Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@11:17:33 GMT

ردپای بیمه ها در مسئله کمبود ماسک

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۳۹۸۰

ردپای بیمه ها در مسئله کمبود ماسک

ایسنا/مرکزی رئیس انجمن داروسازان استان مرکزی گفت: معوقات سازمان های بیمه گر، داروخانه ها را با چالش کمبود نقدینگی مواجه کرده و آنها به دلیل محدودیت مالی اقدام به خرید حداقلی دارو و کالاهای بهداشتی می‌کنند و در چنین مواقعی به دلیل ذخیره محدود کالایی نظیر ماسک در داروخانه ها زمینه ساز کاهش عرضه آن می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر بهزاد احدزاده در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سطح استان مرکزی کلیه داروخانه‌ها تمامی موجودی ماسک و موادضدعفونی کننده خود را عرضه کرده‌اند و این طور نیست که داروخانه‌ای اقدام به دپوی ماسک کرده باشند و نخواهند آنرا در اختیار مردم قرار دهند.

وی مشکل کمبود ماسک در استان را ناشی از پائین بودن موجودی داروخانه‌ها دانست و افزود: ازآنجاکه داروخانه‌ها آمادگی پذیرش تقاضای حجم بالای خرید ماسک و موادضدعفونی کننده را از سوی مردم نداشتند لذا بلافاصله با هجوم مردم جهت خرید این کالای بهداشتی موجودی داروخانه‌ها به اتمام رسید.

وی در ادامه به مطالبات داروخانه‌ها از سازمان‌های بیمه‌گر اشاره کرد و افزود: متاسفانه معوقات پرداختی افزون بر یکسال سازمان‌های بیمه‌گر، داروخانه ها را با چالش کمبود نقدینگی مواجه کرده و طبیعتا به دلیل محدودیت مالی اقدام به خرید حداقلی دارو و کالاهای بهداشتی می‌کنند و در چنین مواقعی به دلیل کمبود دپوی کالایی نظیر ماسک در مواقع اضطراری و تقاضای بالای مردم، با کمبود مواجه می‌شویم.

رئیس انجمن داروسازان استان مرکزی تاکید کرد: به دلیل محدودیت نقدینگی موجود در بین داروخانه ها متاثر از تاخیر در پرداخت مطالبات بیمه ای، این مراکز حتی توان خرید و عرضه ماسک در سطح انبوه را نیز ندارند و بالتبع در سریعترین زمان ممکن مقدار ماسک محدود خریداری شده به دلیل تقاضای بالای مردمی به اتمام می‌رسد.

وی همچنین به افزایش ظرفیت تولید کارخانه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از دلایل کمبود ماسک در سطح جامعه اولویت عرضه آن به مراکز درمانی، بیمارستانی و دولتی به عنوان فضاهای پرخطر است و از این رو مراکز تولیدی با افزایش میزان تولید به دنبال رفع کمبودی آن در جامعه هستند.

دکتر احدزاده همچنین به افزایش قیمت ماسک نیز اشاره کرد و افزود: قیمت ماسک‌های معمولی بسته به کیفیت تولید در قبل از شیوع کروناویروس بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان بود، اما در حال حاضر با افزایش قیمتی نزدیک به دو هزار و ۷۰۰ تا سه هزار تومان مواجه شده است.

وی با درخواست از دستگاه های نظارتی مبنی بر نظارت بر قیمت ماسک و موادضدعفونی کننده گفت: علت اصلی گرانی قیمت ماسک افزایش نرخ آن در کارخانه‌های تولیدی است و داروخانه ها به استناد نرخ فاکتور خریدی که از شرکت دریافت می‌کنند آنرا به دست مصرف کننده می‌رسانند.

رئیس انجمن داروسازان استان مرکزی همچنین خواستار اطلاع رسانی دقیق و روشنگری در خصوص بیماری کرونا در جامعه شد و افزود: نباید فرآیند اطلاع رسانی در خصوص این بیماری منجر به تشویش اذهان عمومی و نگرانی در بین جامعه شود بلکه باید به نحوی اطلاع رسانی و آموزش داده شود تا آرامش در فضای عمومی کشور برقرار شود و در عین حال مردم را نسبت به رعایت بهداشت فردی حساس کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسك استان مرکزی استانی اجتماعی داروخانه داروخانه ها استان مرکزی قیمت ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۳۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپایداری های جوی درارتفاعات و دریایی در هرمزگان

  براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان؛تا اواخر وقت امروز بویژه در ساعات بعدازظهر و شب، تداوم وزش باد شدید شمال غربی تا جنوب غربی، سبب مواج شدن خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خواهد شد.

بیشینه سرعت باد گاهی به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و بیشینه ارتفاع امواج دریا نیز گاهی به بیش از ۱/۵ متر خواهد رسید.

توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری نمایند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت بپذیرد.

در آسمان استان بویژه مناطق مرکزی، شرقی و شمالی طی ساعاتی افزایش ابر پپش بینی می‌شود و وقوع رگبار بهاره باران گاه رعدوبرق غالبا در ارتفاعات این مناطق دور از انتظار نیست. چنانچه شرایط بارشی در این مناطق فراهم نباشد گاه وزش باد نسبتا شدید و خیزش گردوخاک محتمل خواهد بود.

طی روز شنبه در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان، افزایش باد شمال شرقی و احتمال گردوخاک پیش بینی می‌شود.

ساعات صبح تا ظهر شنبه افزایش موقت باد شمال شرقی (حداکثر تا ۳۶ کیلومتر بر ساعت) سبب تلاطم دریا در برخی نقاط دریای عمان و مناطق شمالی تنگه هرمز خواهد شد.

به لحاظ دمایی طی روز شنبه افزایش ۲ تا ۳ درجه‌ای دمای بیشینه در مناطق شرقی و مرکزی استان مورد انتظار است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ردپای برخی از کشورهای اسلامی در تجاوز رژیم اسراییل به فلسطین
  • ردپای برخی از کشور‌های اسلامی را در تجاوز اسرائیل به فلسطین شاهد هستیم
  • ناپایداری های جوی درارتفاعات و دریایی در هرمزگان
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۰ فروردین
  • افزایش ۶ درصدی تردد ناوگان اتوبوسی از آغاز طرح نوروزی در استان مرکزی
  • افزایش بدهی‌های آلمان به ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو
  • روسیه: ردپای اوکراین در حمله تروریستی مسکو کشف شد
  • افزایش سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف می‌شود؟
  • افزایش ارزش پول افغانی در سال ۱۴۰۲
  • تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد