Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@10:13:53 GMT

خانه‌ها و خودروهای لوکس باید مشمول مالیات شوند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۱۷۲۴

جبار کوچکی­‌نژاد عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره لزوم دریافت مالیات از ثروت و دارایی اشخاص (خانه و ماشین) گفت: با توجه به کاهش درآمدهای نفتی کشور در کمیسیون تلفیق سعی شد منابع دولت افزایش یابد و یکی از این منابع هم اخذ مالیات از خودروها و خانه‌های لوکس است. در همین راستا، اعضای کمیسیون تلفیق درصدد تصویب مصوبه­‌ای برای دریافت مالیات از خانه و خودروهای لوکس بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: درحال حاضر مصوب شده تا از ماشین‌های بالای 700 میلیون و خانه‌های بالای 10 میلیارد تومان مالیات گرفته شود. به اعتقاد بنده این تصمیم مجلس درست و منطقی است. حتی جا داشت سقف این مبالغ را کاهش دهیم. این نوع مالیات­‌ها نه تنها موجب افزایش درآمد دولت می شود بلکه باعث خواهد شد دولت بتواند حق خود را از افراد مرفه و کسانی که در حوزه کالای لوکس فعالیت می­‌کنند، بگیرد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه خانه‌های خالی را نیز باید مشمول مالیات کرد، گفت: دریافت مالیات از خانه­‌های خالی باید به طور جدی پیگیری شود. متاسفانه هنوز در این زمینه اقدامی در کشور صورت نگرفته است.

وی در ادامه افزود: دریافت مالیات از خانه‌های خالی علاوه بر درآمدزایی بر دولت به دلیل مقابله با سوداگری و دلالی مسکن در کاهش قیمت مسکن نیز تاثیرگذار است.

نماینده مردم رشت در پایان تصریح کرد: دریافت مالیات از ثروت و دارایی اشخاص مثل خودرو و خانه در اکثر کشورهای دنیا وجود دارد و موضوعی پذیرفته شده است. در ایران هم باید به این سمت حرکت کنیم.

منبع: الف

کلیدواژه: دریافت مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» و در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلا به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال این‌که این مالیات سوداگران را دنبال می‌کند.

وی توضیح داد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا مثلا سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته تا سود ببرد این قانون مانع از این کار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • وضعیت خودروهای لوکس در نمایندگی های اتومبیل دبی بعد از فروکش کردن سیل بی سابقه (عکس)
  • در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟
  • وضعیت خودروهای لوکس در نمایندگی‎ های خودرو دُبی بعد از سیل | بنز و لامبورگینی به چه روزی افتاده اند! |‌ تصاویر
  • تعیین دارایی‌هایی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده