Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، یکی از مهمترین مسائلی که در هنگام خرید خودرو باید مورد توجه قرار گیرد بررسی هزینه های نگهداری و استفاده از خودرو می باشد ولی آیا تاکنون به این فکر کرده اید که یکی از مهتمرین هزینه‌هایی که در بخش استفاده از خودرو به خریداران تحمیل می گردد هزینه‌های ناشی از کاهش ارزش خودرو (افت قیمت خودرو) برای طول مدت استفاده می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیت این است که این موضوع در کشور ما به دلیل افزایش همیشگی قیمت خودروها مورد توجه قرار نگرفته است .

همانطور که می دانید هر خودرویی پس از خرید، با افزایش کیلومتر و کاهش مدل خودرو به دلیل موارد مربوط به هزینه‌های نگهداری، خرابی خودرو، عرضه خودروهای مدل جدید، اتمام خدمات پس از فروش شرکتی، کاهش قابلیت اطمینان خودرو و... دچار افت قیمت می گردد.

*نمودار مربوط به افت قیمت خودرو در کشورهای اروپایی می باشد.

بدیهی است نگرش بازار در خصوص میزان کاهش ارزش خودروهای مختلف در اثر افزایش کیلومتر و یا کاهش مدل یکسان نمی باشد و ضروری است هر خریداری نسبت به بررسی این تفاوت ها اقدام، و میزان کاهش ارزش خودرو مورد نظر خود را شناسایی نماید.

 به طور نمونه میزان کاهش ارزش چند خودرو در جدول زیر برای 2 سال استفاده و کارکرد 40 هزار کیلومتر نشان داده شده است. (قیمت ها به میلیون تومان می باشد).

همانونه که مشاهده می کنید برای خودروهایی در حدود قیمتی 200 میلیون تومان (تولید داخل)، شرکتهای ایران خودرو و سایپا  افت ارزش ماهیانه حدود 1.2 میلیون تومان می باشد، در حالیکه برای خودرو صفر این میزان بیشتر است (برای تمامی خودروها سال اول و 10 هزار کیلومتر ابتدایی افت بیشتری وجود دارد که در سالهای بعد به تدریج کم می شود) ، از سوی دیگر به دلیل جایگاه برندینگ رنو ساندرو نسبت به جایگاه کیا سراتو علی الرغم اینکه کیا سراتو مدل 95 می باشد ولی افت ارزش بیشتری دارد .

همچنین برای خودرویی مانند سانتافه مدل 2017 با قیمت 835 میلیون تومان حدود 6.5 میلیون تومان و خودرو توسان  مدل 2014  حدود 2.5 میلیون  می باشد. همانگونه که مشاهده می شود میزان افت قیمت خودوهای مدل و کیلومتر بالا کمتر از مدل های پایین می باشد و خودرویی مانند ام وی ام   x22  با قیمت 200 میلیون تومان بدلیل نگرانی های مربوط به کیفیت خودرو و فروش دست دوم و ... افت ارزش ماهانه 1.7 میلیون تومان است که بسیار بالا می باشد.

 متاسفانه در چند ماه اخیر به دلیل التهاب بازار و قیمت گذاری غیر واقعی دلالان خودرو، مشکلات متعددی ایجاد شده و خرید خودرو را بیش از پیش سخت و پر ریسک نموده است .بدیهی است در این شرایط هر خریدار خودویی می بایست پیش از خرید، به بررسی میزان افت قیمت خودروهای مورد نظر خود به پردازد به منظور پاسخگویی به این نیاز اساسی برای اولین بار در کشور پس از انجام مطالعات جامع در خصوص شناسایی میزان افت خودروهای مختلف بر اساس کاهش مدل و افزایش کیلومتر پیمایش شده ابزار هوشمند قیمت گذاری تخصصی خودرو  و تعیین افت ارزش خودرو  در سایت کاراِف   www.carf.ir در دسترس کاربران  قرار گرفته است تا با تعیین مدل و کیلومتر خودرو مورد نظرشان ارزش واقعی خودرو را مشاهده  کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو خرید خودرو بازار خودرو افت قیمت خودرو میلیون تومان قیمت خودرو ارزش خودرو خرید خودرو کاهش ارزش افت ارزش افت قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت رانا پلاس در بازار کاهش یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر این اساس قیمت رانا پلاس ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ افت ۱۵ میلیونی داشت و ۶۴۵ میلیون تومان شد.

مدل ۱۴۰۲ رانا پلاس ارتقا یافته نیز ۵ میلیون تومان ارزان شد و به ۶۲۰ میلیون تومان رسید. قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۲ کاهش ۵ میلیونی داشت و ۶۰۰ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت رانا پلاس پانورامای ارتقا یافته در بازار خودرو ۷۰۵ میلیون تومان شد که افت ۱۵ میلیونی در روز گذشته داشت. قیمت رانا پلاس پانوراما ۱۴۰۲ به ۶۶۵ میلیون تومان رسید.

بر اساس قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو در آبان ماه رانا پلاس ارتقا یافته ۴۳۴ میلیون تومان است قیمت رانا پلاس هم در نمایندگی ۳۲۲ میلیون تومان است و ایران خودرو مبلغ فروش رانا پلاس پانوراما را ۳۴۳ میلیون تومان مشخص کرده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع رانا در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
  • قیمت خودرو‌های تسلا کاهش می‌یابد