Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به برگزاری دو آزمون حساس المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی و دکتری تخصصی پزشکی به صورت الکترونیک، هزینه های استهلاک و مقایسه دو آزمون مداد کاغذی و الکترونیک را محاسبه کرد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور با اشاره به برگزاری آزمون ها به شیوه الکترونیک و کاهش ۳۰ درصدی هزینه ها در این خصوص اظهار داشت: در این راستا مقرر شده است دو آزمون المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی با آمار تخمینی ۳ هزار و ۴۸۶ شرکت کننده و دکتری تخصصی پزشکی با ۱۲ هزار و ۶۷۵ ثبت نام اولیه، با امکان سنجشی و با توجه به توزیع دانشجویان در کلان مناطق آمایشی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر ۶۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در سطح کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۳۴ دانشگاه یعنی حدود ۵۲ درصد و با ظرفیتی بالغ بر ۴ هزار و ۸۰۰ صندلی در حال برگزاری آزمون های درون دانشگاهی و برخی از آزمون های ملی در گروه های کوچک فراگیران به صورت الکترونیکی هستند.

حیدرزاده یادآور شد: با توجه به ظرفیت ورودی رشته پزشکی به عنوان یکی از رشته های پر متقاضی (۶ هزار و ۸۹۳ نفر در دانشگاه علوم پزشکی در سال ۹۸)، توسعه مراکز سنجش به ۱۲ مرکز و ۳ هزار صندلی دیگر در سطح کشور و با توزیعی مناسب را به خصوص در کلان منطقه آمایشی ۱۰ می طلبد.

وی تاکید کرد: بیش از ۶۰ درصد مراکز سنجش دانشگاهی مورد بررسی های اولیه از لحاظ انطباق با استانداردهای اولیه قرار گرفته و ۹۰ درصد میزان انطباق خود با استانداردهای کالبدی را مورد ارزیابی درونی قرار داده اند که بررسی ها بعد ازمحاسبه هزینه های استهلاک و مقایسه دو آزمون مداد کاغذی و الکترونیک، نشانگر کاهش هزینه ۳۰ درصدی در گذار از آزمون مداد کاغذی به الکترونیک است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی افزود: این صرفه جویی در کنار سایر مزیت های این آزمون از بازخورد سریع، کیفیت سئوالات و انعطاف تنوع آزمون تا توان حرکت آن به سمت روش های آزمون سازی نوین همچون نظریه پرسش پاسخ، آینده ای درخشان را در این خصوص نوید خواهد داد.

کد خبر 4860646

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی آموزش الکترونیک وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان ویروس کرونا سازمان سنجش مرکز سنجش آموزش پزشکی کنکور 99 دانشگاه ها دانشگاه های ایران دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه فنی و حرفه ای منصور غلامی سازمان امور دانشجویان علوم پزشکی دو آزمون هزینه ها آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۴۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران و رؤسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: پس از برگزاری آزمون استخدامی بیش از ۳۸۰۰ نفر ارزیابی خواهند شد تا به‌عنوان معلم وارد کلاس درس شوند و در مرحله اول این طرح بیش از ۹۰۰۰ نفر پذیرش خواهند شد.


وجیهه فاضل با اشاره به درنظرگرفتن ۶۰ حوزه ارزیابی برای برگزاری این آزمون، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه‌بهتر این آزمون اندیشیده شده است.


وی با اشاره به اهمیت سنجش نوآموزان در بدو ورود به‌نظام آموزشی گفت: اولین گام در مسیر علم‌آموزی، سنجش دقیق و اصولی نوآموزان است تا با شناسایی نقاط قوت و ضعف آنان، برنامه‌ریزی آموزشی مناسب برای هر دانش‌آموز صورت گیرد.


وجیهه فاضل افزود: در حال حاضر تعدادی از نواحی و مناطق استان در شیفت بعدازظهر نسبت به سنجش نوآموزان اقدام می‌کنند، از نواحی و مناطق استان اصفهان خواست تا با تشویق و ترغیب فرزندان خود، زمینه حضور آنان در این فرایند مهم را فراهم کنند.


وی با اشاره به موضوع نظام دوری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: پس از چند سال غفلت از این موضوع، از سال گذشته مجدداً پیگیری آن در دستور کار قرار گرفته است.


فاضل با بیان اینکه در سال گذشته ۳۶ درصد مدارس استان نظام دوری را اجرایی کردند، اظهار امیدواری کرد: در سال جاری شاهد افزایش تعداد این مدارس خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • کارت ورود به جلسه کنکور دوشنبه منتشر می شود
  • ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان
  • برگزاری الکترونیک آزمون‌های آموزش و پرورش تا سال ١۴٠٧
  • تشریح اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور
  • کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون
  • برگزاری آزمون استخدام دبیر با یک میلیون داوطلب
  • رئیس سازمان سنجش: عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند
  • برگزاری ۱۸۰ آزمون سراسری در سال / بودجه و مکان مشکل برگزاری آزمون‌های تماما الکترونیک + فیلم
  • سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت علوم جدا می‌شود
  • برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک در آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۷