Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون بنیاد شهید از برگزاری چهارمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار با یادبود شهید سردار سلیمانی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ایثار، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به قرار داشتن در آستانه سی و چهارمین سال صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر اجرای طرح شاهد، گفت: چهارمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار با هدف معرفی برترین‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی طرح شاهد و ایجاد انگیزه و تحرک تحصیلی در میان آن‌ها روز سه‌شنبه 6 اسفند با یادبود سردار سلیمانی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد افزود: این مراسم با مشارکت و همکاری بین دستگاه‌های آموزشی عضو طرح شاهد از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش‌وپرورش، دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در این مراسم از جایگاه علمی 71 نفر از برگزیدگان تقدیر می‌شود، گفت: این برگزیدگان شامل دانشجویان، دانش‌آموزان و طلاب شاهد و ایثارگر و نفر‌های اول سهمیه شاهد آزمون سراسری سال 1398 هستند که با حضور مسئولان و خانواده‌ها از آنان تقدیر خواهد شد.
حجت الاسلام کاویانی راد ضمن تقدیر از عوامل برپایی این جشنواره شامل دستگاه‌های آموزشی عضو طرح شاهد و بنیاد شهید و امور ایثارگران، ابراز امیدواری کرد این اقدامات باعث شناسایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های ارزشمند جامعه شاهد و ایثارگر برای توسعه و سازندگی کشور شود.
چهارمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار، یادبود شهید بزرگوار سردار قاسم سلیمانی با حضور اعضای خانواده معظم این شهید برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جشنواره آموزشی تحصیلی طرح شاهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۳۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ماجرای «تمساح خونی» تا چند خبر دیگر

آفتاب‌‌نیوز :

روابط عمومی فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی اعلام کرد که این فیلم در بازه زمانی ۴۰ روزه، ۱۰۰ میلیاردی شد و رکورد تازه‌ای در گیشه سینمای ایران به نام خود ثبت کند.

این کمدی اکشن سینمایی که از ۱۶ اسفند ماه سال گذشته روی پرده سینما‌ها رفته است، علیرغم تعطیلی یک هفته‌ای سینما‌ها در ایام عید نوروز و افت فروش سینما‌ها در هفته اخیر، با جذب حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مخاطب و ۱۰۰ میلیارد تومان فروش، همچنان در صدر گیشه روزانه و هفتگی سینمای ایران در سال جدید قرار دارد و رکورد کمترین زمان رسیدن یک فیلم به فروش ۱۰۰ میلیاردی را در سینمای ایران ارتقا داده است. 

پیش از این فیلم سینمایی «هتل» توانسته بود در مدت زمان ۴۵ روز به این میزان فروش در سینمای ایران برسد.

«تمساح خونی» اولین ساخته جواد عزتی در مقام کارگردان است که در ژانر کمدی اکشن سینمایی ساخته شده و تاکنون رکورد فروش روز اول، روز دوم، افتتاحیه، هفته نخست، فروش روزانه، هفتگی سینما و رکورد فروش ماهانه… را به نام خود کرده است.

جواد عزتی، عباس جمشیدی‌فر، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی و سعید آقاخانی در این کمدی نقش آفرینی می‌کنند.

پخش این فیلم سینمایی برعهده شهرفرنگ است.

تغییرات در مستند سازمان سینمایی سوره

با حکم رییس سازمان سینمایی سوره، ستاد مرکز مستند سوره به استان قزوین منتقل و محمدرضا امامقلی به عنوان قائم مقام سازمان سینمایی سوره در امور مستند و سرپرست مرکز مستند سوره انتخاب شد.

روز گذشته ۲۶ فروردین طی مراسمی، حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره، امیر مهریزدان مدیر سابق مرکز مستند سوره را تودیع و محمدرضا امامقلی را با حفظ سمت، به عنوان قائم مقام سازمان سینمایی سوره در امور مستند و سرپرست مرکز مستند سوره معارفه کرد. 

حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره در ابتدا بیان کرد: در دوره آقای مهریزدان مدیر سابق مرکز مستند سوره اراده‌ای برای فعالیت و همکاری و همچنین ساخت مستند در مراکز استان‌ها شکل گرفت که قرارست به طور جدی و به شکل نظامند این اتفاق در دوره مدیریت جدید رقم بخورد. بر این اساس در نظر داریم ستاد مرکز مستند را از تهران به استان قزوین منتقل کنیم تا همه برنامه‌ها و منابع برای ساخت مستند در مراکز حوزه هنری ذیل این ستاد رقم بخورد. در حقیقت با تفویض مأموریت مستندسازی سازمان سینمایی سوره به حوزه هنری استان قزوین، تمام فعالیت‌های مستند مراکز حوزه هنری در مرکز مستند سوره و ستاد آن که در شهر قزوین فعال می‌شود، اتفاق می‌افتد.

وی افزود: آقای مهریزدان هم در همکاری با سازمان سینمایی سوره، دفتر تولید مستند با محوریت مضمونی پیشرفت را راه‌اندازی خواهند کرد که امیدواریم به زودی به بار بنشیند و شاهد تولیدات فاخر و موثر از ایشان به‌عنوان مستندساز باشیم.

محمدمهدی دادمان، رییس حوزه هنری نیز در این مراسم گفت: به برادرم آقای امیر مهریزدان خداقوت می‌گویم و امیدوارم در ادامه مسیر موفق باشند. خوشبختانه اتفاقات خوبی در دوره مدیریت ایشان افتاد و تولیدات مناسب و باکیفیتی در زمینه مستند با نگاهی به فراتهران داشتیم. امیدواریم با تمرکز ایشان روی تولید، کار‌های بهتر، جریان‌سازتر، موثرتر با مضمون‌های انقلاب اسلامی را شاهد باشیم. 

وی افزود: همچنین باید خیر مقدمی به محمدرضا امامقلی بگوییم که بزرگواری کردند و دعوت ما را پذیرفتند. دغدغه ایده فراتهران و وزن دادن به حوزه هنری استان‌ها از ابتدا جزو ماموریت‌های ما بود که باید کمک کنیم به صورت تفصیلی طراحی و اجرا شود.

سپس امیر مهریزدان، مدیر سابق مرکز مستند سوره عنوان کرد: ما در مرکز مستند سوره سعی کردیم بازوی هنری انقلاب اسلامی را ترسیم و تلاش کردیم از لوگوی مرکز محفاظت کنیم، به گونه‌ای که کار‌های ضعیف و بی ربط تولید نشود. این مرکز ملجأ کار با مستندسازان همراه با نظام است که سرمایه گران‌بهایی محسوب می‌شود. در این ۲ سال مرکز مستند سوره با وجود همه سختی‌ها و مرارت‌ها جزو مراکز فعال بود و توانستیم رابطه‌مان را با مستندسازان شاخص نگه داریم. انشاءالله جایگاه مرکز به قوت خود و چه بسا بیشتر باقی بماند.

محمدرضا امامقلی، قائم مقام سازمان سینمایی سوره در امور مستند و سرپرست مرکز مستند سوره نیز در سخنانی کوتاه گفت: امیدوارم با حسن نظر و اعتماد مدیران حوزه هنری و سازمان سینمایی سوره به بنده که با اراده قوی بر تقویت مساله فراتهران تاکید دارند و مجدانه پیگیری آن هستند، توفیقات لازم حاصل شود. 

در بخشی از حکم رییس سازمان سینمایی سوره خطاب به محمدرضا امامقلی انتظارات تحولی و رویکرد‌های جدید به شرح زیر اعلام شده است:

۱. انتقال ستاد مدیریت مرکز مستند سوره از تهران به قزوین در جهت پیاده‌سازی متعالی راهبرد فراتهران در حوزه هنری
۲. فعال کردن و سامان‌دهی امر مستند در استان‌های کشور با رعایت اقتضائات و ظرفیت‌های اختصاصی و توجه به زیست‌بوم هر استان
۳. عضویت در هیئت مدیره سفیرفیلم با هدف حفظ هویت باشگاهی این موسسه در عین تثبیت روند رو به رشد تولید آثار جریان‌ساز و مؤثر
۴. توجه ویژه به تولید مستند‌های جریان‌ساز و مسئله‌محور
۵. احیاء هویت ارزشمند و تعیین‌کننده قالب مستند با تولید آثار هنرمندانه، توجه به فرم و تعریف برنامه‌های ترویجی فاخر
۶. کاربست مرامنامه مضمونی سازمان در تالیف و تولید آثار

فراخوان عمارت نوفل لوشاتو برای نمایشنامه‌خوانی

عمارت نوفل‌لوشاتو برای برگزاری جلسات نمایشنامه‌خوانی در فصل تابستان فراخوان داد.

به گزارش روابط عمومی عمارت نوفل لوشاتو، این مجموعه در فراخوانی اعلام کرد که با توجه به اهمیت نمایشنامه و خوانش آن و نیز استقبال هنرمندان و مخاطبان از برگزاری جلسات نمایشنامه‌خوانی در سال گذشته، این طرح در تابستان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این رویداد هر روز از ساعت ۱۲ تا ۱۹ به امور اداری عمارت نوفل لوشاتو مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۶۶۹۵۲۶۰۰ تماس بگیرند.
همچنین عمارت نوفل لوشاتو مطابق روال سال‌های گذشته، برای حمایت از گروه‌های نمایشی دانشجویان، آماده دریافت پروپوزال برای اجرا در فصل تابستان است. دانشجویان رشته هنر‌های دراماتیک می‌توانند اطلاعات اجرای خود را حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ همه روزه از ساعت ۱۲ تا ۱۹ به امور اداری عمارت نوفل لوشاتو ارسال کنند.
گفتنی است عمارت نوفل لوشاتو سانس ویژه‌ای را به جلسات نمایشنامه‌خوانی و اجرای نمایش‌های دانشجویی اختصاص می‌دهد که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

دومین ماه سال جدید در تالار هنر با آغاز ویژه برنامه‌های نمایشنامه‌خوانی و معرفی آثار شاخص ادبیات نمایشی ویژه مخاطبان کودک و نوجوان همراه می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی تالار هنر، اولین برنامه نمایشنامه خوانی تالار هنر در راستای معرفی آثار برتر جهان در قالب نمایشنامه خوانی، به روخوانی نمایشنامه «پینوکیو» نوشته سو آرنگو اختصاص یافته است.

این نمایشنامه که ویژه کودک، نوجوان و خانواده‌هاست، روز‌های ۷، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت در ساعت ۱۶ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

داوود زارع، مترجم و کارگردان این اثر، نمایشنامه «پینوکیو» را با حضور بازیگران ۹ تا ۱۲ سال؛ نیلوفر افشاریان زاده، محمدصالح بیات، پریماه حسین پور، آویتا حیدری، بنیتا حیدری، ملیسا رجایی، محدثه رستمی فر، نفس رستمی فر، ثنا رنگ ساز، آناهیتا زحمتکش، آیلین غریبی، کیان فراهانی، محمدطا‌ها موسوی، نیلیا سادات میری زرندی خوانش خواهد کرد.

مشاور کارگردان، نرگس اصغری، طراح صحنه داود زارع و زهرا امینی، طراح لباس شیما محترمی، طراح گریم و ماسک لیلا پریشان و حسین تبریزی، طراح پوستر و بروشور امیرحسین شقاقی، انتخاب موسیقی داود زارع، دستیار کارگردان زهرا بخشنده منشی صحنه حدیثه میرزائی، مدیر صحنه زارع لواسانی، رومینا ابراهیم زاده و ریحانه زارع، عکاس اختر تاجیک، مهفام شیخ جعفری، روابط عمومی ریحانه مطهری، روژین ستاری، روشنک کریمی، تئاتر کودک ببین، مجری طرح آموزشگاه بازیگری و موسسه هنر‌های نمایشی توانش هستند.

در متن کوتاهی که داوود زارع برای معرفی این نمایشنامه نوشته، آمده: «پینوکیو، عروسک چوبی در پی تغییر است، ابتدا به عروسکی خوش قلب که دروغ نمی‌گوید، سپس به یک انسان و در نهایت به شخصی مفید برای جامعه. شاید او یک کارآفرین باشد که سراسر جهان او را می‌شناسند.» شماره‌های ۰۹۰۳۴۹۹۰۲۸۵ و ۰۹۲۲۳۹۳۲۸۹۲از سوی گروه نمایش برای ارتباط با مخاطبان اعلام شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این برنامه نمایشنامه‌خوانی را از طریق سایت گیشه تئاتر و سایت تیوال تهیه کنند.

 هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار به میزبانی گلستان برگزار می‌شود

ستاد برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار اعلام کرد استان گلستان، عهده‌دار میزبانی هشتمین دوره این رویداد به دبیری محمد کرم‌الهی شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره ملی تئاتر ایثار، هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار به دبیری محمد کرم‌الهی از ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی در استان گلستان برگزار خواهد شد.

این رویداد ملی با حضور جمال اسدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان به عنوان رییس ستاد استانی برگزاری جشنواره، با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

همچنین «جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس»، «جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای محور مقاومت (شهدای مدافع حرم)، شهدای امنیت، سبک زندگی ایثارگرانه و ایثار اجتماعی در دوران معاصر» و «جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر» و «جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب» از مهمترین موضوعات این دوره از جشنواره است.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار از روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت ۴ روز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • از ماجرای «تمساح خونی» تا چند خبر دیگر
  • داوری نهایی چهارمین دوره جشنواره خودنویس برگزار شد
  • شوشتر، میزبان چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها
  • برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار به میزبانی استان گلستان
  • دومین کارگاه آموزشی مربیان پایه کشتی برگزار شد
  • تئاتر ایثار در گلستان
  • گلستان میزبان هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • ارسال ۳ هزار اثر به دومین جشنواره قرآنی شهید آوینی
  • ارسال ۳ هزار اثر در دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی
  • هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار به میزبانی گلستان برگزار می‌شود