Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو با ابلاغ بخشنامه‌ای اعلام کرده است: نظر به شرایط موجود و بخشنامه مدیرکل تجهیزات پزشکی و با توجه به مصوبه قرارگاه دارو و تجهیزات پزشکی مبنی بر لزوم برنامه‌ریزی در خصوص تامین و توزیع انواع ماسک توسط هیات امنای صرفه‌جویی ارزی، بخشنامه‌ای به تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، واحدهای صنفی، شرکت‌های پخش دارویی، عرضه‌کنندگان و داروخانه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این اساس  هرگونه توزیع، خرید و فروش انواع ماسک‌های پزشکی شامل ماسک جراحی (بنددار و کش‌دار)، فیلتردار، N95 و N99 توسط تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، واحدهای صنفی، شرکت‌های پخش دارویی و غیره تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و کالاهای موجود صرفا قابل فروش به هیات امنای صرفه‌جویی ارزی وابسته به وزارت بهداشت است.

به گفته معاون وزیر بهداشت، توزیع انواع ماسک فقط از طریق هیات امنا صورت خواهد گرفت و داروخانه‌های سطح شهر می‌تواند صرفا اقدام به عرضه موجودی انبار خود - که قبل از ابلاغ این بخشنامه خریداری شده است - و در حد مصرف شخص متقاضی اقدام کنند. طبق این ابلاغیه، داروخانه‌ها تا اطلاع ثانوی اجازه خرید مجدد از شرکت توزیع را به هیچ عنوان ندارند.

شانه‌ساز با بیان اینکه تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، واحدهای صنفی و شرکت‌های پخش دارویی باید کالاهای خود را با نرخ قانونی مطابق ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و توزیع‌کنندگان به هیات امنای صرفه‌جویی ارزی عرضه کنند.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان گفت: در صورت مشاهده هرگونه فروش، توزیع و عرضه کالا خارج از این بخشنامه و با قیمت‌های نامتعارف و غیرقانونی، متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

هموطنان می‌توانند موارد تخلف را با شماره ۱۳۵ به سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع‌رسانی و پیگیری کنند.

کد خبر 486123 برچسب‌ها كروناويروس وزارت بهداشت و درمان سازمان غذا و داروی ایران كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس وزارت بهداشت و درمان سازمان غذا و داروی ایران كرونا در ايران توزیع کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم

  حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در اولین کمیته استانی صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم در سال 1403 گفت: توزیع شیر در مدارس سیستان و بلوچستان باید نوید بخش سلامتی دانش آموزان باشد و تمام شرایط و استانداردهای بهداشتی در توزیع آن رعایت شود.

وی ادامه داد: شیر برای سلامتی و رشد کودکان بسیار مهم و ضروری است، دانش آموزان در دوران رشد جسمی و ذهنی هستند و شیر سالم کمک زیادی به تقویت و رشد آنان می کند.

دکتر غزنوی با بیان اینکه سلامت یک مقوله بین بخشی است گفت: 25 درصد سلامت جامعه به بهداشت و درمان مربوط می شود و 75 درصد آن مربوط به سایر ارگان هاست.

وی افزود: جهت تحقق فراگیر شدن سلامت در جامعه باید همه ی سازمان پای کار باشند و هر کدام سهم و نقش خود را به خوبی انجام دهند.

دکتر احمد زاده دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان نیز گفت: یکی از وظایف دولت توزیع شیر سالم بین دانش آموزان است که در این بین نقش اساسی بر عهده دانشگاه های علوم پزشکی، دامپزشکی، آموزش و پرورش و... است.

وی با بیان اینکه واحد های تولیدی شیر در استان فعال هستند گفت: باید از این واحدهای تولیدی حمایت کنیم البته حفظ و ارتقاء سلامت دانش آموزان نکته بسیار حائز اهمیتی است و به هیچ وجه قصور در این زمینه قابل اغماض نیست.

وی افزود: بازرسی ها از نحوه تولید و توزیع شیر توسط نیروهای بهداشتی سطح استان با دقت و حساسیت به صورت ویژه انجام می شود و ارگان های مرتبط ملزم به همکاری با کارشناسان بازدید به عمل می آید.

آقای جهانتیغ نماینده آموزش و پرورش استان نیز گفت: 27 میلیون پاکت شیر در سال در بین مدارس توزیع می شود، که از دو شرکت تولیدی خریداری می شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود
  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • شیر خشک موضوع اصلی نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می رسد
  • خرید و فروش مسکن ملی ممنوع شد + جزئیات
  • ممنوع بودن خرید و فروش داروهای رایج سقط جنین در نیشابور
  • خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن ممنوع است
  • معامله امتیاز مسکن ملی در قزوین ممنوع است
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی