Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر قباد محمدی روز یکشنبه در جلسه کمیته تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز مقابله با کرونا ویروس اعلام کرد: با توجه به کمبود اقلامی از قبیل ماسک و مایع ضد عفونی کننده تلاش ما بر این است که در اسرع وقت این موارد را تهیه و در اختیار مراکز درمانی و نیز عموم مردم قرار دهیم.

وی اظهارداشت: استفاده از ماسک فقط برای بیماران و مبتلایان به این ویروس برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کاربرد دارد و برای افرادی که مبتلا نیستند کارایی چندانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بستری شدن پنج نفر مشکوک به کرونا در کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با اعلام اینکه بیمارستان سوختگی و سوانح گلستان برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده، است، گفت: ۱۰ درصد ظرفیت تمام بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و نظامی استان به منظور پذیرش بیماران احتمالی مبتلا به کرونا خالی شده است.

دکتر «محمودرضا مرادی» افزود: ۱۲ تخت آی سی یو، ۵۰ تخت بستری، سه اتاق عمل، مستقل بودن از بیمارستان امام رضا (ع) و در دسترس بودن گروه های مختلف تخصصی پزشکی از جمله مزیت های این بیمارستان است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، افزود: تاکنون از ۷۵۰ بیمار دارای علایم کرونا آزمایش به عمل آمده که هیچ‌کدام مبتلا به کرونا ویروس نبودند؛ پنج فرد مشکوک نیز اکنون بستری هستند که منتشر جواب آزمایش های آنان هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین با بیان اینکه یک میلیارد تومان تجهیزات حفاظتی برای پرسنل دانشگاه علوم پزشکی خریداری شده است، گفت: این تجهیزات در روزهای آینده بین پرسنل توزیع خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مرکز پاسخگویی کرونا در کرمانشاه را راه اندازی کرده و اعلام کرده با راه اندازی این مرکز، کارشناسان بهداشتی از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده پاسخگویی به سئوالات همکاران و شهروندان در خصوص بیماری کرونا هستند.

شهروندان استان کرمانشاه می توانند با شماره ۳۷۲۶۶۵۵۶ با این مرکز تماس بگیرند.

ویروس کرونا از دی ماه گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار قربانی گرفته است. تقریبا تمامی جانباختگان از چین، ‌کشوری که ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد، هستند. چهار نفر نیز در ایران بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌ اند. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.

براساس آمار وزارت بهداشت،تاکنون از ۲۸۵ فرد مشکوک تست گرفته شده و فقط نتیجه ۱۸ بیمار مثبت بوده است.

همچنین علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (جمعه) در توییتی تصریح کرد: ویروس کرونا تاکنون ۱۸ مورد قطعی مبتلا در ایران داشته که چهار نفر آنها جان خود را از دست داده‌اند.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمن می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

از همین بیماری‌های تنفسی در جامعه ما وجود دارد و آنفلوآنزا مثال واضح آن است؛ ویروس‌هایی مثل RSV یا بیماری‌های باکتریایی که همچون کرونا قابلیت انتقال از طریق هوا را دارد، مدت‌هاست که در ایران کنترل می‌شود؛ بنابراین نباید با ترس و وحشت نسبت به کرونا نگاه شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا چین علوم پزشکی گروه های مختلف ماسک وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: توصیه ما این است که زائران حتما نسخه انگلیسی دارو و توصیه پزشکشان را به همراه داشته باشند.

سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو پیرامون دارو‌های غیر مجاز و نحوه انتقال داروی بیماران اظهار داشت لیست دارو‌های ممنوعه هرسال توسط وزارت بهداشت عربستان ابلاغ می‌شود که همان لیست سال‌های گذشته است. لیست دارو‌ها را به پزشکان معاینه کننده زائرین داده ایم و وظیفه پزشکان این است که این لیست را به اطلاع زائر برسانند.

وی افزود: از دارو‌های ممنوعه، دارو‌های مخدر است که ورود آن کلا به عربستان ممنوع است. همچنین دارو‌های آرامیخش از خانواده بنزودیازپین مثل خانواده دیازپام نیز ممنوع است.

مرعشی در ادامه تصریح کرد: ورود سایر دارو‌ها ممنوعیتی ندارد، ولی برای اینکه عزیزان زائر در فرودگاه‌های مقصد دچار مشکل نشوند، توصیه ما این است که حتما نسخه انگلیسی دارو و توصیه پزشکشان را به همراه داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در رابطه با واکسن‌های مورد نیاز برای سفر حج گفت: براساس دستورالعمل سعودی واکسن اجباری برای همه کشور‌ها واکسن مننژیت است و برای کشور ما همین واکسن در نظر گرفته شده است و از طریق هلال این واکسن برای همه زائرین تهیه شده است و تا دو هفته قبل از اعزام زائر باید این واکسن تزریق شود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون لزوم تزریق واکسن کرونا اذعان داشت: فعلا توصیه‌ای برای تزریق واکسن کرونا و آنفولانزا وجود ندارد. واکسن الزامی مننژیت است و نگرانی بابت بیماری کرونا وجود ندارد.

مرعشی در رابطه با بیماری‌های واگیر در میان زائران بیان داشت: رعایت نکات جمعی و فرعی در پیشگیری از بیماری‌های عفونی بسیار مهم است. به هر حال تعداد زیادی زائر از کشور‌های مختلف با بیماری‌های بومی مختلف در یک مکان قرار می‌گیرند و همین امر موجب می‌شود حتی افرادی که سیستم ایمنی قوی دارند به بیماری‌های عفونی مبتلا شوند. اما در صورت بیمار شدن نیاز به قرنطینه نیست.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • یک‌هزار کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی غیرقابل مصرف در قم کشف شد
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • کشف ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • اولین مرکز «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
  • شناسایی ۶۶۸ بیمار مبتلا به تب مالت در کردستان