Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی با حضور در صحن شورای شهر تهران اقدامات شهرداری تهران برای مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد.

حناچی در این خصوص اظهار داشت: از روز چهارشنبه که اولین علائم این بیماری اعلام شد و خبر آن را دریافت کردیم، جلسه‌ای اضطراری برگزار کردیم تا اقداماتی که باید در فضاهای عمومی مانند مترو، سامانه‌های اتوبوسرانی و مکان‌هایی که مردم در آنجا تردد زیادی دارند را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از ابتدا مراقبت از اماکن اسکان کارگری، آموزش کارگران در خصوص نظافت شخصی و شهری و بوستان‌ها در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: این موارد یک بار دیگر در جلسه مشترک روز گذشته با وزارت بهداشت نیز مرور شد. همچنین امروز هم یک نامه به وزیر بهداشت نوشتم تا رسماً دستورالعمل‌های لازم را به ویژه در حوزه فضاهای آموزشی، استخرها و متروها در چارچوب پروتکل‌های وزارت بهداشت ابلاغ کند.

شهردار تهران گفت: پروتکل‌هایی برای رعایت موارد بهداشتی در دستور کار داریم. همچنین ضدعفونی کردن و ایجاد اتاق ایزوله در سامان‌سراهای شهر تهران به ویژه سامان‌سرای لویزان و خاورشهر اتخاذ کرده‌ایم.

حناچی همچنین در خصوص فعالیت در اماکن ورزشی شهرداری اظهار داشت: از ورود افراد مشکوک به آنفلوآنزا و سرماخوردی در اماکن ورزشی شهرداری ممانعت می‌شود.

وی گفت: همچنین برای تدفین پسماندهای عفونی یک سایت جدید در نظر گرفته شده است.

شهردار تهران در خصوص اقداماتی که در متروی تهران انجام می‌شود، ادامه داد: به علاوه ضدعفونی کردن گیت‌های ورودی و واگن‌های متروها در دستور کار قرار گرفته‌اند. همچنین تمهیداتی برای خرید بلیت تک‌سفره نیز اتخاذ شده است. گندزدایی و ضدعفونی کردن ایستگاه‌های مترو توسط نیروهای ایستگاه‌ها انجام می‌شود.

حناچی همچنین با بیان اینکه یک بودجه اضطراری برای مقابله با کرونا اختصاص داده شده است، تصریح کرد: آموزش به شهروندان نیز از روز گذشته آغاز شده و از طریق بیلبوردها و بنرهایی که در سطح شهر نصب شده است، توصیه‌های بهداشتی به شهروندان آموزش داده می‌شود.

وی گفت: اگرچه که ما متولی نیستیم اما ابزارهای زیادی داریم و هر کاری که بتوانیم را انجام می‌دهیم و به همین دلیل رسماً به وزیر بهداشت نامه زدیم تا اقداماتی که شهرداری می‌تواند در آن مشارکت داشته باشد را اعلام کند.

شهردار پایتخت همچنین در خصوص ابتلای شهردار منطقه 13 به ویروس کرونا گفت: برخی از همکاران مشکوک به بیماری بودند اما با آقای رحمان‌زاده که صحبت می‌کردم، صدای ایشان نسبت به پنجشنبه هفته قبل بهتر بود. اما منطقه‌ای که مشکوک به ویروس کرونا بود ضدعفونی شد و اگر وضعیت حادتر شود، دورکاری و کاهش حضور پرسنل در شهرداری را در دستور کار قرار می‌دهیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شهردار تهران دستور کار قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۳۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۸۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های سلامت و منطقه ۱۵ با شاخص ۱۵۳ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های پاکدشت با شاخص ۱۱۳، شریف منطقه دو با شاخص ۱۱۹، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۴۱، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۰۹، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۴۸ و میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۱۰ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

در همین راستا، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۶۲، باغستان شهریار با شاخص ۷۲، پارک رازی با شاخص ۷۶، پاسداران با شاخص ۸۶، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۳، پیشوا با شاخص ۸۸، چشمه با شاخص ۸۳، دانشگاه تهران با شاخص ۹۷،، رباط‌کریم با شاخص ۷۸، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۸، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۴، ملارد با شاخص ۵۴ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۴ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۴۹، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۵۰، پردیس با شاخص ۲۳، پونک با شاخص ۳۴، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۷، دماوند با شاخص ۲۸، ژئوفیزیک با شاخص ۳۲، سرخه‌حصار با شاخص ۱۵، شهرداری منطقه دو با شاخص ۲۲، شهریار با شاخص ۳۴، علم و صنعت با شاخص ۲۱ و مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۴۹ در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747085

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • جلسه اضطراری حفظ سهمیه خوزستان!
  • اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه