Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، از ثبت اولین مورد مرگ و میر کودکان بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در آمریکا که در ماه سپتامبر و مرگ یک کودک چهار ساله در کالیفرنیا بوده تاکنون، شمار تلفات کودکان در ایالات متحده به ۱۰۵ نفر رسیده است.

این در حالی است که در سال گذشته تلفاتی در هفته منتهی به ۱۱ ژانویه بر اثر این بیماری وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها در هفته گذشته ۱۳ کودک در این کشور در اثر آنفلوآنزا جان خود را از دست دادند و این در حالی است که در همین هفته در سال‌های ۲۰۱۹، ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۷ میلادی جان خود را به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا از دست نداده بودند.

آنفلوآنزای نوع B در سال جاری میلادی به شکلی غیرمعمول فعال بوده و ۷۲ مورد از مرگ و میر کودکان امسال را به خود اختصاص داده است. 

مقامات بهداشتی تخمین می‌زنند که از آغاز این فصل آنفلوآنزا، حداقل ۲۹ میلیون مورد ابتلا در آمریکا رخ داده است و ۲۸۰ هزار نفر به دلیل ابتلا به این ویروس در بیمارستان بستری شده‌اند.

همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده (CDC) برآورد کرده است که احتمالاََ تاکنون ۱۶ هزار نفر به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

با این حال طی روندی امیدوارکننده میزان مراجعه به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها برای علائم مانند آنفلوآنزا و آزمایش مثبت آنفلوآنزا در دو هفته گذشته در مقایسه با هفته‌های قبل از آن کاهش یافته است.

کارشناسان از فصل ۲۰-۲۰۱۹ آنفلوآنزای آمریکا به عنوان یکی از بدترین فصول این بیماری یاد کرده‌اند.

براساس داده‌های اولیه CDC در فصل گذشته، آنفلوآنزا بین ۳۷.۴ میلیون تا ۴۲.۹ میلیون مورد مبتلا داشته و شمار قربانیان آن نیز بین ۳۶ هزار و ۴۰۰ تا ۶۱ هزار و ۲۰۰ نفر بوده است. اما فصل آنفلوآنزای ۲۰-۲۰۱۹ زودتر از شروع این بیماری همه‌گیر سالانه در ۱۰ سال گذشته آغاز شده است و به سرعت در حال گسترش است.

مقامات بهداشتی می‌گویند آنفلوآنزای نوع B در این فصل شایع‌تر از آنفلوآنزای A بوده است و بیشتر ۳۹ مرگ و میر رخ داده در کودکان ناشی از آنفلوآنزای B است.

پیش‌بینی می‌شود فصل آنفلوآنزای جاری در مدت چند هفته آتی ادامه یابد و این امر به این معناست که احتمال مرگ و میر بیشتری در پی است. هم‌چنین موج دوم آنفلوآنزای A نیز که کودکان را هم درگیر می‌کند، ممکن است به زودی در آمریکا آغاز شود.

پزشکان بهترین راه محافظت از خود و پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا را تزریق واکسن آنفلوآنزا می‌دانند. این واکسن‌ها به صورت تزریقی و استنشاقی (اسپری بینی) در دسترس‌اند.

به نوشته روزنامه دیلی‌میل، پزشکان می‌گویند انجام اقدامات پیشگیرانه در خانه مانند شست‌وشوی دست‌ها، لمس نکردن صورت و نیز سرفه و عطسه کردن در داخل دستمال یا آرنج و استراحت در صورت بیماری به همان اندازه تزریق واکسن اهمیت دارد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فیلم‌های دوهفته کارگردانان جشنواره کن

فهرست فیلم‌های بخش جنبی «دو هفته کارگردانان کن» (Directors’ Fortnight) با حضور ۲۲ فیلم از کشورهای مختلف اعلام شد.

به گزارش ایسنا، بخشی جنبی دو هفته کارگردانان کن که از سوی اتحادیه کارگردانان سینمای فرانسه برگزار می‌شود، فهرست آثار این بخش را طی یک نشست خبری در پاریس اعلام کرد.

بخش دو هفته کارگردانان با کمدی درام «زندگی من» ساخته «سوفی فیلرس» کارگردان فرانسوی افتتاح خواهد شد که درست قبل از مرگ نابهنگام او تابستان گذشته فیلمبرداری شد و پس از تولید توسط خانواده‌اش تکمیل شد.

این فیلم داستان زنی میانسال را روایت می‌کند که برای فرار از واقعیت‌های سخت زندگی‌اش به ارتفاعات اسکاتلند سفر می‌کند و در آن بازیگرانی چون «آگنس ژائوی»، «فیلیپ کاترین»، «والری دونزلی،» «ادوارد سولپیس»، «آنجلینا وورث» و «امانوئل سالینجر» نقش آفرینی می‌کنند.

فیلم اختتامیه هم «اسلحه‌های پلاستیکی» ساخته «ژان کریستف موریس» درباره مردی است که در سفری به دانمارک دستگیر می‌شود و متهم به قتل همسر و سه فرزندش است.

فهرست کامل فیلم‌های بخش جنبی دو هفته کارگردانان کن ۲۰۲۴ (Directors’ Fortnight) از این قرار است:

زندگی من– فیلم افتتاحیه (فرانسه)
کارگردان: سوفی فیلیرس

در تصویر خودش (فرانسه)
کارگردان: تیری دی پرتی

شب کریسمس در میلرز پوینت (ایالات متحده آمریکا)
کارگردان: تایلر تائورمینا

صحرای نامیبیا (ژاپن)
کارگردان: یوکو یاماناکا

شرق ظهر (مصر)
کارگردان: سلام الکوسی

وعده شبانه (فرانسه)
کارگردان: کارولین پوگی و جاناتان وینل

ایفوس (ایالات متحده آمریکا)
کارگردان: کارسون لوند

زل زننده (ایالات متحده آمریکا)
کارگردان: رایان جی اسلون

گربه روح آنزو (ژاپن)
کارگردان: یوکو کونو و نوبوهیرو یاماشیتا

خوب (ایالات متحده آمریکا)
کارگردان: هند دونالدسون

مونگرل (تایلند)
کارگردان: چیانگ وی لیانگ و یو کیائو یین

ساعات بازدید (فرانسه)
کارگردان: پاتریشیا مازوی

ساوانا و کوه (پورتوریکو)
کارگردان: پائولو کارنیرو

خواهر نیمه شب (هند)
کارگردان: کاران قندهری

چیزی قدیمی، چیزی جدید، چیزی قرضی (آرژانتین)
کارگردان: هرنان روسلی

آسمان در حال سقوط (برزیل)
کارگردان: اریک روچا و گابریلا کارنیرو دا کونا

هایپربوری (شیلی)
کارگردان: کریستوبال لئون و واکین کاسینا

راه دیگر (اسپانیا)
کارگردان: جوناس تروبا

به سرزمینی ناشناخته (دانمارک)
کارگردان: مهدی فلیفل

زبان جهانی (کانادا)
کارگردان: متیو رنکین

تفنگ های پلاستیکی (فرانسه) - فیلم اختتامیه
کارگردان: ژان کریستف موریس

نمایش ویژه:

داستان های آمریکایی: غذا، خانواده و فلسفه (بلژیک)
کارگردان: شانتال آکرمن

 

دو هفته کارگردانان کن که در سال ۱۹۶۹ اتحادیه کارگردان سینمای فرانسه ایجاد شد، بخش جنبی مستقل در جشنواره فیلم کن است که به نمایش منحصر به فردترین اشکال سینمای معاصر اختصاص دارد که بر خلاف بخش رسمی کن، غیر رقابتی است و به نمایش فیلم‌های کوتاه، نیمه بلند و بلند، داستانی و غیرداستانی، اکشن زنده و انیمیشن اختصاص داد.

امسال برای نخستین بار جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در بخش دو هفته کارگردانان کن اعطا می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گفتگو با مدیر جشنواره کن ؛ از مرگ سینما تا جشنواره سیاسی جشن تولد ۸۵ سالگی فرانسیس فورد کاپولا / پروژه بعدی و نمایش فیلم جدید در جشنواره کن اعلام فیلم‌های حاضر در جشنواره کن ۲۰۲۴ ؛ ایران هیچ نماینده‌ای ندارد

دیگر خبرها

  • فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد
  • آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • اعلام فیلم‌های دوهفته کارگردانان جشنواره کن
  • (تصاویر) رقص دلقک با کودکان بی‌گناه قربانی جنگ غزه
  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید
  • شیوع بیماری پوستی در پکتیکا
  • احتمال شیوع بیماری آنتروتوکسمی در دام‌های سبک
  • شیوع عارضه خشکیدگی برگ درختان در نخیلات شهرستان تنگستان
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا