار خوب برگزار شد عنوان کرد: این آیین بسیارمنظم و بدون برنامه های اضافه و خسته کننده بود و دبیر جشنواره هم کوتاه صحبت کردند و میهمانان صاحب نام و برجسته نیز دعوت کرده بودند که به نظر من برگزار این رویداد تجربه خوبی بود.

این نمایشنامه نویس اظهار داشت: جشنواره های تئاتری مختلف از جمله ویژه بانوان، کودکان و نوجوان، آماتوری، حرفه ای، مونولوگ و چنین رویدادهایی که خصوصی یا دولتی برگزار می شوند به هنرهای نمایشی کمک شایانی می کند.

وی افزود: هر جشنواره که هدفمند باشد حال به صورت خصوصی یا دولتی برگزار شود فرصتی را ایجاد می کند که جوانان حرف و دغدغه خود را بیان کنند و هنر خود به نمایش بگذارند.

به گفته دلخواه، چنین رویدادهایی را هنرمندان باید اعتبار ببخشند تا برای موضوعات مختلفی که در جامعه به وقوع می پیوندند فرصت بروز و ظهور پیدا کنند و در میان عموم جامعه مطرح کنند این روندی مثبت در عرصه هنرهای نمایشی است.

نخستین جشنواره تئاتر هامون به دبیری هادی حجازی فر از ۱۵ تا ۲۵ بهمن‌ماه در دو بخش نمایشنامه نویسی و صحنه ای همزمان با سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار شد و با معرفی بهترین بازیگر زن، مرد، کارگردان، نمایشنامه نویس و نمایش شامگاه ۲۶ بهمن ماه به کار خود پایان داد.

این رویداد هنری آذرماه فراخوان خود را منتشر کرد و در پایان ۲۲ نمایش در دو نوبت ۱۸ و ۲۱ به صحنه رفتند.

برچسب‌ها مسعود دلخواه جشنواره ‌های فجر نمایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسعود دلخواه جشنواره های فجر نمایش مسعود دلخواه جشنواره های فجر نمایش جشنواره تئاتر هامون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس حوزه هنری استان چهارمحال وبختیاری گفت : از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری استان نیز حضور دارند.

احسان قائدی افزود : پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با مشارکت شرکت سنگ‌آهن بافق از ۱۸تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

به گفته وی : نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

رئیس حوزه هنری استان گفت : بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه ها در همایش استانی تئاتر بچه های مسجد شرکت کرده اند.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898999

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • این خبرها را از دست ندهید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود