Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوماسی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی استان پیش بینی می شود که ۸۰ درصد مؤدیان استان در گروه مؤدیان کم ریسک قرار بگیرندو

به گزارش خبرنگار شبستان از ارومیه، حسن کوماسی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی، صبح امروز، (4 اسفند) در جلسه جلسه آشنایی با ماده97 قانون مالیات های مستقیم اصلاحی برای رؤسای اتحادیه های صنفی  در ارومیه که با هدف آشنایی اصناف وکسبه ارومیه با ماده 97 قانون مالیات های مستقیم اصلاحی، مصوب 1394 در خصوص تغییر شرایط پذیرش اظهارنامه های مالیاتی از سال آینده ، جلسه مشترکی بین مسئولان اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی و رؤسای اتحادیه های صنفی ارومیه در محل سالن کنفرانس این اداره کل تشکیل شد، با تشریح نحوه تعیین مالیات و شرایط پذیرش اظهارنامه مالیاتی مؤدیان که از سال آینده اجرایی خواهد شد، اجرای این تغییرات را به نفع مؤدی و سیستم مالیاتی عنوان کرد و افزود: اگر مؤدی گزارش عملکرد فعالیت اقتصادی خود را بر اساس واقعیت ابراز کند، سیستم مالیاتی او را در مسیر سبز قرار داده و اظهارنامه اش را بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه جایی برای نگرانی مؤدیان درستکار و صادق وجود ندارد افزود: اجرای این ماده قانونی برای کسانی مایه نگرانی است که فعالیت های اقتصادی کلان پنهان  دارند.

 

کوماسی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی استان پیش بینی می شود که 80 درصد مؤدیان استان در گروه مؤدیان کم ریسک قرار بگیرند و مالیات عملکرد سال 1398 آنها بر اساس مبلغی که خود در اظهارنامه ابراز کرده اند، قطعی و نهایی شود.

 

مدیرکل دستگاه مالیاتی استان آذربایجان‌غربی، شاخص و معیار لازم جهت قرار گرفتن مؤدی در گروه مؤدیان کم ریسک را میزان مطابقت اطلاعات اظهارنامه با داده های بانک های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی عنوان کرد و افزود: ممکن است یک واحد اقتصادی با صدها میلیارد تومان گردش مالی نیز، به خاطر عدم انحراف اطلاعات اظهار نامه با بانک های اطلاعاتی سازمان، در مسیر سبز قرار گرفته و اظهارنامه اش بدون رسیدگی قطعی شود.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان مالیاتی با اجرای ماده97، دنبال کاهش هزینه وصول مالیات و افزایش رضایت مؤدیان مالیاتی است، اظهار امیدواری کرد با همکاری، تعامل و همراهی همه فعالان اقتصادی استان از جمله رؤسای محترم اتحادیه های صنفی با دستگاه مالیاتی، زمینه اجرای موفق این طرح فراهم شود.

 

رئیس اتاق اصناف ارومیه نیز در این جلسه با بیان اینکه تعامل خوبی بر روابط بین اتاق اصناف و اتحادیه ها با دستگاه مالیاتی استان حاکم است گفت: مسئولان مالیاتی استان تا کنون نگاه کمک کننده به اصناف و رفع مشکلات آنها داشته اند که قابل قدردانی است.

 

طاهری پور در ادامه با تاکید بر حفظ و ارتقای سطح تعاملات مشترک به ویژه در مواجهه با قوانین جدید مالیاتی، برلزوم برخورد ملایم و منعطف در خصوص اجرای ماده 97 قانون مالیات های مستقیم اصلاحی و پیش بینی مسائل و مشکلات احتمالی  اصناف و کسبه در این زمینه تاکید کرد .

 

 در پایان این جلسه رؤسای اتحادیه های صنفی، مسائل و مشکلات خود را با مسئولان مالیاتی استان در میان گذاشتند.

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: امور مالیاتی ارومیه آذربایجان غربی معافیت مالیاتی اتحادیه های صنفی مالیاتی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند

علیرضا فخاری در نشست با مدیران مالیاتی استان تهران، با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات در جامعه، آن را یکی از ارکان اجرای عدالت مالی در کشور دانست و اظهار کرد: در گذشته از مالیات به عنوان یک عنصر نامطلوب یاد می‌شد، در حالی که مالیات حامی اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

فخاری بیان کرد: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مالیات رشد حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، بیان کرد: باید برای تبیین جایگاه واقعی مالیات در جامعه و تغییر ذهنیت‌ها در این حوزه تلاش مضاعف صورت بگیرد، چرا که اگر شخصی ببیند از مالیاتی که پرداخت می‌کند در حوزه‌های اجتماعی، درمانی و فرهنگی استفاده می‌شود و مسیر مالیاتی و هزینه کرد‌ها شفاف است، به پرداخت مالیات ترغیب می‌شود.

استاندار تهران بر ضرورت تشکیل فضای حکمرانی مالی به منظور پیشرفت اقتصادی کشور، تاکید کرد.

وی تبیین آثار عدم پرداخت مالیات در جامعه و ضرورت سهیم شدن مردم در مشارکت‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و افزود: بخشی از مشارکت‌ها در راستای شفاف سازی ایجاد و به سیستم مالی کشور کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • پرداخت ۵۰ درصد از مالیات از یک درصد مودیان
  • کاهش مالیات بر تولید؛ چگونه؟/ مالیات غیرمولدها باید افزایش یابد
  • تمدید مهلت تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تا۱۲ اردیبهشت
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان تمدید شد