Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

اعظم حبیبی‌پور معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد ضمن تکذیب خبر تلف شدن گورخرها تصریح کرد: ما هیچ تلفاتی در سایت گورخر گوراب مهریز نداشتیم اما در سایت گوزن‌ها تلفات داشتیم.

حبیبی‌پور توضیح داد: یک سایت گوزن زرد ایرانی در جنگل باغ شادی شهرستان خاتم داریم که از مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجموعه سه مورد تلفات در هفته گذشته داشته است که به دلیل اینکه نوع تلفات تا حدی مشکوک بوده مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: در اداره کل محیط زیست استان یزد، خودمان دامپزشک داریم اما برای اینکه نتیجه قطعی‌تر و دقیق‌تر بشود نمونه‌برداری‌هایی از لاشه‌هایی که این اتفاق برایشان افتاده هم انجام دادیم و به دامپزشکی دادیم که بررسی کند و علت مرگ را مشخص کند.

حبیبی‌پور افزود: تیم دامپزشکی که شامل دامپزشک خودمان و همچنین دامپزشک استان یزد و شهرستان خاتم است روی این موضوع بیشتر کار می‌کنند تا نتیجه مشخص شود که علت تلفات چه بوده است و این نتیجه به صورت رسمی اعلام شود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد تصریح کرد: این اتفاق در یک هفته اخیر رخ داده و سه گوزن طی آن در روزهای مختلف تلف شده‌اند اما هیچ موردی از تلفات گورخر در گوراب مهریز نداشته‌ایم.

خبر تلفات گورخر در حالی تکذیب شده که علاوه بر فعالان محیط زیست، برخی کارشناسان هم این موضوع را تأیید کرده‌اند.

یک دامپزشک معتمد سازمان محیط زیست که نخواست نامش فاش شود گفت: طی هفته‌های گذشته در سایت گوراب مهریز یک گورخر تلف شده که علت خاصی هم نداشته و دلیل تلف شدن حیوان، دعوا و نزاع بین نرها بوده و مشکل یا بیماری خاصی نداشته است، اما علت مرگ و میر گوزن‌ها نیاز به بررسی بیشتر دارد.

شهاب‌الدین منتظمی مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست نیز با اعلام اینکه تا روز جمعه از وضعیت گورخرهای سایت گوراب باخبر بوده و مشکل خاصی نداشته‌اند  وعده پیگیری موضوع و اعلام نتیجه طی روزهای آینده را داد.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر گوزن زرد ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد

دریافت 1 MB کد خبر 846479 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم میانکاله پتروشیمی محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم
  • یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان
  • تصویری تازه از حیوان کمیابی که در ایران متولد شد
  • دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد
  • تولد دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • پاسور ایرانی از قهرمانی اروپایی دور شد
  • تولد دومین گوساله‌گوزن زرد ایرانی در سال جدید
  • دانشگاه تهران تنها دانشگاه ایرانی دارای رتبه در «مدیریت و کسب‌وکار» و «علوم محیط زیست»
  • صعود یوز‌های ایرانی فوتسال با برتری مقابل بحرین