Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@16:31:00 GMT

سامانه بارشی بعد از ظهر دوشنبه می‌آید

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۴۹۰۷

سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر دوشنبه وارد کشور می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سازمان هواشناسی اعلام کرد: فعلا جوی آرام در کشور مستقر است و فقط در نواحی شمال غرب کشور یعنی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی آن هم بیشتر در ارتفاعات محلی بارش‌های خیلی خفیف و پراکنده‌ رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، سامانه اصلی بارشی این هفته، از بعد از ظهر فردا دوشنبه وارد کشور می شود.   این سامانه بارشی ابتدا در نواحی غربی فعال خواهد بود که در نواحی زاگرس برف و باران را به همراه خواهد داشت و به تدریج برای روز سه شنبه به نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر می‌رسد و چهارشنبه نیز این سامانه به شمال شرق کشور می‌رود.

شدت بارش‌ها در استان‌هایی مانند لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نواحی استان فارس، قسمت‌هایی از ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان خواهد بود.   سازمان هواشناسی اعلام کرد: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها برای فرد دوشنبه شب و سه شنبه در این استان‌ها وجود دارد.
 بارش‌ها در نواحی کوهستانی البرز و زاگرس مرکزی به شکل برف است.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، برای سه شنبه و چهارشنبه در جاده‌های کوهستانی مه غلیظ پیش بینی می شود.      برای تهران از روز سه شنبه  بارش  پیش بینی که در ارتفاعات به شکل برف است.
قسمت‌هایی از نواحی جنوبی رگبار و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.   آب‌های خیلج فارس مواج است و ارتفاع موج به ۲ متر می‌رسد و در خوزستان نیز وزش باد شدید خواهیم داشت که سرعت باد به ۸۰ کیلومتر می‌رسد.
با ورود سامانه بارشی کاهش دما پیش بینی می شود.   سه شنبه در نواحی غربی بین ۵ تا ۱۰ درجه رخ خواهد داد.
 آسمان تهران صاف است و دما در گرم‌ترین ساعات به ۱۷ درجه بالای صفر می‌رسد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سامانه بارشی پیش بینی سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۴۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی تا ظهر فردا در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کارشناس هواشناسی گلستان گفت : با فعالیت سامانه بارشی موثری که از بامداد امروز وارد گلستان شده هم اکنون شاهد بارش پراکنده و افزایش ابر در استان هستیم و اوج فعالیت این سامانه بارشی امشب تا صبح فردا خواهد بود.

مهدیه اصحابی افزود : فعالیت این سامانه بارشی تا ظهر فردا در استان ادامه دارد و به دلیل شدت بارندگی احتمال اختلال در تردد جاده ای ، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلاب ناگهانی در استان وجود دارد.

او از هم استانی ها خواست به رودخانه ها و مسیل ها نزدیک نشوند و هنگام رانندگی بیشتر احتیاط کنند.

کارشناس هواشناسی افزود : از عصر فردا آسمان استان پایدار و هوای استان نیز از پنجشنبه گرم می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • فعالیت سامانه بارشی تا ظهر فردا در گلستان
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالیانه خارج شد
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی