Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از چهارشنبه وزش باد و گردوخاک در زاهدان و سایر مناطق مرکزی و با شدت کمتر در جنوب شرق استان آغاز می شود.

محسن حیدری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به صدور اطلاعیه جوی شماره 53 این اداره کل اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی از روز چهارشنبه وزش باد شدید در زاهدان و نواحی مرکزی استان آغاز می شود که پیامد آن خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت و افزایش موقتی دمای هواست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: با توجه به سرعت باد و محدوده وزش آن پیش بینی می شود کاهش دید افقی در محورهای مواصلاتی زاهدان-نهبندان، زاهدان-بم و ایرانشهر-بم قابل توجه باشد و تردد در برخی نقاط با اختلال همراه شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توصیه می شود در زمان غبار آلود شدن هوا از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری و در رفت و آمدهای جاده ای نیز احتیاط شود.

حیدری افزود: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی این شرایط روز سه شنبه در مناطق غربی استان رخ می دهد و مانند زاهدان و نواحی مرکزی تا پنج شنبه ادامه دارد.

وی در ادامه به نوسانات دمایی استان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: در 24 ساعت گذشته خاش با دمای 6.8 درجه سلسیوس خنک ترین شهر و راسک با دمای 29.3 درجه سلسیوس گرمترین شهر استان شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواشناسي طوفان گرد و خاك زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد

محسن حیدری  اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و الگوهای پیش‌یابی، آسمان سیستان و بلوچستان نیمه ابری است.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های بهاری تا روز جمعه در سیستان و بلوچستان ادامه دارد بیان کرد: در زاهدان، نواحی شمالی، ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان چهارشنبه و پنجشنبه در بعدازظهر و شب رگبار و رعد و برق برخی نقاط رگبار و رعد و برق شدید، تگرگ و وزش بادشدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در شمال سیستان و بلوچستان از جمعه وزش باد در برخی ساعات باد شدید و گرد و خاک انتظار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • سرعت باد در ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید
  • سرعت باد در بعضی از مناطق استان ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند