Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین بیگلری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه مردان سرپرست خانواده هستند بیشتر به کار توجه دارند بنابراین نسبت به مقوله خود مراقبتی کمتر توجه می‌کنند.

وی افزود: به منظور افزایش توجه و حساسیت زایی در میان مردان هفته ملی سلامت مردان از یکم تا هفتم اسفندماه نامگذاری شده است.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: امسال محوریت هفته سلامت مردان توجه به حوادث و سوانح ناشی از کار و حوادث و همچنین برخی از سرطان‌های شایع و شغلی در مردان مدنظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با بیان اینکه ۷۵ درصد قربانیان تصادف و حوادث رانندگی را مردان تشکیل می‌دهند، گفت: برخی از سرطان‌ها نظیر سرطان پروستات در مردان شیوع بیشتری دارد، بر همین مبنا مقوله خود مراقبتی و سلامت روان مردان در محیط کار بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

بیگلری گفت: پس از سرطان معده و پوست، سرطان پروستات در میان مردان سومین سرطان شایع است.

وی ادامه داد: مردان باید از سن ۴۵ سالگی غربالگری سرطان پروستات را تحت عنوان تست آنتی ژن اختصاصی PSA به ویژه در میان افرادی که دارای سابقه ابتلای مردان درجه یک و دو فامیل به سرطان هستند، انجام دهند.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: سرطان پروستات تحت تأثیر تغذیه نامناسب، استرس و افزایش سن دیده می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در ساختار بزرگی پروستات ادرار کردن یک مرد دچار اختلال می‌شود اما در سرطان پروستات این بیماری خود را به شکل خروج خون از مجاری ادراری نشان می‌دهد بنابراین در صورتی که علائم اختلال ادراری پیش آید بیماری‌های نظیر سنگ کلیه، ناراحتی مجاری ادراری، نارسایی کلیه و سرطان پروستات مدنظر قرار می‌گیرد که باید به پزشک مراجعه شود.

بیگلری گفت: در سال‌های اخیر مردان بیشتر به سبک زندگی کم تحرک، پر استرس و ماشینی روی آورده‌اند برهمین مبنا خود مراقبتی، تحرک بدنی و تغذیه سالم را کمتر مدنظر قرار می‌دهند و در فواصل کاری از تغذیه پرنمک نظیر فست فود و نوشابه استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه کارمندان و فرهنگیان تحرک کمتری دارد، افزود: این اقشار باید در فواصل کاری خود داشتن تحرک بدنی را برنامه ریزی کنند.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: سلامت روحی، روانی و اجتماعی مردان حائز اهمیت است برهمین مبنا داشتن ارتباط مناسب با دوستان می‌تواند باعث انبساط خاطر و سلامت روحی و اجتماعی مردان شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر شاهد افزایش سن و افزایش امید به زندگی بوده‌ایم بنابراین شیوع برخی سرطان‌ها از جمله سرطان پروستات نیز دیده می‌شود.

وی افزود: همچنین در میان برخی ورزشکارنماها که هورمون تستسترون مصرف می‌کنند، خطر ابتلاء به سرطان پروستات افزایش می‌یابد.

بیگلری گفت: به طور کلی متوسط بروز سرطان‌ها به سرطان پروستات در استان کرمانشاه مانند میانگین کشوری است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ژن سبک زندگی سلامت مردان انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سرطان پروستات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۴۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ابعاد پیشرفت اجتماعی از خانواده آغاز می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست رسانه‌ای به مناسبت هفته ملی سلامت که در سال‌جاری با شعار «سلامت خانواده، مردمی سازی سلامت» گرامی داشته می‌شود، گفت: همه ابعاد پیشرفت اجتماعی از خانواده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، سیدوحید حسینی، صبح امروز_ یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست خبری خود با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی سلامت به انتخاب شعار «سلامت خانواده، مردمی سازی سلامت» برای هفته ملی سلامت امسال اشاره و اظهار کرد: این رویداد ملی فرصتی برای افزایش توجه و آگاهی عمومی نسبت به موضوع سلامت است.

وی با بیان اینکه همه ابعاد پیشرفت اجتماعی از خانواده آغاز می‌شود، افزود: با توجه به اهمیت بالای مقوله سلامت و به ویژه سلامت خانواده‌ها، امسال در هفته ملی سلامت به این موضوع پرداخته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطر نشان کرد: در هفته ملی سلامت موضوع محوری سلامت خانواده و بهره‌مندی از ابزارهای مختلف برای مردمی سازی این امر؛ موضوعات آموزش و پرورش، سلامت زمین، سلامت روانی اجتماعی، رسانه و فرهنگ سلامت، جوانی جمعیت، غذای سالم، ورزش و فعالیت بدنی مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی همچنین مقوله سلامت خانواده را یک حق و یک مسؤولیت دانست که در هفته ملی سلامت امسال نیز به این موضوع پرداخته شده است.

وی در ادامه این نشست به بیان مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه سلامت استان در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات اشاره و تصریح کرد: موضوع سلامت فراتر از یک رویداد و زمان، بلکه رسالتی جامع بر عهده مجموعه دانشگاه است که در تمام ایام سال، به صورت شبانه‌روزی و در ابعاد مختلف دنبال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز توسعه اهداف جوانی جمعیت در حیطه سلامت را از جمله مهم‌ترین اهداف دانشگاه علوم پزشکی شیراز برشمرد که به صورت مستمر، در حال پیاده‌سازی است.

ارتقای سلامت روانی جامعه، دیگر اولویتی بود که حسینی به آن اشاره کرد و ادامه داد: در همین راستا ضمن تلاش برای تقویت راهکارهای مراقبتی در حیطه سلامت روان گروه‌های مختلف جامعه؛ توسعه تخت‌های بستری بیماران اعصاب و روان در استان و همچنین راه‌اندازی سامانه خودکشی در مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه با هدف رصد و پیشگیری از موارد خودکشی، انجام شده است.

وی همچنین به موضوع آموزش همگانی سلامت اشاره کرد که در شعار امسال هفته ملی سلامت نیز مورد توجه قرار گرفته و با ابزارهای رسانه‌ای و فرهنگ سازی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مدیریت روند شیوع بیماری‌های غیر واگیر با مشارکت تمام سازمان‌ها و نهادهای مرتبط را بخش دیگری از مأموریت‌های مجموعه سلامت استان عنوان و اضافه کرد: همچنین با توجه به ضرورت نیاز به بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی در استان به ویژه در شهر شیراز، این مهم با رایزنی در سطوح بالادستی با هدف راه‌اندازی دو ابر بیمارستان و توسعه دیگر مراکز از جمله پردیس شهید دوران، دنبال می‌شود.

کد خبر 746656

دیگر خبرها

  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • آزمایش جدیدی که سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه با دستاورد محققان ایرانی
  • سنسور تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • همه ابعاد پیشرفت اجتماعی از خانواده آغاز می‌شود