Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@02:52:32 GMT

مراکز آموزشی کانون زبان گیلان تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۴۹۳۷

مراکز آموزشی کانون زبان گیلان تعطیل شد

خدیجه تقی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کانون زبان زیر مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است بنابراین بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به منظور افزایش آمادگی و جلوگیری موثر از گسترش شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است.

وی افزود :  دست اندرکاران در ۱۷ شبعه کانون زبان آماده پاسخگویی به اولیاء هستند ضمن اینکه اقدامات لازم برای پیشگیری از ویروس کرونا در این شعبات انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزون بر ۱۲ هزار نفر در ۱۷ شعبه کانون زبان استان گیلان در حال فراگیری آموزش هستند.

بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان مراکز آموزشی ، علمی استان  اعم از مدارس، دانشگاه ها و آموزشگاه های غیردولتی، مهدهای کودک به منظور افزایش آمادگی و جلوگیری موثر از گسترش  ویروس کرونا از امروز "یکشنبه تا چهارشنبه" در استان گیلان تعطیل است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  
در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امارات متحده عربی خانواده دی ماه کانادا آمریکا انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ویروس کرونا کانون زبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی اردیبهشت ماه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح این خبر، گفت: اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی آذر ۱۴۰۲ راس ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح روز شنبه، یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۲ نقطه از استان انجام خواهد شد.

او افزود: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، جویبار، سیمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فریدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهیدزارع شهرستان ساری واقع درکیلومتر ۲ جاده نکا در ساعت تعین شده به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.

سرهنگ کریم پور در ادامه، گفت: مشمولان ساکن شهرستان‌های محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر می‌بایستی در ساعت تعین شده برای اعزام به مراکز آموزشی به مجتمع نفریحی سیترا (پلاژحسینی) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: کلیه مشمولان تخصیص داده شده به مراکز آموزش داخل استانی شامل مراکز آموزشی شهید ادیبی مرزن آباد چالوس- شهید قاسمیان شیرگاه و المهدی (عج) سپاه بابل با کد ۵۳۶، طلبه‌های طرح هجرت با کد ۷۱۹ و ۷۲۰ و شهید آیت اله خاتمی یزد (قرارگاه سازندگی خاتم) با کد ۳۸۸ می‌بایست در زمان مقرر بصورت انفرادی به مراکز آموزش اعزام معرفی شوند و نیاز به حضور در محل اعزام استان نمی‌باشد.

او تاکید کرد: همراه داشتن اصل برگ اعزام، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص متأهلین، پدر نظامی شاغل یا وابسته، گواهی فوت والدین، جانبازان و خانواده درجه یک شهداء و... برای مشمولان در روز اعزام ضروری است.

کریم پور خاطرنشان کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، ضمن رعایت بهداشت فردی از قبیل: کوتاه کردن موی سر، گرفتن ناخن و ... وسایل شخصی و بهداشتی را بهمراه داشته باشند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران با استناد ماده ۱۹ قانون خدمت وظیفه عمومی یاد آور شد: کسانی که به سن ۱۸ سال تمام می‌رسند، پس از انتشار آگهی احضار موظفند ظرف شش ماه خود را به سازمان وظیفه عمومی معرفی و سازمان مکلف است، حداکثر ظرف شش ماه تکلیف مشمولین وظیفه را تعیین نماید و آنها را به خدمت اعزام یا برابر مقررات از خدمت دوره ضرورت معاف کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای ۱۵۰۰ نفر از فعالان گردشگری
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • ۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • راه اندازی کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی به خدمت سربازی
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی اردیبهشت ماه
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد