Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:42:19 GMT

آیین‌نامه انضباط اجتماعی و ایمنی راه‌ها تصویب شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۵۰۵۴

آیین‌نامه انضباط اجتماعی و ایمنی راه‌ها تصویب شد

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت،جلسه کمیسیون فرهنگی دولت به منظور بررسی پیشنهاد وزارت کشور درخصوص آیین‌نامه اجرایی جز ۴ بند (ب) ماده ۴۶ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور مصوب ۱۳۹۵ موضوع انضباط اجتماعی و ایمنی راه‌ها برگزار و آیین‌نامه مذکور به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

ابوتراب طالبی دبیر کمیسیون فرهنگی دولت با اشاره به خلاصه‌ای از روند بررسی پیشنهاد یاد شده در دبیرخانه کمیسیون فرهنگی اظهارداشت: این پیشنهاد پس از ارجاع به کمیسیون فرهنگی دولت در دو نوبت به دستگاه پیشنهاددهنده جهت اصلاحات اساسی برگردانده شده است و در نهایت متن اصلاح شده نوبت سوم در جلسات کمیسیون تخصصی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط و بخش خصوصی و اساتید دانشگاه در هفت جلسه مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قانون احکام دائمی مقرر کرده است تا انضباط اجتماعی و ایمنی در راه‌های کشور از طریق ملزم‌سازی دستگاه‌ها برای فرهنگ‌سازی در این زمینه تأمین و ارتقاء یابد و نگارش آیین‌نامه نیز تا اندازه زیادی در جهت تحقق این دغدغه بوده است.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس کمیسیون فرهنگی دولت با اشاره به کلیات پیشنهاد گفت: با توجه به لزوم همگرایی در مقررات کشور، ماده (۱) ابلاغیه پیشنهادی که به تعاریف اختصاص دارد بازبینی شود و از تعاریف رسمی اسناد بالادستی و با ارجاع به این اسناد استفاده شود تا متن وحدت رویه بیشتری با سایر مقررات کشور داشته باشد.

در ادامه جلسه، مواد این آیین‌نامه بررسی و در نهایت به تصویب اعضا رسید

جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی به ریاست سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری ابوتراب طالبی، و با حضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، و نمایندگان معاونت حقوقی رییس جمهوری، وزارت کشور، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و نمایندگانی از سازمان هلال‌احمر برگزار شد.

برچسب‌ها سید عباس صالحی وزارت کشور میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عباس صالحی وزارت کشور میراث فرهنگی منصور غلامی سید عباس صالحی وزارت کشور میراث فرهنگی کمیسیون فرهنگی دولت آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

معاون وزیر کشور از ادامه روند تشکیل استان تهران شرقی خبر داد و گفت: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، سید محمدتقی شاهچراغی ظهر امروز در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کارهای استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

دستگیری کلاهبردار 10 میلیاری با 18 شاکی در ورامین + فیلم

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق 4 راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرزها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از 99 درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

انتهای پیام/

 

  

دیگر خبرها

  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود
  • سخنگوی دولت: آیین نامه ابلاغ نشده واردات خودرو نداریم
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم