Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، علی دادگری در حاشیه مراسم رونمایی از پروتکل افتتاح پرستار دیابت ایران با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت در همه بیانیه‌های خود بر لزوم پیشگیری تاکید کرده است گفت: براین اساس سازمان جهانی بهداشت سطوح پیشگیری را افزایش داده است. پیشگیری از آگاهی‌رسانی عمومی شروع می‌شود تا در نهایت به بازتوانی و نوتوانی مددجویان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مزمن در جهان، دیابت است و تربیت پرستارانی که بتوانند در همه سطوح پیشگیری از مرحله مقدماتی تا مرحله بازتوانی نقش فعالی داشته باشند، اهمیت زیادی دارد. این دوره آموزشی می‌تواند نقش مهمی در تربیت پرستاران حرفه‌ای دیابت داشته باشد.

دادگری هدف نهایی از برگزاری این دوره آموزشی افزایش کیفیت زندگی مددجویان دیابتی دانست و گفت: در حوزه دیابت سه گروه آسیب‌پذیر داریم که شامل کودکان و نوزادان، مادران باردار و سالمندان می‌شوند و در دوره آموزشی پرستار دیابت مطالب مرتبط با پیشگیری و مراقبت هر سه گروه یادشده گنجانده شده است.

وی درباره اهمیت برگزاری این دوره آموزشی توضیح داد: ما در وزارت بهداشت موفق شدیم 13 دوره آموزشی را به تصویب مرکز مهارت‌های وزارت بهداشت که زیرمجموعه مرکز آموزش‌های مداوم وزارت بهداشت است، برسانیم و این دوره‌ها در حال شکل‌گیری و اجرا هستند. یکی از نخستین دوره‌هایی که قرار است برگزار شود و کارهای مقدماتی آن در حال انجام است، دوره کوتاه‌مدت آموزش پرستاری برای پرستاران دیابت است که قرار است به همت دانشگاه‌های مختلف و با مرکزیت انجمن علمی دیابت این کار انجام شود. فرآیند تصویب این دوره آموزشی در وزارت بهداشت حدود 2سال طول کشیده و در تصویب این دوره نیز تیم‌های حرفه‌ای پرستاری و پزشکی در کنار یکدیگر کار کرده‌اند. هدف از برگزاری این دوره آموزشی نیز ارتقای کیفیت خدمات پرستاری مرتبط با دیابت به منظور ارتقای کیفیت زندگی بیماران و بهبود وضعیت مراقبتی و درمانی بیماران و حتی پیشگیری است.

دادگری گفت: پیش‌بینی می‌کنم که بتوانیم از اوایل تابستان 1399 نخستین دوره آموزشی پرستار دیابت را در کشور برگزار کنیم. این دوره آموزشی ابتدا به صورت پایلوت برگزار می‌شود و در صورت استقبال پرستاران و دانشگاه‌ها آن را به صورت گسترده‌تری برگزار خواهیم کرد. از دانشگاه‌ها می‌خواهیم که به پرستاران خود اجازه دهند در این دوره شرکت کنند و از وزارت بهداشت هم می‌خواهیم که در برنامه‌های اعتباربخشی برای دانشگاه‌ها و بخش‌ها، برای پرستارانی که در این دوره آموزشی شرکت کرده‌اند امتیازی ویژه و خاص قائل شود.

انتهای پیام/

20 / 20 علی دادگری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود پرستار دیابت رونمایی از پروتکل افتتاح پرستار دیابت ایران دیابت پیشگیری آموزش به پرستاران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پرستار دیابت دیابت پیشگیری آموزش به پرستاران دوره آموزشی پرستار دیابت وزارت بهداشت دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،کلاس آموزشی بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان میانجلگه در روستای حسین آباد جنگل از توابع شهرستاننیشابور همزمان با هفته سلامت برگزار شد.

دکتر غلامحسن کریمی معاون شبکه دامپزشکی و مدرس این کارگاه آموزشی گفت: این بیماری‌ها به جهت انتقال از حیوانات به انسان و خسارات اقتصادی فراوان برای دامداران و روستائیان دارای اهمیت ویژه‌ای هستند.

کریمی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و پرندگان برشمرد و پرورش طیور بومی در تراکم‌های بالا را باعث ابتلای پرندگان به بیماری‌های واگیر از جمله آنفلوانزا دانست و افزود: باید دستورالعمل‌های دامپزشکی برای بهره وری بهتر و افزایش ایمنی پرنده و در نتیجه سود اقتصادی بیشتر اجرا گردد.

وی همچنین بیماری‌های تب مالت و تب کریمه کنگو را از بیماری‌های شایع و خطرناک قابل انتقال از دام به انسان دانست وافزود: حتما دام‌های خود را علیه بیماری تب مالت واکسینه و از خوردن شیر خام و فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه جداً خودداری کنند همچنین برای جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز مجاز که گوشت حاصل از کشتار دام در کشتارگاه را عرضه می‌ کنندتهیه کنند.

دیگر خبرها

  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور
  • بسته «ماندگاری پرستاران» در مرحله تدوین نهایی
  • تدوین بسته ماندگاری پرستاران برای رفع مشکلات معیشتی
  • بسته ماندگاری پرستاران به مرحله تدوین نهایی رسید
  • بسته ماندگاری پرستاران در حال تدوین نهایی
  • پرستاران سر دو راهی؛ خانه نشینی یا تغییر شغل؟
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران
  • پرستاران سر دو راهی خانه نشینی و تغییر شغل
  • کاهش سرعت نزولی نرخ باروری و جمعیت در کشور/ اجرای دو برنامه پیشگیری از ناباروری در کنار درمان‌های تخصصی