Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@23:40:50 GMT

سامانه بارشی روز دوشنبه وارد اصفهان می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۴۸۶۸

سامانه بارشی روز دوشنبه وارد اصفهان می‌شود

فاطمه زهرا سیدان کارشناس پیش بینی اداره‌کل هواشناسی اصفهان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: سامانه بارشی از اواسط فردا  وارد استان می‌شود و با شروع فعالیت از مناطق غربی تا روز چهارشنبه در بیشتر مناطق استان بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سرد سیر استان بارش برف را بدنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این سامانه بارشی از اواسط روز دوشنبه تا اواسط روز چهارشنبه در مناطق غرب و جنوب غرب و مناطق شمالی استان با تشدید فعالیت همراه خواهد بود و احتمال وقوع سیلاب، سیلابی شدن مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر شهری و جاده‌ای و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی، ذوب برف و بالا آمدن رودخانه‌های محلی را بهمراه خواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار بر روی استان تا ۲۴ ساعت آینده بر روی استان است و بر این اساس در بیشتر مناطق استان آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد، پیش بینی می‌شود و  شرایط برای غبار محلی و افزایش آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی استان مهیاست.

وی ادامه داد: با نفوذ سامانه بارش زا از بعد از ظهر روز دوشنبه تا روز چهارشنبه بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و باد شدید موقتی و در ارتفاعات رگبار برف در بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق غرب، جنوب غرب و نیمه ی شمالی استان پیش بینی می‌شود.

سیدان اضافه کرد:همزمان با فعالیت این سامانه،  لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی و آب گرفتگی معابر عمومی، بارش تگرگ و وقوع صاعقه در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

وی به رانندگان توصیه کرد که احتیاط لازم را هنگام تردد شهری و جاده‌ای داشته باشند و خودروها خود را در هنگام عبور از مناطق مرتفع و کوهستانی به وسایل زمستانی مجهز کنند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوای بیشتر نقاط این استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: دمای هوای شهر اصفهان در گرمترین ساعات روز گذشته به ۲۰ درجه سانتی گراد و در سردترین ساعت به پنج درجه سانتی‌گراد رسید.

وی گرمترین نقطه استان در ۲۴ ساعت آینده را کاشان با ۲۲ درجه سانتی گراد و سردترین نقطه را چادگان با چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام کرد.

برچسب‌ها بارش برف بارش باران اصفهان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش برف بارش باران اصفهان سازمان هواشناسی بارش برف بارش باران اصفهان سازمان هواشناسی درجه سانتی گراد سامانه بارش پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۴۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی باران های رگباری در شمال استان سمنان

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، از روز دوشنبه تا چهارشنبه در استان سمنان سامانه بارشی فعال خواهد شد.

فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر شنبه تا چهارشنبه (با شدت بیشتر در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه)، سبب بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و تگرگ و مه آلودگی در نواحی سردسیر و کوهستانی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • هشدار نارنجی با شدت گرفتن بارش‌های رگبار و صاعقه در اصفهان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان
  • صدور دو هشدار نارنجی و زرد با ورود سامانه همرفتی و ناپایدار در اصفهان
  • هواشناسی اصفهان فردا سوم اردیبهشت؛ صدور هشدار زرد بارش
  • پیش بینی باران های رگباری در شمال استان سمنان