Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل یک شرکت معامله‌گر نفتی پیش‌بینی کرد که در سه ماه نخست سال جاری میلادی، تقاضای نفت روزانه 2 میلیون و 200 هزار بشکه کاهش می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، راسل هاردی، مدیرعامل ویتول، اعلام کرد که در سه ماه نخست سال 2020 میلادی به دلیل شیوع ویروس کرونا، تقاضای جهانی نفت در مجموع حداقل 200 میلیون بشکه کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رقم معادل کاهش روزانه 2 میلیون و 200 هزار بشکه در دوره یادشده است.
هاردی همچنین پیش‌بینی کرد قیمت شاخص نفت خام برنت در چند ماه آینده در بازه 60 تا 70 دلار برای هر بشکه باقی بماند.
مدیرعامل ویتول همچنین گفت: فکر می‌کنم موضوعی که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) درباره آن صحبت می‌کرده، در صورتی که هدف آنها بازگرداندن بازار به شرایط توازن باشد، اقدامی معقول است.
چندی پیش کمیته فنی مشترک اوپک و غیر اوپک پیشنهاد داده بود مجموع تولید این کشورها 600 هزار بشکه دیگر کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر بیخ گوش ماست

ایسنا/خراسان رضوی آب بیش از دو سوم سطح زمین را پوشش می‌دهد اما تنها بخش کوچکی از آب شیرین به راحتی برای استفاده در دسترس است. گزارش‌های اخیر حاکی از بحرانی در آینده است.

به نقل از بیزینس، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰، تقاضای جهانی برای آب شیرین تا ۴۰ درصد از عرضه آن فراتر رود. در نتیجه، میلیاردها نفر بدون آب و سرویس بهداشتی مطمئن زندگی خواهند کرد همچنین تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ ممکن است ۷۰۰ میلیون نفر به دلیل کمبود آب آواره شوند.

علت این عدم تعادل بین عرضه و تقاضای آب چیست؟ پاسخ روشن است؛ تغییرات آب‌وهوایی، شهرنشینی، زیرساخت‌های قدیمی و آلودگی ازجمله عوامل متعددی هستند که در این بازی نقش دارند.

نیمه‌هادی‌ها برای اقتصاد مدرن حیاتی هستند و نقش آنها از رایانش ابری گرفته تا سیستم‌های خودرویی، ضروری است اما واقعیت کمتر شناخته شده این است که افزایش سرمایه‌گذاری در کارخانه‌های ساخت نیمه‌هادی برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد با مصرف آب همراه است و تولید نیمه هادی‌ها به آب فراوانی نیاز دارد.

صنعت جهانی نیمه هادی‌ها سالانه ۱.۲ میلیون مگالیتر آب مصرف می‌کند. هر مرحله از تولید تراشه گرفته تا پولیش، تمیز کردن و خنک‌ کردن نیاز به آب دارد.

این چالش‌ها همراه با سرمایه‌گذاری مرتبط برای پرداختن به آن‌ها، فرصت‌هایی را برای شرکت‌های نوآور ارائه کرده است که راه‌حل‌هایی برای بهینه‌سازی مصرف آب در صنعت نیمه‌رسانا ارائه می‌دهند و آنها را قادر می‌سازند تا با تامین آب کمتر به دستاوردهای بیشتری برسند.

یکی دیگر از مناطق با مصرف آب بالا، بخش کشاورزی است که ۷۰ درصد از برداشت آب شیرین در سطح جهان را تشکیل می‌دهد. در این راستا، خوشبختانه رویکردهای نوآورانه‌ای مانند آبیاری هوشمند برای بهینه‌سازی مصرف آب و عملکرد محصول وجود دارد و کاربردها فراتر از کشاورزی به مناطقی مانند فضاهای سبز شهری گسترش می‌یابد.

زیرساخت‌های آب نیز حیاتی هستند و طیف وسیعی از طرح‌ها و اجزا را پوشش می‌دهند به همین دلیل حوزه تصفیه آب، بهره‌وری و آزمایش و در نهایت، تاسیسات آب بخشی حیاتی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دمای هوای استان زنجان کاهش می یابد
  • خطر بیخ گوش ماست
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • بلژیک: اشغال فلسطین باید پایان یابد
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • هوای مناطق مرزی غبارآلود می شود
  • تلاش ها برای تامین آب پایدار جزیره قشم ادامه یابد
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد
  • بار سنگین تحقق شعار سال در استان سمنان/کاهش تورم تداوم یابد
  • افزایش چهار درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین