Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صادق خرازی با حضور در برنامه تلویزیونی «بدون توقف» شبکه گفت: گر اصلاح‌طلبی بگوید من قانون اساسی را این‌چنین قبول دارم یا رهبری را قبول ندارم از نظر ما او اصلاح‌طلب نیست، فریبکار است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در 226 قسمت از برنامه تلویزیونی «بدون توقف» که سوم اسفند‌ماه به روی آنتن رفت، مهرداد بذرپاش از فعالان سیاسی کشور به بحث و بررسی در خصوص ضرورت‌ها و اولویت‌های مجلس آینده پرداخته و سیدمحمدصادق خرازی نیز بر لزوم نزدیکی و هم‌گرایی همه جناح‌های سیاسی در این مقطع حساس تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرداد بذرپاش در برنامه «بدون توقف» با اشاره به اینکه ما اولین سال گام دوم را تمام کردیم و در دوره پسا سلیمانی به سر می‌بریم، گفت: یعنی رکوردی به نام حاج قاسم سلیمانی را زدیم حواس‌مان باشد، این مردم همان مردمی هستند که در دوره‌ای که می‌گفتیم مردم کجا هستند، آمدند در مراسم حاج قاسم و آن طور اشک ریختند، ما اگر در تحلیل مردم دچار خطا شویم تصمیمات‌مان برای یک مردم دیگر خواهد بود که در جای دیگری زندگی می‌کنند.

وی در ادامه در خصوص وظائف اصلی مجلس یازدهم تصریح کرد: در حوزه نظارت بر رفتار نمایندگان حتما باید مجلس یازدهم این موضوع را جدی بگیرد، چون این چیزی که الان وجود دارد شبیه شوخی است، حتما باید اصلاح شود، شفافیت آرا هم مطالبه اکثریت مردم است، مجلس باید چند کار اورژانسی انجام دهد، یکی نظارت بی‌رحمانه نسبت به حوزه قاچاق کالا داشته باشد، چون با وجود قاچاق نمی‌توانیم بگوئیم چرا کارخانه‌ها و کارگاه‌ها تعطیل است، کاملا نظام علی و معلولی است، به دنبال مقصر در خارج از مرزها هم نگردیم. کنترل قیمت ارز در یکی، دوسال آینده جزء ضرورت‌های قطعی است چراکه درصد قابل توجهی از کالاهای ما چه مواد اولیه، چه کالای ساخته شده و چه کالای نیمه ساخته شده وارداتی هستند.

رئیس سازمان ملی جوانان در دولت نهم همچنین اضافه کرد: وقتی قیمت ارز بالا می‌رود همه اینها بالا می‌رود، نظارت ما هم ضعیف است، کالای داخلی هم می‌خواهد خودش را هم تراز کند قیمت آن هم بالا می‌رود مردم ما دیگر تحمل شوک تورمی ندارند. در حوزه کنترل بازار قضیه جدی است، ما یک سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده داریم، که جدی بودن آن هم مثل موضوع نظارت بررفتار نمایندگان است، بیائیم یک سری از شوخی‌ها را در دور آینده جدی کنیم. گام دوم گام تکرار تجربیات خوب و جلوگیری از تکرار تجربه‌های غلط است، اگر ما دوباره همان مسیرها را برویم چه گام دومی ، 10 گام دیگر هم بیاید باز همانیم.

بذرپاش با اشاره به اینکه این حاصل حکمرانی خوب رهبری است که الان اینجائیم، عنوان کرد: من در جلسه‌ای بودم سیاسیون با سلائق مختلف هم بودند می‌گفتند چون حاج قاسم درگیر مسائل این چنینی نشد محبوب شد، نه خیر، او ماحصل حکمرانی همین کشور شماست، حاج قاسم تابع فرمان رهبری بود. مسیر انقلاب تغییر نکرده انتخاب‌های ما اصلاح مسیرمان در حرکت است. اما حواس‌مان باشد این انتخابات عرصه تولید دو قطبی‌های کاذب است.

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه یکی از دلائل مشکلات کشور در این سال‌ها این است که انتخاب‌های ما مبتنی بر برنامه نبوده مبتنی بر صنعت دیو و دلبر بوده، یادآور شد: یک عده می‌شدند دیو و یک عده می‌شدند دلبر، یک عده می‌شدند موافق آزادی و جنگ و یک عده مخالف، این صنعت دو قطبی‌سازی سنگین در کشور راه افتاده و برخی هم استاد این کارند مردم هم در این محیط قرار می‌گرفتند و لاجرم انتخاب‌های ما انتخاب درستی نمی‌شد یکی از ویژگی‌های گام دوم و حکمرانی بهتر در چهل ساله دوم جلوگیری از این روش‌های غلط انتخابات است.

عضو هیئت رئیسه مجلس نهم ادامه داد: حدود 70 درصد کشور متولدین بعد از انقلاب هستند، ما نمی‌توانیم با سیستم عامل‌های قدیم با آنها مواجه شویم یکی از این سیستم عامل‌های غلط انتخاب بد است. اما یادمان هم نرود ما خیلی دستاوردها داشتیم، امروز ایران محور آزادی‌خواهی و عدالت در دنیاست، اشکالات حواس‌مان را از مسیر درستی که جلو آمدیم پرت نکند. این انتخاب‌ها به قدرت ما اضافه می‌کند، مجلس ما هنوز به مجلس تراز نرسیده، اسم‌های بزرگی در مجلس اول ما بودند اما لاجرم این نیست که ساختار مجلس اول خوب بود، اما آدم‌ها آدم‌های درشت‌تری بودند. انشاءالله مجلس یازدهم مجلس بهتر، کارآمدتر، سالم‌تر، دست پاک‌تر، انقلابی‌تر و بانشاط تری باشد.

سیدمحمد صادق خرازی نیز در این برنامه با اشاره به اینکه مهمترین حرف ما در اصلاحات پاسداری از قانون اساسی است، تصریح کرد: مهمترین مشخصه‌ای که می‌تواند اصلاحات را متمایز از دیگران کند هویت قانون اساسی است، اما اگر اصلاح‌طلبی بگوید من قانون اساسی را این‌چنین قبول دارم یا رهبری را قبول ندارم از نظر ما او اصلاح‌طلب نیست، فریبکار است. اگر بخواهیم مشکلات ماهوی برخی را نسبت دهیم به یک تشکل و جمعی ناجوانمردی است. اگر در فلان نهاد انقلابی مثل سپاه، وزات اطلاعات، نیروی انتظامی یا دستگاه قضایی یک اشکال ایجاد شود مروت و مردانگی است که تیغ را برداریم و به صورت همه آنها بکشیم؟ باید بین همه اینها تفکیک قائل شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس نهم اضافه کرد: مردم خودشان تشخیص می‌دهند، مردم کسی که یک روز آمد و شد رابین هود و حرف‌های عجیب و غریب زد و رأی  دوره دوم ریاست جمهوری‌اش از دوره اول هم بیشتر شد و صحبت از هزار قصه پر غصه می‌زد سر جایش نشاندند. باید به افکار عمومی احترام بگذاریم افکار عمومی پرسش‌ها و سؤالات جدی و بزرگی دارد، هنر مدیران خبیر این است که پاسخگوی سؤالات مردم باشند.

وی همچنین عنوان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری گفتند اگر به این جمع‌بندی رسیدید نتوانستید به انتخاب فرد خاصی برسید به افرادی که در قالب یک جریان فکری به دیدگاه‌تان نزدیکترند رجوع کنید تا آنها شما را درانتخاب اصلح کمک کنند، ما در کشور مشکل قانون نداریم، منتهی باید به آن سرچشمه اصلی یعنی قانون اساسی برگردیم، نماینده و وزیر، رئیس جمهور بر اساس هویت قانون اساسی مسؤلیت دارند و شورای نگهبان هم بر همان اساس باید پاسخگو باشد، نه شورای نگهبان را تخطئه کنیم و نه کسانی پرسش‌های مردم و گروه‌های مرجع سیاسی را تخطئه کنند.

معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در پایان تصریح کرد: مگر می‌شود کسی اصلاحاتی باشد و بگوید من در انتخابات شرکت نمی‌کنم ما می‌گوئیم آدم نداریم در انتخابات معرفی کنیم ما خودمان بیشترین نقد را به مجلس گذشته داریم اگر چه در سر کار آمدنش هم نقش داشته باشیم، مگر آقایان در سر کار آمدن دولت‌های گذشته نقش نداشتند، چطور آنجا که مربوط به خودمان می‌شود مسئله را جور دیگر می‌بینیم همه چیز قاعده دارد. چرا قاسم سلیمانی عزیز مردم شد، چون برای او اصولگرا و اصلاح‌طلب، خودی و غیرخودی مفهوم نداشت، او گاهی زار می‌زد از این راهی که بعضی می‌روند و این تفکیکی که می‌کنند و این جدایی‌هایی که می‌اندازند و معلوم است سرنوشتش چه می‌شود.

انتهای پیام/4139/

منبع: آنا

کلیدواژه: شبکه سه محمد صادق خرازی مهرداد بذرپاش بدون توقف قانون اساسی انتخاب ها حاج قاسم گام دوم یک عده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۳۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یکم خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی اظهار کرد: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: سپس هیأت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیأت رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

کد خبر 747821

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی