Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور با اشاره به برگزاری دو آزمون حساس المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی و دکترای تخصصی پزشکی که به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد به بررسی محاسبه هزینه های استهلاک و مقایسه دو آزمون مداد کاغذی و الکترونیک پرداخت و از کاهش هزینه ۳۰ درصدی برای آزمون‌ها در نتیجه الکترونیکی شدن خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا،  دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به راه اندازی آزمونهای الکترونیک و کاهش ۳۰ درصد هزینه ها در این خصوص اظهار داشت: در این راستا مقرر است دو آزمون المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی با آمار تخمینی ۳۴۸۶ شرکت کننده و دکترای تخصصی پزشکی با ۱۲۶۷۵ ثبت نام شده اولیه، با امکان سنجشی و با توجه به توزیع دانشجویان در کلان مناطق آمایشی برگزار شود.

وی افزود: در حال حاضر ۶۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در سطح کشور در حال فعالیت می باشند که از این تعداد ۳۴ دانشگاه یعنی حدود ۵۲درصد و با ظرفیتی بالغ بر ۴۸۰۰ صندلی در حال برگزاری آزمونهای درونی و برخی از آزمونهای ملی در گروههای کوچک فراگیران به صورت الکترونیکی باشند و بررسی ها با توجه به ظرفیت ورودی رشته پزشکی به عنوان یکی از رشته های پر متقاضی (۶۸۹۳ در دانشگاه علوم پزشکی و در سال ۹۸)، توسعه این مراکز به ۱۲ مرکز و ۳۰۰۰ صندلی دیگر در سطح کشور و با توزیعی مناسب به خصوص در کلان منطقه آمایشی ۱۰ می‌طلبد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، حیدرزاده تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد مراکز مذکور مورد بررسی های اولیه از لحاظ انطباق با استانداردهای اولیه قرار گرفته و ۹۰ درصد میزان انطباق خود با استانداردهای کالبدی را مورد ارزیابی درونی قرار داده اند که بررسی ها بعد ازمحاسبه هزینه های استهلاک و مقایسه دو آزمون مداد کاغذی و الکترونیک، نشانگر کاهش هزینه ۳۰ درصدی در گذار از آزمون مداد کاغذی به الکترونیک است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی افزود: این صرفه جویی در کنار سایر مزیت های این آزمون از بازخورد سریع، کیفیت سئوالات و انعطاف تنوع آزمون تا توان حرکت آن به سمت روش های آزمون سازی نوین همچون نظریه پرسش پاسخ، آینده ای درخشان را در این خصوص نوید خواهد داد..

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزمون دانشجويان علوم پزشكي معاونت آموزشی وزارت بهداشت دو آزمون هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سفر به شهر دوشنبه در کشور تاجیکستان که با دعوت رسمی وزارت تندرستی تاجیکستان انجام شده است، با مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید وحید حسینی رئیس دانشگاه با همراهی سید حسن سراج، معاون بین‌الملل و مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه با حضور در دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا شهر دوشنبه به عنوان بزرگترین دانشگاه پزشکی این‌ کشور، ضمن بازدید از امکانات و توانمندی‌های این مرکز دانشگاهی، در جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا، راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک را بررسی کرد.

در ادامه برنامه‌های سفر، هیئت دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز از قسمت‌های مختلف بزرگترین بیمارستان جمهوری تاجیکستان با نام بیمارستان استقلال بازدید کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بازدید از بخش پیوند این بیمارستان که با کمک علمی و آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شده است، از دیگر برنامه‌های نخستین روز سفر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • افزایش ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان
  • پیشتازی ۲۶ درصدی داوطلبان زن در نوبت اول کنکور
  • کاهش سهم تفریح و سفر طی ۱۰ سال