Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@07:45:14 GMT

برای نخستین بار رئیس جشنواره کن پا درهواست

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۵۰۹۸

پی‌یر لسکور که از سال ۲۰۱۵ جایگزین ژیل ژاکوب به عنوان رییس جشنواره فیلم کن شد، با آهنگی محکم در راس این جشنواره، کار خود را پیش برد و در کنار تیری فرمو مدیر هنری، اجازه نداد تا خللی وارد کار این جشنواره شود.

اخبار فرهنگ و هنر - اما اکنون شایعات در فرانسه حاکی از این است که یک کاندیدای دیگر برای ریاست این جشنواره وجود دارد و مرسدس اِرا نامزد دیگری است که از دنیای تبلیغات مورد توجه قرار گرفته و دولت فرانسه تاکید دارد تا جایگزین لسکور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر که نخستین بار در مجله «پاریس مچ» منتشرشده، بر این باور است که دولت فرانسه دوست دارد تا یک زن را به ریاست جشنواره کن بنشاند تا از تنوع جنسیتی دفاع کرده باشد.

اِرا مدیر یک آژانس تبلغاتی است و با جهان سینما هیچ قرابتی ندارد. در هر حال او چهره‌ای است که ممکن است جایگزین لسکور شود زیرا وزیر فرهنگ فرانسه به عنوان یک مدافع برجسته در زمینه تنوع و برابری جنسیتی از وی دفاع می‌کند.

با این حال چند تن از مدیران بلندپایه سینمایی فرانسه نسبت به این شایعه به شدت واکنش نشان داده‌اند و تاکید کرده‌اند که دولت فرانسه در این انتخابات نباید حرفی برای گفتن داشته باشد و طبق انتظار این انتخابات توسط هیات کارگردان‌های فرانسوی برگزار می شود.

این نخستین باری است که دولت فرانسه سعی کرده است تا کاندیدایی را در مقام ریاست کن تحمیل کند.

ژیل ژاکوب رییس پیشین کن سال ۲۰۰۱ در این مقام قرار گرفت و ۱۴ سال در این جایگاه باقی ماند.

لسکور نیز نشان داده است که جایگزین مناسبی برای ژاکوب بوده است. او از کهنه‌کاران رسانه‌های فرانسه بوده و از بنیانگذاران کانال پلوس در دهه ۱۹۸۰ و از مجریان مجله تلویزیونی روزانه فرانسه است که طرفداران زیادی هم دارد. وی در ۶ سال اخیر همراه فرمو به خوبی از آزادی لازم برای پیشبرد این جشنواره دفاع کرده است.

نشست هیات مدیره کارگردان‌های فرانسه برای انتخابات ریاست کن در چند ماه آینده برگزار می‌شود. دومین دوره ریاست لسکور ۷ جولای پس از برگزاری هفتادو سومین دوره جشنواره کن به پایان می‌رسد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جشنواره فیلم کن ریاست کن سینمای جهان جشنواره کن رئیس جشنواره کن دولت فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «امین انصاری» به سمت دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست جمهوری منصوب شد.

شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست جمهوری توسط حجت الاسلام رئیسی با هدف حفظ انسجام، وحدت ملی و هماهنگی تقویت بین اقوام، مذاهب اسلامی و ادیان توحیدی و ارتقا همکاری و تعاملات نهادهای ذیربط تشکیل شده است و امین انصاری با موافقت رئیس جمهور به عنوان دبیر این شورا انتخاب شد.

این شورا داری ۹ عضو اصلی می‌باشد که اعضا به پیشنهاد ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و دبیر شورا و با تأیید رئیس جمهور انتخاب می‌گردند و ذیل این شورا چند کمیته تشکیل می‌شود.

ریاست این شورا بر عهده رئیس جمهور می‌باشد و گزارش کار شورا به شخص رئیس جمهور منتقل می‌شوند.

کد خبر 6081849 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ۳۱ میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • نخستین جایگزین بیت کوین
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • «امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد
  • حججی رئیس فدراسیون سه‌گانه شد
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • حضور داوطلب ریاست فدراسیون دوومیدانی در همدان
  • اعلام فیلم‌های دوهفته کارگردانان جشنواره کن
  • برگزاری ششمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • رئیس کل دادگستری استان سمنان منصوب شد