Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@22:32:39 GMT

استان زنجان ۹۷ باب کتابخانه عمومی دارد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۲۰۷۸

استان زنجان ۹۷ باب کتابخانه عمومی دارد

امیرعلی نیک بخش گفت: در حال حاضر ۹۷ باب کتابخانه عمومی در استان مشغول خدمات رسانی به شهروندان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان امروز در نشست امضای تفاهم نامه همکاری ادارات کل کتابخانه های عمومی و کمیته امداد امام خمینی(ره) زنجان که در سالن جلسات اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد انگیزه برای مطالعه، دسترسی آسان به خدمات و آموزش سه راهبرد اصلی در تدوین و اجرای برنامه ها در این اداره کل است و در حال حاضر ۹۷ باب کتابخانه عمومی در استان مشغول خدمات رسانی به شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امیرعلی نیک بخش، با اشاره به افتتاح کتابخانه عمومی خیّرساز شهدای بانک سپه، بیان کرد: این کتابخانه با ۲۸۳ مترمربع زیربنا، نود و هفتمین کتابخانه عمومی، هشتمین کتابخانه خیّرساز و سی و ششمین کتابخانه روستایی استان زنجان است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) زنجان در ادامه جلسه از اقدامات و برنامه ریزی های جامع اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد.

 

هدایت صفری با بیان اینکه مردمی کردن فرآیند فقرزدایی با ایجاد و توسعه مراکز نیکوکاری و ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری از راهبردهای اصلی کمیته امداد است، گفت: در استان زنجان سه هزار و ۲۰۰ دانش آموز و ۳۶۰ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) زنجان، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مددجویان تحت حمایت این سازمان، بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) علاوه بر کمک رسانی در رفع نیازهای اولیه مدد جویان خود، برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی را نیز در دستور کار قرار داده است که در این زمینه از پتانسیل فرهنگی و اجتماعی کتابخانه های عمومی نیز در تحقق پیشبرد اهداف فرهنگی این سازمان استفاده خواهد کرد.

 

استفاده از ظرفیت مشترک دو دستگاه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی  از جمله عضویت رایگان افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در کتابخانه های عمومی، برنامه ریزی برای استفاده بهینه از فضاها و امکانات دو دستگاه برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی و ترویج نیکوکاری، برگزاری برنامه های فرهنگی بر اساس موضوعات مورد توافق طرفین، همکاری مشترک در برگزاری ویژه برنامه های مسابقات کتابخوانی و جشن عاطفه ها از مهم ترین مفاد تفاهم نامه همکاری مشترک بود میان دو سازمان است.

 

در پایان این مراسم، تفاهم نامه همکاری مشترک میان ادارات کل کتابخانه های عمومی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان به امضای طرفین رسید.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان امضای تفاهم نامه همکاری مشترک کمیته امداد استان زنجان کمیته امداد امام خمینی ره کل کتابخانه های عمومی کتابخانه عمومی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۲۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، آقای محمدرضا هراتی درباره دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: همه کتابخانه‌های عمومی کشور بخش جداگانه کودک و نوجوان دارند و برای گروه‌های خاص نیز برنامه ریزی شده است. در حال تجهیز بخش‌های سالمندان، نابینایان و مادران در کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم.

بیش از ۳ هزار و هشتصد کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد که حدود ۱۲ میلیون نفر در آن عضویت دارند.

همچنین افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار به ویژه در روستا‌ها و نقاط کم برخوردار از دیگر دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ۲ سال گذشته است.

در حال حاضر ایران از لحاظ توسعه شبکه کتابخانه‌ای در بین کشور‌های برتر منطقه قرار دارد.

سیدحسین قریشی گزارش می‌دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته