Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباسعلی جوادی رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان صبح امروز در یکصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: باید توجه داشت که ویروس‌ها خود به خود امکان انتشار ندارند، ویروس‌ها نقشه راه هستند، بر روی سلول می‌نشینند و روند تکثیر سلول را تحت تأثیر نقشه راه خود قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه کرونا ویروس شکل تاج و خورشید است، ادامه داد: کرونا ویروس جدید کووید ۱۹ نامگذاری شده و از خانواده هفتمین ویروس کرونای شناخته شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه سارس و مرس نیز از خانواده گرونا ویروس هستند، افزود: سارس از بین رفته، مرس هنوز در خاور میانه وجود دارد و از شتر منتقل می‌شود.

او در خصوص چرایی عدم توانایی در تشخیص کرونا ویروس نیز اظهار کرد: این ویروس اغلب به صورت سرماخوردگی ساده است و بعد ادامه می‌یابد، کرونا ویروس در انسان ایمنی ندارد و می‌تواند منتشر شود، در بسیاری از موارد کرونا را نمی‌توان کشف کرد، آنتی بادی برای این ویروس نداریم، باید این ویروس را برای تشخیص جدا کنیم که این امر آزمایش پیشرفته می‌خواهد.

جوادی با بیان اینکه تاکنون برای تشخیص کرونا ویروس تنها یک آزمایشگاه در تهران فعال بود، افزود: در این شرایط کشور را به ۱۰ قطب تقسیم کرده‌ایم و از فردا در اصفهان در مرکز پژوهشکده بیماری‌های عفونی به وسیله دکتر میرهندی آزمایش پی سی آر برای تشخیص کرونا را آغاز می‌کند، کیت را ارسال کرده‌اند و اگر کیت در اصفهان تمام شود دکتر میرهندی توان تولید کیت را دارد.


او با بیان اینکه با افزایش دمای هوا انتشار ویروس کرونا نیز کاهش می‌یابد، اضافه کرد: در اصفهان هنوز مطالعات و آزمایش برای تشخیص کرونا نداشتیم، بنابراین نمی‌توان گفت مبتلای قطعی به این بیماری داریم یا خیر.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان با بیان اینکه با شروع کرونا در قم در اصفهان جلسات متعددی با حضور استاندار، شهردار، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت و … انجام شد، اضافه کرد: در این زمینه از همه مسئولان قدردانی می‌کنم و به ویژه رئیس مرکز بهداشت استان که اهتمام ویژه‌ای به این امر دارند.

او با تاکید بر اینکه معاونت حمل ونقل و ترافیک باید نسبت به ضدعفونی کردن ناوگان با توجه به استفاده روزانه ۶۰۰ هزار نفر از این سیستم توجه داشته باشد، اضافه کرد: معاونت فرهنگی نیز در حال حاضر از برگزاری هر گونه برنامه که نیاز به تجمع افراد دارد خودداری کند.

جوادی همچنین به لزوم تجهیز سرویس بهداشتی‌های سطح شهر به مواد ضدعفونی اشاره کرد و گفت: شهروندان نیز باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی توجه داشته باشند تا از ین بحران با موفقیت عبور کنیم.

او با بیان اینکه هنوز نمی‌دانیم عمر ویروس چند روز است و آیا بیمار بعد از بهبودی می‌تواند ناقل باشد یا خیر، تصریح کرد: ماه‌ها زمان برای اطلاع پیدا کردن از ویروس لازم است و از این رو بهترین راهکار برای پیشگیری رعایت اصول بهداشتی است.


منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر اصفهان ویروس کرونا تشخیص کرونا ویروس تشخیص کرونا کرونا ویروس برای تشخیص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: از صبح امروز بارش‌ها به مرور در استان آغاز شده است که در ساعات آینده به مناطق بیشتری از استان یزد می‌رسد و تداوم بارش‌ها برای فردا پیش‌بینی می‌شود.

سیدعباس میرحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد با اشاره به اینکه در ۱۲ ساعت گذشته بارندگی در مناطق جنوبی و ارتفاعات به مرور از اوایل صبح آغاز شده است، اظهار کرد: تاکنون ۱.۶ میلیمتر بارش در هرات، ۰.۶ در مروست و ۱.۶ در نیر ثبت شده است.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی بارندگی در ساعات آینده به مناطق بیشتری از استان یزد می‌رسد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد با اشاره به اینکه بارندگی‌ها برای فردا نیز در استان پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به گرمی هوا پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها به صورت رگباری و بعضاً با رعد و برق همراه باشد.

میرحسینی اضافه کرد: بارش‌ها در مناطق مستعد بارندگی به ویژه در ارتفاعات استان یزد به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: احتمال می‌رود بارش‌ها در نیمه جنوبی و ارتفاعات استان شدت بیشتر و بهتری داشته باشد و سیلابی‌شدن مسیرها، روان‌آب‌ها و طغیان رودخانه نیز پیامدهای این موج بارشی جوی اخیر است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد تاکید کرد: این سامانه می‌تواند موج بارشی جوی همراه با تندبادهای لحظه‌ای باشد و استحکام‌بخشی به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها باید انجام شود.

میرحسینی گفت: با توجه به ابرناکی آسمان طی امروز و فردا، دمای روزانه کاهش پیدا می‌کند و در چهارشنبه شب و پنجشنبه شب نیز کاهش نسبی دمای شبانه را در استان خواهیم داشت.

وی افزود: دمای بیشینه شهر یزد روز گذشته به ۲۵ درجه سانتی‌گراد رسید و با توجه به ابرناکی و بارش باران، دمای امروز شهر یزد تا شش درجه نسبت به روز گذشته کاهش پیدا می‌کند.

کارشناس هواشناسی استان یزد ادامه داد: همچنین دمای شبانه چهارشنبه و پنج‌شنبه شب به نسبت شب گذشته نیز چهار درجه کاهشی خواهد بود.

میرحسینی تاکید کرد: گرم‌ترین نقطه استان روز گذشته در بافق با ۳۰ درجه و خنک‌ترین نقطه نیز علی‌آباد با شش درجه بوده است.

کد خبر 745066

دیگر خبرها

  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم
  • آغاز بارش های رگباری بهاره از فردا
  • آغاز رقابت دسته آزاد اسکیت سرعت از فردا
  • آغاز رقابت دستجات آزاد اسکیت سرعت از فردا
  • افزایش خروجی سد زاینده‌رود/ آب فردا عصر به اصفهان می‌رسد
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران از فردا
  • آخرین زمان ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری فردا چهارشنبه آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
  • آغاز فعالیت اتوبوس‌های برقی در کرج از فردا
  • آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم