Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@22:32:48 GMT

افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت مترو از سال آینده

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۳۳۷۲

افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت مترو از سال آینده

رویداد۲۴ محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد نرخ بلیت مترو و اتوبوس برای سال آینده اظهار داشت: برای سال جدید به احتمال زیاد افزایش نرخ‌ها مشابه پارسال و حدود ۲۰ درصد است، ولی باید توجه داشت که نرخ واقعی بلیت حمل و نقل عمومی بسیار بیشتر از میزان کنونی است.

وی افزود: در حال حاضر شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی متضرر است و مترو نیز ورشکسته محسوب می‌شود چرا که دولت سهم خود را در حوزه حمل و نقل عمومی نمی‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: به طور مثال اگر قیمت بلیت مترو ۳ هزار تومان باشد هزار آن را باید دولت هزار تومان را شهرداری و هزار تومان را شهروند بپردازد، ولی اکنون شهرداری ۲ هزار سوبسید و شهروند هزار تومان پرداخت می‌کند.

علیخانی گفت: از طرفی مترو ورشکسته است و همچنین نمی‌توان فعالیت این شرکت را تعطیل کرد و شهرداری مجبور است خودش هزینه‌ها را تأمین کند.

وی گفت: قیمت واقعی نرخ حمل و نقل عمومی به صورتی حساب می‌شود که باید کل درآمد شرکت مترو از هزینه دریافت بلیت از هزینه‌های آن کسر شود و آنچه باقی می‌ماند درآمد شرکت محسوب می‌شود که اکنون این درآمد کمتر از هزینه‌ها است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:‌در سال ۹۷ شهرداری حدود ۹۰۰ میلیارد تومان سوبسید یا یارانه برای بلیت حمل و نقل عمومی پرداخت کرد و ۲۳۰ میلیارد تومان درآمد داشت امسال این درآمد حدود ۲۵۰ ملیارد تومان پیش‌بینی شده و میزان یارانه ارائه شده هزار میلیارد تومان است و این یعنی ضرر و ورشکستگی شرکت مترو و باید در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود.

علیخانی تأکید کرد: دولت از طرفی تمایل به افزایش قیمت بلیت ندارد و از طرفی یارانه خود را به حمل و نقل عمومی نمی‌پردازد اتوبوس‌های شرکت واحد نیز بخشی مربوط به بخش خصوصی هستند و شهرداری باید یارانه آن‌ها را هم بدهد چرا که در غیر اینصورت فعالیت آن‌ها متوقف می‌شوند و همه این موضوعات جز مشکلاتی است که باید دولت فکری به حال آن کند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما برای افزایش نرخ بلیت اتوبوس و مترو بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است و به زودی نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران عنوان کرد: لایحه شهرداری در این زمینه آماده شده و هفته جاری جهت بررسی به شورای شهر واصل می‌شود. بنابر این اگر اعضای شورا به لایحه شهرداری رأی مثبت دهند، نرخ‌های جدید در سال آینده اجرایی خواهد شد. منبع: فارس لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000rNm خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بلیت مترو متروی تهران رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران حمل و نقل عمومی هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی در حاشیه سفر به تبریز و بازدید از پروژه‌های نوسازی و بازآفرینی شهری در گفتگو با شهریار اظهار کرد: تبریز در حوزه بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده از شهرهای پیشتاز کشور بوده و آذربایجان شرقی نیز در رتبه چهارم کشور در نوسازی بافت فرسوده کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه روند نوسازی بافت فرسوده در کشور شتاب بیشتری گرفته است، افزود: بر اساس تسهیلات نهضت ملی مسکن، تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی در این حوزه و اجرای بسته ۱۹ بندی که مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را به همراه داشته، به شهرداری‌ها اجازه داده شد متناسب با شرایط اقلیمی و اجتماعی خود بسته خاص خود را تنظیم کنند که تبریز در این زمینه از شهرهای پیشرو بود.

آئینی ادامه داد: با تمهیدات اتخاذ شده به ویژه توسط معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز بسته تشویقی خاص شهر تبریز نیز تدوین و مصوب شد و در حال حاضر اجرایی می‌شود. از شهرداری تبریز جهت پیشتازی در این امر قدردان هستیم و خوشبختانه آمارها نشان می‌دهد روند نوسازی تسریع یافته و در مجموع در کشور نوسازی بیش از ۲۶۲ هزار واحد مسکونی از ابتدای دولت سیزدهم در بافت‌های فرسوده آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری پس از استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه چهارم کشوری قرار دارد، یادآور شد: همچنین کلانشهر تبریز از لحاظ نوسازی بافت فرسوده در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

آئینی با قدردانی از عملکرد معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز به جهت تسریع در اجرای مسیرگشایی امتداد ۴۵ متری انقلاب تصریح کرد: کارسازی و اجرای عملیات محور ۴۵ متری که محلات حاشیه نشین و سکونتگاههای غیر رسمی تبریز همچون یوسف آباد، خلیل آباد و احمدآباد را تحت تأثیر خود قرار داده و مرغوبیت ایجاد می‌کند و ثروت مردم در این مناطق افزایش می‌یابد و همین امر باعث می‌شود در آینده نوسازی و مقاوم سازی در این محلات شتاب گرفته و شرایط سکونت بهتری برای مردم ایجاد کند.

وی همچنین با بیان اینکه شهرداری‌ها در مرحله صدور پروانه ساختمانی و مابقی هزینه‌ها مشوق‌های خوبی برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، ادامه داد: بسته‌های تشویقی برای بافت فرسوده در شهرها حداقل ۵۰ درصد و در کلانشهرهای مشهد و تبریز تخفیف ۸۰ درصدی در صدور پروانه ساختمانی و هزینه‌ها اعمال می‌شود.

کد خبر 6088197

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین
  • سهم ۶۴ درصدی طرحهای عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک