Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ۱۷۱  نفر شامل ۱۶۱ مرد و ۱۰ زن  برای تصدی ۹ کرسی مجلس شورای اسلامی در ۷ حوزه انتخابیه استان لرستان با هم به رقابت پرداختند و هزار و  ۴۸۹ شعبه  ۷۲۵ شعبه شهری و ۷۶۴مورد روستایی آرای مردم را جمعآوری کردند.

محمدرضا ملکشاهی راد؛ عباس گودرزی؛ علاالدین بروجردی؛ سیدحمیدرضا کاظمی؛ محمد خدابخشی؛ الهیار ملکشاهی؛ علی رستمیان و مجید کیانپور نمایندگان اصولگرا و محمد بیرانوندی نماینده اصلاح طلب مجلس دهم لرستان هستند که از این افراد عباس گودرزی در حوزه انتخابیه بروجرد؛ محمد خدابخشی الیگودرز و سیدحمیدرضا کاظمی پلدختر موفق به تکرار در مجلس یازدهم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی مجموع آرای ماخوذه ۱۹۵ هزار و ۶۳ و آرای صحیح ۱۸۶ هزار و ۳۳۷ رای بوده که مرتضی محمودوند با کسب ۴۳ هزار و ۸۳۴ رای معادل ۲۳.۵۲ درصد و مهرداد ویس کرمی با کسب ۳۸ هزار و ۷۷ رای معادل ۲۰.۴۳ درصد به عنوان منتخبات مردم راهی مجلس شورای اسلامی می‌شوند.

۸۰ هزار و ۹۱۰ رای از مجموع ۸۴ هزار و ۴۱۵ رای در حوزه انتخابیه دورود و ازنا نیز صحیح بوده و حسین گودرزی با ۲۸ هزار و ۴۳۰ رای معادل ۳۵.۴ درصد نماینده منتخب این حوزه در مجلس یازدهم شد.

در حوزه انتخابیه الیگودرز نیز از ۶۰ هزار و ۷۴۷ رای مخوذه ۵۹ هزار و ۵۸۷ رای صحیح بود که محمد خدابخشی نماینده فعلی توانست ۲۹ هزار ۳۸۱ رای معادل ۴۹. ۳۱ درصد آرا را کسب کرده و برای بار دوم منتخب مردم شود.

از مجموع ۱۱۳ هزار و ۲۷۹ رای ماخوذه در حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان نیز ۱۱۲هزار و ۲۱۴ رای صحیح بود که حجت الاسلام مبلغی ۶۲ هزار و ۵۵ رای کسب کرد یعنی این کاندیدا توانست ۵۵/۳ درصد آرای مردم را از آن خود کرده و به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

عباس گودرزی با ۴۹ هزار و ۱۶۰ رای و فاطمه مقصودی با ۱۷ هزار و ۸۹۴ رای به عنوان منتخب اول و دوم حوزه انتخابیه بروجرد مشخص شدند در حالیکه کل آرا صحیح ماخوذه این حوزه ۸۲ هزار و ۲۲۷رای بوده است.

همچنین یحیی ابراهیمی با کسب ۲۹ هزار و ۴۴۶ رای توانست به عنوان نماینده منتخب مردم دلفان و سلسله راهی مجلس یازدهم شود و پس از وی؛ علی رستمیان  نماینده فعلی با ۲۶ هزار و ۸ رای، نفر دوم شد و از راهیابی به خانه ملت برای بار دوم بازماند.

سید حمیدرضا کاظمی نماینده فعلی مردم پلدختر با کسب ۲۴ هزار و ۹۱۶ رای به عنوان نماینده این حوزه انتخابیه راهی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد و مصطفی چراغی رقیب اصلی وی نیز با کسب ۲۲ هزار و ۳۳۰ رای نفر دوم شد و از راهیابی به خانه ملت محروم شد.

مشارکت مردم پلدختر و معمولان در انتخابات مجلس یازدهم حدود ۷۷ درصد عنوان شده  که نشان می‌دهد مردم این دیار با وجود مشکلات پساسیل و دغدغه‌هایی از این دست همچنان پشت نظام و کشور بوده و نسبت به تعیین سرنوشت خود بی‌تفاوت نیستند.

از مجموع ۹ نماینده مجلس یازدهم لرستان محمدرضا مبلغی؛ فاطمه مقصودی؛ حسین گودرزی و یحیی ابراهیمی  به عنوان ۴ نماینده جدید گرایش اصلاح طلبی یا اعتدال گرایی دارند؛ مرتضی محمودوند و مهرداد ویس کرمی ۲ منتخب تازه نفس خرمآباد نیز اصولگرا و عباس گودرزی؛ سید حمیدرضا کاظمی و محمدخدابخشی نمایندههای کنونی (مجلس دهم) نیز اصولگرا هستند.

 آمار واجدین شرایط رای دادن در استان یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر اعلام شد که از این تعداد ۷۴۱هزار و ۹۸۶ نفر مرد و ۷۳۸ هزار و ۶۵۸ نفر دیگر زن بودند و ۶۸ هزار رای اولی لرستان بهار سیاست را تجربه کردند.

کد خبر 486107 برچسب‌ها استان لرستان مجلس - انتخابات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان لرستان مجلس انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه مجلس یازدهم عباس گودرزی رای معادل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده الکترونیکی خواهد بود

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدابنده برای راهیابی ۲ نماینده دیگر برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ابوالفضل رفیعی رئیس ستاد انتخابات استان زنجان اظهار داشت: بر اساس قانون انتخابات در این مرحله از انتخابات افراد شرکت‌کننده در مرحله نخست باید در همان حوزه انتخابیه که رای داده‌اند، ‌شرکت و رأی دهند و علاوه بر آن افرادی که در مرحله نخست انتخابات شرکت نکرده‌اند، می توانند در هریک از حوزه‌های انتخابیه مورد نظر خود رای دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه همه شرایط در این دو حوزه برای فرایند رای‌گیری مهیاست تأکید کرد: انتخابات در این دو حوزه، همانند دور قبل نیمه الکترونیکی خواهد بود و تغییری در تعداد و محل شعب نخواهیم داشت.

رفیعی گفت: هیئت استانی بررسی تبلیغات نیز فعالیت خود را در جهت رصد فعالیت‌های انتخاباتی و همچنین برنامه‌ریزی لازم جهت برخورداری نامزدها از فرصت برابر استفاده از امکانات تبلیغی بویژه تهیه و پخش فیلم‌های تبلیغاتی و برنامه‌های مناظره نامزدها از شبکه استانی اشراق آغاز کرده است.

به گزارش تسنیم، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس منتشر شد
  • وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات اخیر؛ قیمت دلار در ابتدای مجلس یازدهم چند بود؟
  • قیمت دلار در ابتدای مجلس یازدهم ۱۸ هزار تومان بود امروز بالاتر از ۶۵ هزار تومان! /وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات ۹۴ و ۱۴۰۲
  • دور دوم انتخابات مجلس در دو حوزه خوزستان برگزار می‌شود
  • تعداد شعب انتخابات‌ دور دوم در حوزه‌های خوزستان‌، کاهش نمی‌یابد
  • انتخابات مجلس دوازدهم عبور از قوم‌گرایی و خوش مدگویی به شایسته سالاری بود
  • گرم‌ شدن دوباره تنور انتخابات در زنجان
  • انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده الکترونیکی خواهد بود