Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@23:41:08 GMT

وزیر خارجه اتریش با ظریف دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۴۷۲۵

«الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محمد‌جواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار کرد و به گفتگو نشست.

اخبار سیاسی - وزرای خارجه دو کشور در دور اول مذاکراتشان ضمن استقبال از گسترش روابط خوب دوجانبه بر توسعه و تعمیق آن در همه زمینه‌ها تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین تحولات مربوط به برجام و تعهدات طرف‌های اروپایی از مهمترین محورهای گفتگوی دور اول ظریف و شالنبرگ بود. 

دو مقام پس از پایان دور اول مذاکرات خود به دیدار حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران می‌روند و پس از آن دور دوم مذاکرات خود را مقارن ظهر امروز در محل وزارت امور خارجه از سر خواهند گرفت.

گفتنی است امروز همچنین قرار است سند همکاری‌های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اتریش توسط  «ابراهیمی ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و «استفان شلتز» سفیر اتریش در ایران در حضور وزرای امور خارجه دو کشور امضا شود.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران دیروز (شنبه) نیز در تهران میزبان «استف بلاک» همتای هلندی خود بود. برجام، اینستکس، تحولات منطقه، ابعاد ترور سردار شهید سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی از جمله موضوعات مورد گفتگو در این دیدار بود. 

وزیر خارجه اتریش اخیرا و بعد از دیدار با همتای آلمانی خود در «برلین» گفته بود که متعاقب دیدار با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، روزهای شنبه و یکشنبه آینده عازم تهران می‌شود تا پیام اتحادیه اروپا را به اطلاع مقامات ارشد ایران برساند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران اخیرا درباره سفر وزرای خارجه هلند و اتریش به تهران گفته بود که در گفتگوها با دو وزیر اروپایی، علاوه بر بررسی روابط دوجانبه و تبادل نظر در خصوص مهمترین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای، انتقاد جمهوری اسلامی ایران نسبت به بی عملی اروپا در قبال اجرای تعهدات خود ذیل برجام و انفعال آنها در برابر تحمیل قوانین فراسرزمینی آمریکا مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین در این دیدارها بر این نکته اصولی که امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز صرفا از طریق مشارکت و تعامل جمعی کشورهای این منطقه محقق می‌شود، تاکید خواهد شد.

«سباستین کورتز» وزیر امور خارجه پیشین اتریش اردیبهشت ۱۳۹۳ و در پاسخ به دعوت محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود و در راستای گسترش مناسبات سفری دو روزه به تهران داشت.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: محمد جواد ظریف برجام حسن روحانی اتحادیه اروپا محمد جواد ظریف وزیر خارجه اتریش جمهوری اسلامی ایران امور خارجه وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۴۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود اسماعیل هنیه به تهران پس از قطعنامه آتش بس

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس قرار است امروز با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار و درباره تحولات سیاسی و میدانی جاری در غزه گفتگو کند.

به گزارش تسنیم، طرفین پس از این دیدار کنفرانس مطبوعاتی مشترکی را برگزار خواهند کرد.

این اولین دیدار وزیر خارجه کشورمان با هنیه پس از قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل و ششمین دیدار پس از آغاز جنگ غزه و گسترش جنایات صهیونسیت هاست.

دیگر خبرها

  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • ورود اسماعیل هنیه به تهران پس از قطعنامه آتش بس
  • استقبال امیرعبداللهیان از هنیه در تهران
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد
  • امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران سفر می‌کند
  • رایزنی هنیه با امیرعبداللهیان در تهران
  • دیدار هنیه با امیرعبداللهیان در تهران
  • رئیس دفتر سیاسی حماس امروز به تهران می آید | دیدار اسماعیل هنیه با امیر عبداللهیان