Web Analytics Made Easy - Statcounter

رایزنی‌های گروه‌های پارلمانی در عراق با هدف تشکیل کابینه جدید در این کشور به مجادله میان رئیس و نایب رئیس پارلمان که از جریان صدری است، منجر شد.

اخبار بین الملل- «حسن الکعبی» نایب رئیس پارلمان عراق خطاب به نمایندگان تاکید کرد پارلمان موظف است برای دادن رای اعتماد به کابینه محمد توفیق علاوی ، روز دوشنبه جلسه برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهار نظر پس از آن بیان شد که مقتدی صدر، رئیس جریان صدر در عراق تهدید کرد، اگر پارلمان طی این هفته برای دادن رای اعتماد به کابینه علاوی جلسه برگزار نکند، خواستار راهپیمایی میلیونی در کشور خواهد شد. در پی تهدید مقتدی صدر، منابع وابسته به ائتلاف گروه‌های عراقی (یکی از فراکسیون‌های پارلمانی در عراق) از مخالفتشان با کابینه علاوی خبر دادند و گفتند نه به این کابینه رای اعتماد می‌دهند و نه با اعضای کابینه وارد مذاکره خواهند شد.

در گزارش الحدث از عراق آمده است، با آغاز شمارش معکوس برای رای اعتماد پارلمان عراق به کابینه محمد توفیق علاوی، شکاف‌هایی جدی میان فراکسیون‌های پارلمانی پدیدار شده و بازتاب این شکاف‌ها به ریاست پارلمان رسیده است تا جایی که رئیس و نایب رئیس اول پارلمان، بر سر زمان برگزاری نشست پارلمان برای رای اعتماد به کابینه علاوی، وارد مجادله لفظی شدند. عبدالله الخربیط از نمایندگان پارلمان عراق می‌گوید تا به الان از مسیر قانونی هیچ درخواستی برای برگزاری جلسه فوق‌العاده ارائه نشده است. اگر نشست، در حیطه قانون نباشد بلکه نشست متعارف باشد بحث دیگری است, اما تا به الان هیچ تدبیر اصولی و قانونی اتخاذ نشده است.

در چنین شرایطی معترضان به برگزاری نشست فوق العاده پارلمان و هواداران این نشست، برای اثبات حقانیت خود سعی می‌کنند دستاویز‌هایی قانونی ارائه کنند. علی التمیمی، کارشناس حقوقی در عراق می‌گوید، شناخت وزراء و پی بردن به پیشینه آنان و همچنین اطلاع از برنامه‌هایشان در مدیریت وزارتخانه‌ها، امور مهمی است، زیرا نمایندگان وقتی به اعضای کابینه رای اعتماد می‌دهند، هم به وزیر رای می‌دهند و هم به برنامه هایش.

مقتدی صدر، رئیس جریان صدر به کابینه علاوی، هشدار داد، اگر نشست پارلمان برگزار نشود یا نمایندگان پارلمان به اعضای کابینه رای اعتماد ندهند از هوادارانش خواهد خواست اطراف منطقه الخضراء را محاصره کنند و برای رای اعتماد، پارلمان را تحت فشار قرار دهند.

به نظر می‌رسد در سایه این اختلافات، روال کار پارلمان عراق مشابه با نشستی شود که مدتی قبل با هدف بررسی اخراج نیرو‌های خارجی از کشور برگزار شده بود، زیرا در آن نشست نمایندگان شیعه حاضر شده، اما سنی‌ها و کرد‌ها از حضور در نشست خودداری کرده بودند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عراق محمد توفیق علاوی پارلمان عراق پارلمان عراق عراق محمد توفیق علاوی پارلمان عراق کابینه علاوی رای اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  امضای سند همکاری دستگاه قضایی ایران، عراق و سوریه برای مبارزه با تروریسم ...
نمایندگان دستگاه قضائی ایران، عراق و سوریه در پایان نشست‌های اولین دوره کمیته حقوقی و قضائی، سند همکاری برای تعقب و ریشه کنی گروه‌های تروریستی در کشور‌های یادشده امضا کردند.
شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند، تروریست‌ها هر کجای دنیا که باشند، عدالت را در حقشان اجرا خواهیم کرد.
آنان خاطرنشان کرد، کشور‌های سه گانه ایران، عراق و سوریه برنامه جدی مبارزه با تروریسم را در دستور کار خودشان قراردادند و بی شک این همکاری‌ها که بر مبنای مبادله اطلاعات بنا نهاده شده، می‌تواند گروهک‌های تروریستی را تعقیب و محاکمه کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


همچنین شرکت کنندگان؛ سیاست دوگانه و تبعیض‌آمیز آمریکا و غرب را موجب تشدید تروریسم اعلام کردند و آنها را به ضرورت دوری از سیاسی کاری در اجرای توافقات و معاهدات بین المللی فراخواندند.
برپایه این گزارش، هیات ارشد قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در این نشست به سوریه سفر کرده، در ادامه برنامه کاری سفر خود با حموده صباغ رئیس مجلس سوریه و فیصل مقداد وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.
کاظم غریب آبادی معاون بین الملل قوه قضائیه کشورمان که ریاست این هیات را بر عهده دارد، در پایان این دیدار‌ها در جمع خبرنگاران گفت در این دیدار تاکید شد دشمنان و و جبهه استکبار با وجود تجمیع تمام ظرفیت‌ها، ما در اجرای نقشه‌های خود شکست خوردند.

 


مصاحبه ۱ و ۲: کاظم غریب آبادی - معاون بین الملل قوه قضائیه
مصاحبه ۳: لیث جبر حمزه - رئیس سازمان نظارت قضائی عراق
--------

دیگر خبرها

  • آمریکا حمله به حشد الشعبی را رد کرد
  • بمباران سنگین مقر الشحد الشعبی توسط اسرائیل / حمله متقابل عراقی‌ها به ایلات
  • رزرو بلیت پاریس برای ۴ کشتی‌گیر و ابهام در ۵۷ و ۸۶ کیلو
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • بی اعتمادی وزیر کابینه صهیونیستی به نیرو‌های امنیتی این رژیم
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • اعتراف رئیس اسبق ستاد کل ارتش اسرائیل به شکست در نوار غزه
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق