Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@04:16:00 GMT

قربانی:ایرلاین‌ها مقصر اصلی ورود کرونا به کشور

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۴۲۶۳

قربانی:ایرلاین‌ها مقصر اصلی ورود کرونا به کشور

محمد حسین قربانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشورمان، تصریح کرد: متأسفانه این ویروس از طریق ارتباط و پرواز به چین و آسیای شرقی به کشورمان منتقل شده است و همچنین رعایت نکردن مسائل بهداشتی در مبادی ورود به کشور از جمله فرودگاه‌ها وارد کشور شد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس دهم تأکید کرد: متأسفانه پس از اعلام هشدارهای پزشکی برای لغو پرواز به چین، برخی ایرلاین‌ها اعلام کردند که فعالیت‌های ما خصوصی بوده و هیچ ارتباطی به حاکمیت و دولت ندارد که دولت برای ما تصمیم‌گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری آماده باش دستگاه‌های امدادی کشور و بیمارستان‌های کشور برای مقابله با این ویروس خطرناک، اظهار کرد: اما نبود امکانات و تجهیزات مناسب امروز یکی از مشکلات اساسی است که با آن مواجه هستیم.

نباید در خصوص مسئله جان و سلامت مردم مصلحت اندیشی کرد

وی همچنین با انتقاد از اطلاع رسانی دیرهنگام در خصوص شیوع کرونا در کشورمان، افزود: در زمینه جان و سلامت مردم به هیچ عنوان نباید مصلحت اندیشی کرد و باید صادقانه و شفاف در خصوص این مسئله با مردم صحبت کرد.

لغو مسابقات ورزشی در حضور تماشاگران اقدام مثبتی است

قربانی با تأکید بر اینکه در چنین شرایطی خود مراقبتی و عدم حضور غیر ضروری در اماکن عمومی بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: لغو مسابقات ورزشی در استادیوم‌ها در حضور تماشاگران تصمیم خوبی بود که از سوی دستگاه‌های مسئول برای کنترل ویروس کرونا اتخاذ شد و این تصمیم در سایر حوزه‌های فرهنگی نیز باید تسری یابد.

عادی سازی وجود کرونا در کشور از سوی برخی رسانه‌ها و مسئولان تعجب برانگیز است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عادی سازی موضوع ویروس کرونا از سوی برخی مسئولان و رسانه‌های جای تعجب و سئوال دارد، تأکید کرد: امروز باید به جای عادی‌سازی مسئله شیوع بیماری کرونا، مردم را نسبت به آن حساس کرد تا آگاهی‌های لازم برای مواجهه با آن را داشته باشند و شفاف بودن با مردم موجب کاهش هزینه‌های جانی و مالی در کشور نیز خواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر شیوع کرونا ایرلاین نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان هپاتیت سی رایگان شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام این که درمان هپاتیت سی در کشور رایگان شده است؛ از تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا به این ویروس در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین فرشیدی از برنامه وزارت بهداشت برای شناسایی و درمان موارد ابتلا به هپاتیت سی برای حذف این بیماری در کشور خبر داد و اظهار کرد: هپاتیت C نوعی بیماری ویروسی است که علت اصلی بیماری مزمن کبدی بوده و می‌تواند به سیروز، سرطان کبد و مرگ منجر شود.

تشخیص هپاتیت سی با پیگیری مراکز بهداشتی

وی افزود: تصمیم گرفتیم در سال جاری افراد مبتلا به هپاتیت سی را شناسایی کنیم و در همین راستا در مرحله اول مراقبان سلامت به امر پیگیری و شناسایی افراد پرخطر و پزشکان عمومی در مراکز بهداشتی به تشخیص این بیماری خواهند پرداخت.

فرشیدی ادامه داد: پس از انجام تست‌های تشخیصی در صورت ابتلای افراد به هپاتیت C، بیمار به بخش‌های درمانی ارجاع داده می‌شود. درمان بیماران هپاتیت سی به این روش نیز برای بیماران هزینه‌ای ندارد و رایگان شده است.

تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آمار ابتلا به هپاتیت سی در کشور گفت: تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمار مبتلا به هپاتیت سی در کشور داشته باشیم.

درمان همه مبتلایان تا دو سال آینده

فرشیدی با بیان اینکه با استفاده از داروها، درمان این بیماری قطعی خواهد بود؛ ادامه داد: هدفگذاری کرده‌ایم که ظرف دو سال آینده همه افراد مبتلا را درمان کنیم و داروی درمان این بیماری نیز به میزان موردنیاز تأمین شده است.

شایع‌ترین راه انتقال ویروس هپاتیت C

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره راه‌های انتقال ویروس هپاتیت سی بیان کرد: تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده و رابطه جنسی از شایع‌ترین راه‌های انتقال این ویروس هستند.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • طرح عفاف و حجاب با عنوان «نور» در بیجار اجرا می شود
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران