Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پیروز حناچی» شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص عدم پرداخت اوراق مشارکت توسط بانک آینده گفت: اکنون یک بحث حقوقی بین شهرداری و بانک آینده در زمینه اوراق مشارکت مطرح است و اوراق مشارکت فروخته شده و بانک آینده پول را هم دریافت کرده و این پول ۶ ماه است که در حساب بانک آینده قرار دارد، اما بانک وثیقه‌هایی که معرفی می‌کنیم را قبول نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گله حناچی از بانک آینده/ انتظار همکاری داریم

او با تاکید بر اینکه این اقدام بانک آینده از نظر شهرداری تهران قابل قبول نیست، تصریح کرد: این اقدام بانک از نظر ما قابل قبول نیست، چرا که شهرداری اموال مختلفی دارد که آنها را به عنوان وثیقه معرفی کرده، اما بانک قبول نمی‌کند. ممکن است نخواهد وثیقه‌ها را یکجا قبول کند، اما می‌تواند آنها را تقسیم کرده و در چند بخش برای مثال ۲۰۰ میلیاردی بپذیرد، اما این کار را نمی‌کند و ما از این بابت از بانک آینده گله داریم، چرا که آن طرف قضیه مساله حمل و نقل عمومی و رفاه مردم شهر تهران مطرح است و انتظار همکاری  داریم و می‌خواهیم که این مشکل حل شود.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع ویروس کرونا در تهران و استفاده بیشتر مردم از وسائل حمل ونقل عمومی بعد از افزایش قیمت بنزین، آیا شهرداری نمی‌خواهد برای اضافه شدن مترو و اتوبوس اقدامی کند؟ گفت: برای اضافه شدن واگن به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران کسی نمی‌تواند کمک کند، چرا که واگن یا باید وارد شود و یا ساخته شود. مبلغ ۹۱۰ میلیارد اوراقی که در گرو بانک است نیز متعلق به خرید واگن است.

باید تراکم جمعیت در واگن های مترو را کم کنیم

حناچی ادامه داد: اگر با هدف بهداشت هم به این مساله نگاه کنیم، باید تراکم جمعیت را در واگن‌ها کم کنیم و جمعیت را متعادل کنیم و این پول قرار است، برای ساخت ۲۱۰ واگن مترو و تکمیل ایستگاه‌های خط ۶ و ۷ هزینه شود و اگر فراهم شود، برای این امر پیگیری می‌شود و تاثیر مستقیمی بر توسعه حمل و نقل عمومی خواهد داشت. 

شهردار تهران درباره اینکه آیا طرح جامع ریلی که اخیرا به تصویب رسید، تحقق پذیر است یا خیر؟ گفت: بله تحقق‌پذیر است، تاکنون اقدامات مربوط به ۷ خط را اجرا کردیم و با این طرح ۴ خط دیگر به مترو و ۲ خط قطار اکسپرس نیز اضافه می شود. مهم این است که این آرمان و آرزو وجود داشته باشد و برای آن تلاش شود. شهرهای مختلف دنیا هم همین کار را می‌کنند و با تدوین برنامه‌های درازمدت آن را به اجرا می رسانند. 

نوشتن روی کاغذ به معنای اجرای ۵۰ درصد کار است 

او ادامه داد: روی کاغذ نوشتن برنامه به معنای اجرای ۵۰ درصد کار است و اکنون در نقطه ۵۰ درصد هستیم و برای باقی راه نیز با برنامه برای اجرا کردن پیش می‌رویم. چیزی که ما به تصویب رساندیم، کریدورهای اصلی و خطوط و نقاطی بود که ایستگاه‌های تبادلی باید به هم تلاقی پیدا کنند و همه درباره آن اتفاق نظر داشتند. این اقدام بزرگی بود و مانند یک نقشه راه ۳۰ ساله است که همه به آن پاینبد می‌شوند و از اعمال سلیقه در آن پرهیز می‌شود. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شهردار تهران کرونا پیروز حناچی کرونا ویروس بانک آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۲۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت دانش آموز آینده ساز مبتنی بر ساحت‌های سند تحول بنیادین

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان محمدی بعد از ظهر شنبه در مراسم آغاز طرح بزرگ راهیان پیشرفت که با هدف تقویت روحیه خودباوری در دانش آموزان و تبیین الگوی پیشرفت و دستاوردهای فناوران و دانش بنیان‌ها در برج فناوری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف بزرگ در دولت سیزدهم اجرای اهداف سند تحول بنیادین است زیرا تربیت دانش آموزان تراز انقلاب و مقدمه ساز ظهور از برآیندهای این سند بالادستی است.

وی افزود: به منظور تحقق اهداف مورد نظر در سند اول بنیادین باید به دنبال تربیت چند ساحتی دانش آموزان و گریز از تربیت تک ساحتی و تک بعدی باشیم که تمامی این امور در سند تحول تربیتی بنیادین تعریف شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر عدم بخشی‌نگری در امور، تصریح کرد: لازمه تحقق بر اهداف سند تحول بنیادین در بستر آموزش و پرورش همکاری همه جانبه و استفاده از ظرفیت‌های موجود است که کی از این ظرفیت‌ها جهاد دانشگاهی است.

محمدی خاطرنشان کرد: با امضای تفاهم‌نامه اجرایی با هدف انجام عملیات‌های راهبردی به منظور بررسی و رسیدگی به ساعت‌های تربیتی این اقدام به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها به ویژه مناطق محروم در تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی، گفت: ساحت علمی و پژوهشی و اجتماعی و سیاسی و مورد از مهم‌ترین ساحت‌های سند تحول بنیادین بوده که طی تفاهمنامه عملیاتی با جهاد دانشگاهی در قالب مناظره و به منظور آگاهی بخشی به دانش آموزان تعریف شده است.

کد خبر 6084598

دیگر خبرها

  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد
  • افتتاح نمایندگی میوند بانک در کابل
  • وزارت کشور و شهرداری تهران، صلاحیت یکدیگر را برای واردات واگن مترو قبول ندارند / سفارشی که ۷سال پیش به چینی ها داده شده، بلاتکلیف است
  • لزوم تربیت دانش آموز آینده ساز مبتنی بر ساحت‌های سند تحول بنیادین
  • ◄ واردات واگن های مترو از چین قطعی شد
  • قطار ملی مترو در حال طی کردن مراحل آزمایشی برای ورود به ناوگان
  • مژده چمران به تهرانی ها: واگن های قطار جدید و ملی به مترو می آیند