Web Analytics Made Easy - Statcounter


مسعود مردانی وی اظهار داشت: مهم‌ترین توصیه ما در کنترل کرونا ویروس در کشور، رعایت بهداشت فردی و عمومی است.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به ترس و وحشت کاذب مردم از کرونا ویروس، گفت: متأسفانه برخی از والدین که تا دیروز فرزند آن‌ها روزی ده بار عطسه و سرفه می‌کرد و نسبت به آن بی اعتنا بودند، حالا با اولین عطسه و سرفه، فرزند خود را نزد پزشک می‌برند، از ترس اینکه مبادا بچه آن‌ها کرونا گرفته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مردانی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و عمومی، تصریح کرد: توصیه جدی ما به مردم، فقط و فقط رعایت بهداشت فردی است و اینکه از حضور غیر ضرور در اماکن عمومی خودداری کنند.

وی با عنوان این مطلب که ۸۰ درصد عفونت کرونا ویروس بدون علامت است، گفت: ممکن است فردی به این بیماری مبتلا شده و خوب شده باشد، بدون اینکه متوجه بیماری خودش شده باشد.

عضو کمیته کشوری کنترل کرونا ویروس، ادامه داد: در ۲۰ درصد موارد کرونا ویروس با علامت همراه است که از این ۲۰ درصد، فقط ۲.۵ درصد آن‌ها با فرم شدید بیماری مواجه می‌شوند که نیاز به بستری دارند.

وی افزود: در افرادی که بر اثر ابتلاء به کرونا ویروس بستری می‌شوند، اگر دچار بیماری زمینه‌ای باشند، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد با مرگ و میر همراه است.

مردانی با عنوان این مطلب که موارد مرگ و میر کرونا ویروس بین دو تا سه درصد است، ادامه داد: میزان مرگ و میر در بیمارانی که بستری می‌شوند، ۱۳ درصد است و این آمار برای بیمارانی که به آی سی یو منتقل می‌شوند، ممکن است افزایش یابد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرونا بیماری عفونی مرگ و میر پارسی خبر کرونا ویروس مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۳۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند

سیدموید علویان، در نامه‌ای به بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، عنوان داشت: همانطور که مستحضرید وزارت بهداشت با سال‌ها فعالیت و تلاش مستمر در راستای حفظ سلامت جامعه که منجر به کاهش قابل توجه بار بیماری‌های ناشی از هپاتیت B و هپاتیت C در جامعه بخصوص بیماران خاص شده است.

غربالگری خون‌های اهدایی از نظر هپاتیت C از سال ۱۳۷۵ اثر چشم گیری در کاهش شیوع این بیماری در جمعیت‌های پرخطر از جمله بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی داشته است.

از طرف دیگر، آغاز برنامه غربالگری تمامی بیماران خاص از نظر هپاتیت C و درمان رایگان آنها در سال ۱۳۸۵ که توسط آن وزارتخانه هدایت و حمایت شده است. همچنین با پیگیری‌های شبکه هپاتیت ایران و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مراکز علمی و تحقیقاتی وابسته، از میزان مبتلایان به این بیماری به طور قابل توجه کاسته است.

این مدل به عنوان یک مدل موفق در جوامع علمی خارج و داخل کشور مطرح و مورد تقدیر قرار گرفته است. شیوع هپاتیت C در بیماران هموفیلی از ۴۰ درصد به کمتر از ۱ درصد و در بیماران تالاسمی از ۳۰ درصد به کمتر از ۱ درصد و در بیماران دیالیزی از ۱۸ درصد به کمتر از ۱ درصد در سراسر کشور کاهش جدی پیدا کرده است. لازم به ذکر است همکاری انجمن‌های مردم نهاد، کانون هموفیلی، انجمن تالاسمی ایران و خانواده بیماران هموفیل و تالاسمی زبانزد است.

درمان رایگان بیش از ۲۰ هزار بیمار خاص مبتلا به هپاتیت C برگه درخشانی از خدمت خالصانه به این بیماران است که سبب کاهش جدی مرگ و میر ناشی از آن شده است. در بسیاری از استان‌ها، از بیماران خاص مبتلا به بیماری هپاتیت خبری نیست و نخستین استان در سال ۱۳۹۶، خراسان جنوبی بود که ریشه کنی هپاتیت C در بیماران خاص انجام داد و از طرف شبکه هپاتیت ایران به مسعود ضیایی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری جایزه نینا (Novelty in NoHep activity) اهدا شد.

حال آنچه که سبب شد تا به حضرتعالی نامه بنویسیم این است:

۱- اعلام رسمی حذف هپاتیت C با توجه به کاهش بیش از ۹۰ درصد مبتلایان در بیماران خاص در کشور به سازمان بهداشت جهانی و پیگیری انتقال این تجربه به سایر کشورها

۲- تاکید به تمامی مراکز بیماران خاص در کشور تا در صورت مشاهده موارد ابتلای جدید به هپاتیت C با تائید مولکولی (پی سی آر) سریعاً به وزارت بهداشت اعلام، تا پیگیری درمان و ریشه یابی راه انتقال در موارد جدید صورت گیرد.

در خاتمه خواهشمند است دستور فرمائید تمامی مکاتبات اینجانب در مسئولیت قبلی به عنوان رئیس شبکه هپاتیت ایران مورد بازبینی حضرتعالی و کارشناسان و مدیران مرتبط قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد