Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اگر فردی دچار علایم آنفلوآنزا شد بهترین کار این است که در منزل بماند و با مایعات، نوشیدنی‌های و غذای گرم درمان شوند ولی اگر دیدند بعد از چند روز دچار مشکلات حاد تنفسی شدند، آن وقت است که باید به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کنند.

حسین کریم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای پیشگیری از انتقال نفر به نفر بیماری کرونا یکشنبه و دوشنبه( چهارم و پنجم اسفند) تمامی مدارس، و تا پایان هفته تمامی دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های آزاد و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در استان البرز تعطیل شده است.

وی ادامه داد: احتمال تعطیلی این واحدها در روزهای آتی نیز وجود دارد و تصمیم گیری در این خصوص بعداز ظهر امروز انجام و نتیجه توسط استانداری البرز اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، تا پایان سال تعداد همایش‌ها، مراسمی که با حضور گروه‌های مختلف مردمی برگزار می‌شود، کنسرت‌ها و ... به حداقل می‌رسد تا بتوان پیشگیری مناسبی برای جلوگیری از شیوع کرونا داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه هرکسی که علائم آنفلوآنزا داشته باشد لزوما به کرونا مبتلا نیست، گفت: هرچند علائم بیماری کرونا شبیه به آنفلوآنزا است ولی تفاوتش با آنفلوآنزا این است که فرد درگیر را با مشکلات حاد تنفسی مواجه می‌کند.

وی اضافه کرد: بر این اساس اگر فردی دچار علایم آنفلوآنزا شد بهترین کار این است که در منزل بماند و با مایعات، نوشیدنی‌های و غذای گرم درمان شوند ولی اگر دیدند بعد از چند روز دچار مشکلات حاد تنفسی شدند، آن وقت است که باید به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کنند.

کریم گفت: کرونا بیماری شناوری است و مرحله نهفته آن ممکن است بین سه تا ۱۴ روز طول بکشد به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری موارد بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اضافه کرد: شست و شوی دست و صورت با آب و صابون مهمترین راه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

وی ادامه داد: کرونا داروی خاصی ندارد و این به آن معناست که حتی اگر مردم به بیمارستان هم مراجعه کنند کادر درمانی نمی‌تواند داروی خاصی تجویز کند و صرفا مراقبت‌های لازم از فرد مشکوک انجام می‌شود به همین دلیل از مردم درخواست داریم برای جلوگیری از ازدحام در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در صورت مشاهده علایم مشکوک در خود تا حد امکان در منزل بمانند و مراقبت‌های سرماخوردگی را داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آنفلوآنزا دانشگاه علوم پزشکی البرز استانداری البرز كرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی

این مطلب را صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت به خبرنگار قدس آنلاین گفت.

وی در پاسخ به این که برای اجرای قانون جدید تعطیلی پنجشنبه‌ها و کاهش ساعت کاری به ۱۴۰ ساعت در هفته در بخش خصوصی برای برقراری عدالت اجتماعی میان کارکنان دولت و بخش خصوصی زیر مجموعه مقررات تامین اجتماعی چه اقدامی صورت گرفته، با اشاره به اینکه قانون کاهش ساعت کار کارکنان دولت و تعطیلی پنجشنبه ها مصوبه مجلس است، گفت: ما تابع قانون هستیم و اگر نمایندگان مردم در قوه مقننه این تغییر را برای بخش خصوصی و تامین اجتماعی هم تصویب و ابلاغ کنند ما حتما اجرا می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد  آخرین وضعیت لایحه تعیین حقوق و دستمزدها در مجلس هم گفت:  همکاران ما در حال کارشناسی این طرح هستند و مراحل پایانی خود را طی می‌کند و سپس ما آنرا تقدیم دولت می‌کنیم تا  پس از تصویب به مجلس تقدیم شود.

مرتضوی درباره ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی هم تأکید کرد این طرح نیاز به تصمیم مجدد است و تاکنون تصمیم تازه ای وجود ندارد.

وی افزود: استقبال خوبی از کالابرگ الکترونیکی، بخصوص دهک‌های پایین صورت گرفته که بالای ۹۰ درصد است و در مرحله سوم این طرح نیز پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۹۵ درصد استفاده شود.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • مجلس هفته آینده درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها تصمیم می‌گیرد
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد
  • پس‌لرزه‌های تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ نگاهی به روزهای کاری ۷ کشور عربی | اینفوگرافیک
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • ژاوی تمرین بارسلونا را تعطیل کرد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • بارش‌های رگباری و تعطیلی مدارس در سیستان‌وبلوچستان
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • بارش‌های رگباری و تعطیلی مدارس در سیستان و بلوچستان