Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@05:58:35 GMT

در تنظیم بازار، همراهی مردم عاملی تعیین کننده است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۲۷۷۲

در تنظیم بازار، همراهی مردم عاملی تعیین کننده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده برای تنظیم بازار شب عید گفت: همراهی آحاد مردم در کنترل موثر بازار و حفظ آرامش آن در ایام پایانی سال کاملا تعیین کننده است و حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رضا رحمانی در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه تاکید کرد: همراهی و همکاری سازنده مردم به عنوان مصرف کننده کالا و یا در موقعیت عرضه کننده و تولید کننده در تنظیم بازار، از مصادیق عینی و فرهنگی اقتصاد مقاومتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده از سوی بخش‌های مختلف وزارت صمت و همچنین سایر دستگاه های مرتبط، تدابیر خوبی برای تامین کالاهای اساسی، مایحتاج ضروری مردم و همچنین خدمات مورد نیاز برای ایام پیش رو اتخاذ شده است.

رحمانی اضافه کرد: در بخش تامین کالا از محل تولیدات داخلی نیز اولویت با اقلام پرمصرف این ایام است و حتما سعی خواهد شد فرایند تولید به خوبی حفظ و تقویت شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت عظیم اصناف در حفظ آرامش بازار، از جمله تجربیات موفق ما بود که باید در تنظیم بازار شب عید توجه ویژه‌ای بدان داشته باشیم.

رحمانی تاکید کرد: برای جلب مشارکت حداکثری مردم در تنظیم بازار، باید روند اقدامات به گونه ای باشد که آثار و نتایج آن برای هموطنان ملموس باشد؛ از این جهت اجرای طرح تشدید بازرسی و برخورد با تخلفات صنفی، تولیدی و خدماتی کاملا اثرگذار است.

در تداوم ممنوعیت واردات کالاهای مشابه داخلی به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد
وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم اجرای سیاست ممنوعیت واردات کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند، تصریح کرد: این وزارتخانه در این تصمیم کاملا جدی است و این ممنوعیت ها را در تقویت تولید داخل کاملا موثر می داند.

رحمانی اضافه کرد: این رویکرد و آثار تبعی آن در خودکفایی و قطع وابستگی بارها تشریح شده و امروز به سبب شرایط خاص کشور از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است و به هیچ عنوان از این تصمیم عدول نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: البته همسو با این برنامه، سایر معبرهای ورودی کالا به کشور به شکل غیر قانونی و یا به تعبیری شبه قانونی نیز مورد توجه قرار گرفته است که بزودی نتایج آن مشخص خواهد شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت رحمانی تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صالحی گفت: با هدف تأمین کالا‌های مورد نیاز جامعه، از نیمه دوم اسفند پارسال تا کنون، بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی تنظیم بازار به این شهرستان اختصاص یافته است که به‌منظور کنترل قیمت در حال توزیع هستند.

او افزود: اقلام طرح تنظیم بازار به میزان ۸ تن برنج وارداتی هندی، ۵ تن شکر، ۴ تن گوشت منجمد بوده که با نرخ مصوب دولتی در این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان اظهارداشت: توزیع برنج هندی با قیمت کیلویی ۳۵هزار تومان و همچنین شکر با قیمت کیلویی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت منجمد کیلویی ۳۱۰ هزار تومان در فروشگاه اقتصاد مقاومتی توسط اتحادیه تعاونی روستایی سپیدان عرضه شده است.

صالحی یادآور شد: همچنین شش و نیم تن میوه شب عید شامل سیب سفید و قرمزبه قیمت ۲۶ هزار تومان، پرتقال هر کیلو ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان و خرما کیلویی ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین و در سطح شهرستان توزیع شد.

او گفت: در روز‌های آینده مرغ منجمد نیز برای کنترل بازار مرغ گرم در شهرستان توزیع خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان تصریح‌کرد: به منظور مقابله با گران‌فروشی و احتکار اقلام و کالا‌های اساسی، بازرسی از فروشگاه‌های مربوط، توسط بازرسان این مدیریت و اتاق اصناف شهرستان به‌طور منظم صورت‌می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • وزیر ارتباطات دولت رئیسی: دوستان همراهی کنند گوگل‌پلی را رفع فیلتر می‌کنیم!
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • بدری نماینده مجلس: وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است