Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه و سناتورهای روس اقدام آمریکا در شبیه سازی حمله با سلاح‌های هسته‌ای به روسیه را محکوم کرده و اجرای این مانور را نشانه کار به روی چنین سناریویی و تحمیل ضرورت مسلح شدن برای مقابله با تهدیدات از جانب روسیه نامیدند. ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، نوشته است: "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو اقدام ایالات متحده در اجرای مانور شبیه سازی حمله با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای با قدرت کم به روسیه را به‌شدت محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریابکوف در تفسیر افشای اجرای مانور شبیه سازی حمله هسته‌ای محدود به روسیه گفت: «ایالات متحده همچنان در حال انجام سناریوهای استفاده محدود از سلاح‌های هسته‌ای در قالب تمرینات ستادی-فرماندهی و رزمایش‌ها، از جمله ، همانطور که اخیراً مشخص شده ، با هدف قرار دادن خاک روسیه با سلاح‌های هسته‌ای دارای قدرت کم است. ما چنین اقداماتی را محکوم می کنیم، زیرا اولاً، آنها به وضوح آمادگی واشنگتن برای حرکت در مسیر رویارویی نظامی و جهت گیری به سمت پایین‌تر آمدن آستانه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را نشان می دهند.»

این دیپلمات بلندپایه ادامه داد: «آنها با این اقدام به جای اینکه روی تلاش‌ها برای تقویت سیستم کنترل تسلیحات از جمله موشک‌های هسته‌ای متمرکز شوند، یکبازی بسیار خطرناک را آغاز کرده‌‌اند. در حالی که طرف روسی، همانطور که بارها مورد تأکید قرار گرفته، فقط در دو مورد استثنایی اجازه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را دارد: هنگامی که روسیه با هر نوع سلاح کشتار جمعی مورد حمله قرار گرفته باشد و یا وقتی که تجاوز نظامی با استفاده از سلاح‌های معمولی چنان بزرگ و گسترده است که موجودیت روسیه در عرض خطر جدی قرار بگیرد.»

ریابکوف تأکید کرد که هیچ سناریوی دیگری که آمریکایی‌ها از آن به عنوان امکان استفاده از سلاح‌های هسته‌ای به فدراسیون روسیه نسبت می‌دهند، وجود ندارد.

وی افزود: «بنابراین، ما مجدداً توجه همتایان آمریکایی را به لزوم تکیه کردن بر واقعیات در برنامه ریزی نظامی خود جلب می کنیم و مجدداً تأیید می کنیم که بر اساس فرمول شناخته شده‌ای که از زمان اتحاد جماهیر شوروی وجود داشته، اگر جنگ هسته‌ای آغاز شود، در پایان هیچ برنده‌ای وجود ندارد و هرگز نباید شروع چنین درگیری اعلام شود. عدم تمایل آمریکا برای تأیید این فرمول دلیل دیگری برای ماست که نتیجه بگیریم که مقامات واشنگتن همچنان در حال کار به روی سناریوهای مختلف برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای هستند و این بازی بسیار خطرناکی است.»

لازم به یادآوری است، روز گذشته یک مقام رده بالای پنتاگون در یک نشست توجیهی که متن آن از سوی دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا منتشر شده، اعلام کرد که ایالات متحده یک مانور نظامی به صورت شبیه سازی حمله متقابل به روسیه با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای با قدرت کم در اروپا، بعد از حمله هسته‌ای روسیه به تاسیساتی در یکی کشورهای عضو ناتو، انجام داده است.

قصد آمریکا تحمیل نظریه تهدید آمیز بودن روسیه به مردم این کشور است

"کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز در واکنش به این افشاءگری ابراز عقیده کرد، مقامات آمریکایی با شبیه سازی حملات تلافی جویانه هسته‌ای علیه روسیه، می توانند زمینه استقرار سلاح‌های هسته‌ای در اروپا را فراهم کنند.

این سناتور با اشاره به این نکته که واشنگتن چنین حمله‌ای را دقیقاً به عنوان یک مقابله به مثل جلوه می‌دهد، گفت: «اگر مانور شبیه سازی شده مربوط به "پاسخ" هسته‌ای به حمله یک دشمن را انجام می دهید، شما در حقیقت به مردم می‌گویید که چنین حمله‌ای محتمل است و نباید مذاکره یا معاهده‌ای در زمینه کنترل تسلیحات را امضا کنید، بلکه ضروری است تا خود را مسلح کنید.»

این سناتور روس معتقد است که بدین ترتیب، واشنگتن در واقع در تلاش است تا اروپایی‌ها را مجبور کند از "برادر بزرگ خود" درخواست استقرار سلاح‌های هسته‌ای آمریکایی در این قاره کنند.

کاساچوف یکی دیگر از اهداف این مانور را اطمینان دادن به برخی از کشورهای ناتو عنوان کرد که در صورت درگیری با روسیه، کسی وجود خواهد داشت که پشت آنها بایستد.

به گفته وی، برخی کشورها سیاست خارجی به غیر از تحریک روسیه ندارند و آنها نمی توانند "تنش‌های روس هراسی" دست بردارند، برای اینکه در غیر این صورت شهروندان آنها باور خواهند کرد که هیچ تهدیدی از جانب روسیه وجود ندارد.

شبیه سازی حمله هسته‌ای به روسیه، راهنمای خوبی برای درک اهداف واقعی آمریکاست

"آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز معتقد است که شبیه سازی حمله هسته‌ای آمریکا علیه روسیه "راهنمای مطمئنی" برای درک بهتر اهداف واشنگتن علیه مسکو است.

این سناتور روس گفت: «اکنون باید چه چیزی را باور کنیم: ایالات متحده قول می دهد موشک‌های هسته‌ای خود را در خاک اروپا مستقر نکند؟ یا در طول مانور ویژه وزارت دفاع آمریکا، حمله هسته‌ای علیه روسیه شبیه سازی می شود؟ که این امر حاکی از وجود چنین موشک‌هایی در قاره است»

آمریکا مانور شبیه سازی حمله هسته‌ای به روسیه در اروپا اجرا کردآمریکا بودجه مقابله با روسیه و چین را افزایش می‌دهد

به گفته پوشکوف، در چنین شرایطی نمی توان به تضمین‌های داده شده اعتماد کرد، بلکه مسئله مهم برنامه‌های نظامی پنتاگون است و شبیه سازی حمله هسته‌ای به روسیه، راهنمای خوبی در این رابطه است.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه استفاده از سلاح های هسته ای شبیه سازی حمله هسته ای هسته ای به روسیه مانور شبیه سازی ایالات متحده بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۴۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) شبیه‌سازی نخستین بمباران هسته‌ای در «هیروشیما»

«هاشم الغیلی» زیست‌شناس مولکولی مقیم برلین که به فیلم‌سازی مشغول است، با فیلم‌های علمی خود جهان را حیرت‌زده می‌کند. او پیش از این نیز در «مزرعه نوزاد انسان» به فناوری‌های آینده برای پرورش جنین و نوزاد اشاره کرده بود.

به گزارش خبرآنلاین، او در فیلم اخیر خود با عنوان «هیروشیما» به شبیه‌سازی نخستین بمباران هسته‌ای تاریخ پرداخته و جزئیات دقیقی را از پرواز، انفجار بمب، قدرت تخریب و تلفات انسانی به تصویر کشیده است. او در این فیلم از صدا‌های واقعی شخصیت‌های تاریخی تأثیرگذار در این بمباران استفاده کرده است: مکالمه برج فرماندهی و هواپیمای «انولا گی» (حامل بمب اتمی)، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده «هری ترومن»، «یولیوس رابرت اوپنهایمر» مدیر پروژه منهتن که بمب‌های اتمی را ساخت و درنهایت «آلبرت اینشتین»، برجسته‌ترین دانشمند آن روزگار که با نامه‌نگاری به فرانکلین روزولت، آغازگر پروژه منهتن و ساخت بمب هسته‌ای شد.

جالب‌تر، عبارت «God Speed» در مکالمه برج فرماندهی با خلبان «انولا گی» است که لحظاتی پیش از رهاسازی بمب اتمی عنوان می‌شود و در زبان فارسی می‌توان آن را «خدا به همراهتان» ترجمه کرد. زیرنویس فیلم «هیروشیما» در خبرآنلاین ترجمه شده، ولی ویدیوی «هیروشیما» را می‌توانید در یوتیوب با کیفیت‌های بالاتر نیز مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • (ویدئو) شبیه‌سازی نخستین بمباران هسته‌ای در «هیروشیما»
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟