Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@06:31:30 GMT

بازهم تعلل در ابطال واگذاری شرکت ایریتک

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۴۷۹۵

جامعه تحلیلی خبری "الف" بر مبنای رسالت و تعهد حرفه ای خود و به عنوان نهاد اطلاع رسانی به مردم شریف و دستگاه های اجرائی و نظارتی در تاریخ ۱۳۹۸/۰۹/۱۹  تخلفات قانونی صورت گرفته در واگذاری شرکت ایریتک را منتشر نمود و به درستی منتظر حكم ابطال این معامله بود که متاسفانه به دلیل نامعلومی هنوز این مهم اتفاق نیفتاده است ، لذا در ادامه یک بار دیگر تخلفات قانونی صورت گرفته و احراز شده توسط دستگاههای متولی نظارت را مرور می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

١- عدم رعایت مفاد تبصره "۳" از ماده ۲۴ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی قانون حاکم در زمان واگذاری (موضوع نامه شماره ۵۰۰۰۰/۵۴ مورخ۱۳۹۸/۰۵/۰۶ ) دیوان محاسبات کشور مبنی بر اینکه موسسین شرکت (خریدار سهام) همزمان اعضاء هیأت مدیره شرکت مورد واگذاری بوده اند.

۲- عدم رعایت مفاد تبصره ۱ ماده ۲۴" قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی موضوع نامه مذکور در بند "۱" فوق دیوان محاسبات کشور.

۳- عدم رعایت مفاد ماده ۱۷ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر تغییر فاحش در رقم مالیات قطعی با مالیات تشخیصی که منجر به تغییر فاحش قیمت پایه مزایده گردیده است. موضوع نامه شماره ۵۱۷۰۰/۹۲ مورخ ۱۳۹۸/۰۷/۱۷  دیوان محاسبات کشور و ابلاغ آن به هیأت داوری طی شماره ۲۳۷۳۷ مورخ ۱۳۹۸/۱۰/۱۸  سازمان خصوصی سازی.

۴- عدم رعایت ماده ۱۷ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر ارائه اطلاعات نادرست به کارشناسان هیأت واگذری (موضوع نامه شماره ۲۵۴۷۲ مورخ۱۳۹۸/۱۱/۲۰ سازمان خصوصی سازی)

۵- عدم رعایت مفاد ماده ۲۱ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی که به موجب مصوبه هیات واگذاری که در جلسه مورخ ۱۳۹۸/۰۵/۰۴ با عنوان روش و دستورالعمل انتخاب مشتریان استراتژیک که حداقل بایستی دارای ۵ سال سابقه فعالیت در زمینه بنگاه مورد واگذاری و داشتن تخصص و توان مالی باشند که در مورد خریدار سهام شرکت ایستا توان تک مصداق نداشته و شرکت مذکور فقط ۱۲ روز قبل از تاریخ مزایده تأسیس شده که این امر اهلیت خریدار را زیر سوال می برد.

۶- عدم لحاظ قیمت تقویمی شرکت ایراسکو در جنوای ایتالیا که فقط یک فقره از دارایی های شرکت ایراسکو ساختمان اداری ۲۰۰۰ متر مربعی در برج "متی تونه" در شهر جنوای ایتالیا می باشد که ارزش دفتری قیمت گذاری آن با قیمت تقویمی آن تفاوت فاحشی دارد (موضوع نامه شماره ۵۱۷۰۰/۲۹ مورخ ۱۳۹۸/۰۴/۱۰ مورخ حسابرسی کل هیأت هفتم امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات کشور.

در بررسی های اجمالی جامعه تحلیلی خبری "الف " ، مدیریت جدید سازمان خصوصی سازی به عمق فاجعه و تخلفات صورت گرفته آگاهی یافته و خوشبختانه در فرایند موضوع ابطال ورود نموده و نه تنها موضع دفاعی از آنچه که رخ داده نموده است بلکه از حقانیت حقوق بیت المال و ورود خسارت به آن دفاع نموده و درخواست ابطال معامله را طی نامه شماره ۱۹۰۰۵ مورخ ۱۳۹۸/۰۹/۰۲ از هیأت داوری موضوع ماده ۳۰ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی داشته است.

اکنون این پرسش مطرح است با احراز این همه تخلف و تأیید و صحه گذاردن نهاد ناظر (دیوان محاسبات کشور) و از آن مهمتر نهاد متولی فروش و واگذاری سازمان خصوصی سازی) که خود باید مدافع سرسخت واگذاری انجام شده باشد که نیست بلکه طی دو نامه درخواست ابطال معامله را نموده است، چرا این معامله ابطال نمی شود!؟!

چه دستهای پنهان و آشکاری از سوی مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت ایریتک و دیوان محاسبات و خصوصی سازی و یا هیأت داوری مانع این ابطال است؟! و از آن طرف سهامداران بخش خصوصی شرکت ایریتک (۵۷٪ سهام) که اغلب آنها بیش از ۳۰ سال عمر خود را در شرکت موصوف سپری نموده اند و با فعالیت و تخصصی خود آن شرکت را تبدیل به برند ایریتک در سطح بین المللی نموده اند با رصد و پایش جریان واگذاری چشم به راهند تا با ابطال این معامله، شرکتی با اهلیت قانونی به جمع آنها بیاید تا مجددأ شرکت را به همراه شریک موجه قانونی و صلاحیت دار به شکوفایی برسانند.

منبع: الف

کلیدواژه: قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی دیوان محاسبات کشور سازمان خصوصی سازی موضوع نامه شماره عدم رعایت مفاد شرکت ایریتک مورخ ۱۳۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای فدراسیون فوتبال به خصوصی‌سازی رسمی استقلال و پرسپولیس باز شد

معاون واگذاری سهام و دارایی ها با ارسال نامه ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون عرضه سهام باشگاههای پرسپولیس و استقلال را اعلام کرد.

طرفداری | معاون واگذاری سهام و دارایی ها سازمان خصوصی سازی با ارسال نامه ای به رییس فدراسیون از اطلاع رسانی عرضه سهام باشگاه های پرسپولیس و استقلال خبر داد.

محمود قامت، معاون واگذاری سهام و دارایی ها با ارسال نامه ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون عرضه سهام باشگاههای پرسپولیس و استقلال را اعلام کرد.

در این نامه آمده است:این سازمان به استناد قانون اجرای سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی، مصوبات هیات واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه، نسبت به عرضه سهام شرکت ها با رعایت «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها» از طریق فرابورس اقدام کرده است.

در این راستا آگهی عرضه عمومی سهام در پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.ipo.ir (بخش آگهی های عرضه (اصل 44)) درج و خلاصه آگهی نیز در تاریخ های 26 فروردین ماه (نوبت اول) و 27 فروردین ماه (نوبت دوم) در روزنامه های ایران و سازندگی منتشر می شود.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • با واگذاری پرسپولیس، درویش برکنار خواهد شد؟ | قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است
  • معضل ۱۳۰ میلیارد تومانی درویش در پرسپولیس/ اردیبهشت خطرناک!
  • انتصاب عضو جدید هیأت مدیره شرکت ملی پست
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال +تصویر
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال
  • پای فدراسیون فوتبال به خصوصی‌سازی رسمی استقلال و پرسپولیس باز شد
  • ارسال نامه سازمان خصوصی‌سازی به رئیس فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون برای واگذاری استقلال وپرسپولیس
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی مشخص شد