Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@10:54:31 GMT

دلیل توقف تردد مسافر از مرزهای ایران و عراق

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۱۸۹۴

دلیل توقف تردد مسافر از مرزهای ایران و عراق

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: توقف عبور کامیون از مرز مهران با افزایش نیروی انسانی طرف عراقی، به زودی رفع می‌شود.

به گزارش مشرق، منوچهر سلمان‌زاده در تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون‌ها از مرزهای ایران و عراق اظهار داشت: در حال حاضر اغلب مرزهای ایران و عراق باز است و تردد صادراتی بین آنها جریان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بخش عبور کالا در حوزه صادرات، ما مشکل خاصی در مرزها نداریم غیر از مرز مهران که به ما اعلام شد به دلیل کمبود نیرو از سوی طرف عراقی، فعلا عبور کالای صادراتی ممنوع است که امیدواریم به زودی این مشکل حل شود.

* انسداد مرز مهران به دلیل کمبود نیرو از سوی طرف عراقی است

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در مرز مهران هم ترافیک آنچنانی کامیون نداریم، بیان کرد: عراقی‌ها رسماً به ما اعلام نکردند که مرز بسته است‌، فقط چیزی که اعلام کردند «محدودیت پذیرش به علت کمبود نیرو» است که با افزایش نیروها این پذیرش انجام می‌شود.

سلمان‌زاده بیان کرد: فقط در پایانه مرزی مهران در حوزه عبور کالا مشکلاتی داریم که آن هم کشور عراق علت را کمبود نیروی انسانی اعلام کرده و بیان کرده است که تا چند روز آینده‌ نیرو از سوی طرف عراقی تامین می‌شود و به زودی این مشکل رفع خواهد شد.

* عبور صادراتی کالا از اغلب مرزها

وی گفت: طبق بررسی‌هایی که بین مرزهای کشور انجام دادیم، تردد صادراتی از مرزهای چزابه، شلمچه، پرویزخان و باشماخ انجام می‌شود، البته در مرز تمرچین به علت بارندگی سنگین در منطقه، چند روزی است که پایانه نیمه تعطیل است و تردد از هفته گذشته به علت بارش شدید برف در کشور عراق و ایران با محدودیت مواجه شده است.

* امکان تردد مسافران ایرانی از مرزهای ایران و عراق پس از اسکان تیم پزشکی عراق در مرزها

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: از چند روز گذشته در حوزه جابه‌جایی مسافر بین مرز ایران و عراق و ورود مسافران ایرانی به عراق محدودیت‌هایی پیش آمده است؛ در این باره نامه مکتوب درباره تردد مسافر از مرزها از سوی کشور عراق صادر نشده است ولی فقط به صورت موقت ممانعت‌هایی اعمال شده است.

سلمان‌زاده ‌گفت: از چند روز پیش در بخش مسافری محدودیت‌هایی اعمال شده است اما آن هم مکتوب چیزی به ما اعلام نکردند، اما آنچه‌ به صورت غیررسمی عنوان شده این است که قصد استقرار نیروهای پزشکی خود در مرزها را دارند و سپس پذیرش مسافر انجام می‌دهند و به همین دلیل چند روزی به صورت موقت مرزها را بستند.

وی بیان کرد: البته در حوزه عبور مسافری مسئولیت با وزارت امور خارجه، سفارت ایران در عراق و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است که در این باره رایزنی‌هایی داشتند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه تردد کامیون‌ها، صادرات، واردات و ترانزیت پیگیری‌ها را انجام می‌دهد و طبق اطلاعاتی که اخذ کرده‌ایم وضعیت مرزهای ما تقریبا عادی است.

   پیش از این وزیر بهداشت عراق در نامه‌ای خواستار توقف صدور ویزا برای مسافران ایرانی شده بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا سفارت ایران وزارت امور خارجه عراق ایران سازمان راهداری مرز ایران و عراق مرزهای ایران و عراق کمبود نیرو مرز مهران طرف عراقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۱۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو طی یک روز در قزوین

جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: از ۲۵ اسفندماه گذشته و همزمان با آغاز سفر‌های نوروزی تا ۶ فروردین ماه جاری ۱۳ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۴۱۳ خودرو در جاده‌ای استان تردد داشته اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۰ درصدی روبرو بود.

وی با اشاره به جابه جایی مسافران این استان در ایام تعطیلات نوروزی، اضافه کرد: همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی و از ۲۵ اسفنده ماه گذشته تا پایان ۶ فروردین ماه جاری ۲۸ هزار و ۶۹۹ مسافر توسط ناوگان اتوبوس و سواری در پایانه‌های مسافربری استان به اقصی نقاط کشور جا به جا شدند.

به گفته وی، تعداد مسافران جا به جا شده توسط ناوگان اتوبوس و سواری در پایانه‌های حمل مسافر استان قزوین در مدت زمان سال گذشته ۳۳ هزار و ۵۶۱ مسافر بود که در این زمینه با کاهش ۱۷ درصدی روبرو هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین بیان کرد: با توجه به موجو دوم سفر‌های نوروزی و همزمان با بازگشت مسافران به شهر‌های خود، به رانندگان توصیه می‌کنیم تا ضمن آرامش در طول سفر، از هرگونه گونه عجله و شتاب در رسیدن به مقصد و همچنین توقف در حاشیه راه به طور جدی خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۸ میلیون تردد در محور‌های آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح انسداد مرزها توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • امنیت و آرامش مرزهای ایران اسلامی مرهون مرزبانان است
  • شش هزارو ۲۲۰ هزار مسافر در سیستان و بلوچستان متعهد به بهبود رفتار‌های ترافیکی شدند
  • تردد ۲۷ هزار مسافر در مرز دوغارون
  • کاهش ۱۰ درصدی ورود مسافر به بوشهر
  • تردد بیش از ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در قزوین
  • موفقیت تیپ ۷۱ سپاه روح الله در دفاع از مرزهای غرب کشور مایه دلگرمی مردم شد
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • تردد بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو طی یک روز در قزوین